Mijn vraag
Morgen krijg ik mijn server binnen en wil ik er windows 2016 server (standard / Enterprise / Datacenter) op draaien. Nu heb ik al wat research gedaan en kost het wel wat moeite om windows op deze server te installeren (Dell T610), maar is het wel mogelijk wanneer je een bootable USB formatteert(UEFI) en er een ISO bestand van windows op zet.
Op de server wil ik nog 1 VM instantie laten draaien (2 instanties in totaal inc. host).
Wat concreet mijn vragen zijn:
Moet ik 2x windows 2016 server aanschaffen, omdat het op de server(host) wordt geïnstalleerd en daarbij nog 1 VM instantie? Of kan dit gewoon met 1 licentie?
Verder vroeg ik mij af welke windows editie jullie mij aanraden?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Dell T610
2x 2.8 ghz 6 cores intel
32 gb ddr2
240 gb SSD
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Op google heb ik gezocht naar windows licenties voor studenten
- Gezocht naar alternatieven voor windows server software voor in een home lab
Morgen krijg ik mijn server binnen en wil ik er windows 2016 server (standard / Enterprise / Datacenter) op draaien. Nu heb ik al wat research gedaan en kost het wel wat moeite om windows op deze server te installeren (Dell T610), maar is het wel mogelijk wanneer je een bootable USB formatteert(UEFI) en er een ISO bestand van windows op zet.
Op de server wil ik nog 1 VM instantie laten draaien (2 instanties in totaal inc. host).
Wat concreet mijn vragen zijn:
Moet ik 2x windows 2016 server aanschaffen, omdat het op de server(host) wordt geïnstalleerd en daarbij nog 1 VM instantie? Of kan dit gewoon met 1 licentie?
Verder vroeg ik mij af welke windows editie jullie mij aanraden?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Dell T610
2x 2.8 ghz 6 cores intel
32 gb ddr2
240 gb SSD
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Op google heb ik gezocht naar windows licenties voor studenten
- Gezocht naar alternatieven voor windows server software voor in een home lab
[Voor 5% gewijzigd door blanco store op 26-05-2020 02:11]