Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Upgrade van mijn gamepc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B.oosterom
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 03-06 08:19
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik speel nu voornamelijk csgo(waarvoor het prima functioneert) Ik wil mijn pc gaan upgraden om ook zwaardere games op goede resolutie te kunnen spelen. Daarnaast wil ik dat het allemaal weer een paar jaar meegaat (deze is nu 2 jaar oud)
Ik heb met hulp van het forum een pc samengesteld en ik ben zelf dus bestwel een leek

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst blijf ik onder de €600,- Liever goedkoper maar als het met minder niet veel profijt oplevert hoeft het voor mij ook niet

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In mijn inventaris staat mijn huidige setup

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat is het beste om te upgraden? Ssd, geheugen of de videokaart? Of compleet iets anders?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, zolang alles goede kwaliteit is en compatible met mijn huidige systeem ben ik allang blij

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Looks zijn niet belangrijk maar mocht deze kast niet meer passend zijn bij de rest zou ik naar rgb fans gaan kijken

Ga je overklokken?
Als het niet nodig is niet

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop te horen hoe ik mijn pc het beste kan upgraden, zodat ik niet als een kip zonder kop geld uitgeef aan dingen die onnodig zijn

Mijn huidige setup:
Hiernaast zit er nog een 1tb hdd in.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 139,76€ 139,76
1MoederbordenMSI B350 PC Mate€ 113,74€ 113,74
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G€ 158,-€ 158,-
1BehuizingenBitFenix Neos Zwart/Zwart€ 47,99€ 47,99
1MonitorenMSI Optix MAG24C (S15-0003062-HH5) Rood, Zwart€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15€ 0,-€ 0,-
1VoedingenCorsair VS450€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesCrucial MX300 2,5" 275GB€ 179,95€ 179,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 639,44

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 10:21
Videokaart pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G (2x zo snel wat je nu hebt)
Geheugen pricewatch: G.Skill Flare X F4-3200C16D-16GFX (2x zoveel als je nu hebt en Flare X is goed compatibel met Ryzen 1xxx
Voeding pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 550W V2 of pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W Veel betere prestaties dan welke je nu hebt want die is eigenlijk niet eens geschikt voor je hardware.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B.oosterom
Dank voor je snelle reactie! Is een grotere ssd nodig of is een hdd genoeg?
En over het geheugen, kan ik deze ook toevoegen aan mijn huidige geheugen? Ik heb namelijk nog slots vrij dacht ik

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B.oosterom
En nog een vraagje die op komt, heb ik extra koeling/fans nodig? Of is dat niet nodig?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 10:21
Als je tevreden bent over de lange laadtijden van games dan kan je ze op de hdd laten. Persoonlijk heb ik alle programma's en games op ssd's, heerlijk korte laadtijden.

Oude geheugen eruit halen. 4 modules draaien de geheugencontroller de nek om bij de 1e gen Ryzen.

Dacht dat de Neos met één casefan kwam dus eentje toevoegen kan geen kwaad of heb je dat al een keer gedaan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B.oosterom
Persoonlijk heb ik liever ook korte laadtijden, dus een extra ssd kan ik wel gebruiken, nog tips of maakt dat niet zoveel uit?
Daarnaast zit er standaard maar 1 fan in, dus dan moet er inderdaad nog 1 bij, ook hierover heb ik geen idee waar ik goed aan doe.

Is het moederboard nog wel voldoende?
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True