Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cjweem
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 27-05 11:55
Mijn vraag
Ik wil mijn laptop opnieuw installeren met Windows 10 maar kom niet verder dan partitie.
Hij wil de schijf niet lezen.
wat moet ik doen?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De schijf staat op Ntsf en op GPT.

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: december 2006
  • Niet online

dcm360

HD7566 powered

Verwijder de partitie 'NieuwVolume', en maak geen nieuwe partitie aan. Als het goed is kan je Windows dan installeren op de Niet-toegewezen ruimte waar eerst jouw partitie bestond. Tijdens de installatie zal Windows meer dan 1 partitie aanmaken, om er voor te zorgen dat het systeem kan opstarten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cjweem
Dus als ik het goed begrijp F partitie wissen en geen nieuw maken zodat deze nog niet is toegekend.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: december 2006
  • Niet online

dcm360

HD7566 powered

Of die partitie F is kan ik niet zien aan het plaatje, maar dat is wel het concept inderdaad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phenos2
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 02-06 03:36

Phenos2

elcotje

Wat je ook kunt doen bij dit venster is: Shift+F10 indrukken, dan krijg je een opdrachtprompt.
In de opdrachtprompt type je in:
diskpart + enter
list disk + enter
Nu krijg je een lijstje met de aanwezige opslag stations, meestal is "Disk 0" de hardeschijf.
Type nu in "select disk 0" (zonder aanhalingstekens) of een ander nummer welke bij het station hoort waar je windows op wil installeren.
Daarna: clean + enter (Dit commando maakt de hele schijf leeg incl verborgen partities en indeling dus het is belangrijk dat je het juiste station kiest want anders zit je misschien met een lege USB Stick)
En vervolgens: exit + enter

Als het goed is kun je nu windows installeren als je onderin op vernieuwen drukt.

Als het dan nog steeds niet werkt dan kan het zijn dat je de windows image als handmatig iso bestand moet downloaden met de W10 Media Creation tool van microsoft waarmee je vervolgens met een extern tooltje (Rufus: https://rufus.ie/) een opstartbare UEFI:NTFS Usb stick kan maken.

[Voor 20% gewijzigd door Phenos2 op 26-05-2020 04:10]

• Cjweem
Dank jullie wel voor de hulp.
Het is gelukt.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True