Oké, zoonlief is op zoek naar een PC. Het is even geleden dat ik zelf een PC geconfigureerd heb, dus ik wil even valideren of mijn keuzes oké zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij gaat er voornamelijk mee 'gamen': GTA, Minecraft, dat soort dingen. Gezien het budget hoeft het niet allemaal super high-res te zijn, als het maar soepel loopt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Harde budgetgrens is €400, excl eventuele randappratuur zoals monitors, toetsenbord, etc.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor nemen we mee, dat is een 21" HP ding van 1920 x 1080. Vervangen hiervan is eventueel voor de toekomst. Ook andere randappratuur (toetsenbord, muis, etc.) zijn hier in huis nog wel volop beschikbaar.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Concreet gaat het dus om een behuizing, mobo, cpu, ram SSD en voeding. Ik ga dan uit van een on-board grafische chip.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren. Ik begrijp wel dat een Ryzen 3 momenteel beste 'bang for the buck' geeft.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zaken als grootte en geluidsproductie zijn geen issue, ruimte zat op dat zolderhok
Het oog wil natuurlijk wel wat, dus een case met ledjes of windows zijn leuk.
Ga je overklokken?
Voorlopig absoluut niet van plan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zoek dus vooral even vallidatie van mijn bij elkaar geklikte systeem. Bestellen waarschijnlijk bij iets als Alternate (die komt voor deze combinatie als goedkoopste uit de pricewatch), assembleren kan ik dan prima zelf met hem doen. Goeie leerschool
Ik vermoed dat ik hiermee een redelijk presterend systeempje heb, met wat ruimte voor uitbreiding in de toekomst (door eventueel extra geheugen of een losse graka). Iemand suggesties?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij gaat er voornamelijk mee 'gamen': GTA, Minecraft, dat soort dingen. Gezien het budget hoeft het niet allemaal super high-res te zijn, als het maar soepel loopt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Harde budgetgrens is €400, excl eventuele randappratuur zoals monitors, toetsenbord, etc.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor nemen we mee, dat is een 21" HP ding van 1920 x 1080. Vervangen hiervan is eventueel voor de toekomst. Ook andere randappratuur (toetsenbord, muis, etc.) zijn hier in huis nog wel volop beschikbaar.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Concreet gaat het dus om een behuizing, mobo, cpu, ram SSD en voeding. Ik ga dan uit van een on-board grafische chip.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren. Ik begrijp wel dat een Ryzen 3 momenteel beste 'bang for the buck' geeft.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zaken als grootte en geluidsproductie zijn geen issue, ruimte zat op dat zolderhok
Ga je overklokken?
Voorlopig absoluut niet van plan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zoek dus vooral even vallidatie van mijn bij elkaar geklikte systeem. Bestellen waarschijnlijk bij iets als Alternate (die komt voor deze combinatie als goedkoopste uit de pricewatch), assembleren kan ik dan prima zelf met hem doen. Goeie leerschool
Ik vermoed dat ik hiermee een redelijk presterend systeempje heb, met wat ruimte voor uitbreiding in de toekomst (door eventueel extra geheugen of een losse graka). Iemand suggesties?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 3 3200G Boxed | € 81,05 | € 81,05 |
1 | Moederborden | MSI A320M-A PRO MAX | € 56,04 | € 56,04 |
1 | Behuizingen | Sharkoon T3-W Rood | € 39,99 | € 39,99 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16 | € 76,44 | € 76,44 |
1 | Voedingen | be quiet! System Power 9 500W | € 57,90 | € 57,90 |
1 | Solid state drives | Crucial BX500 480GB | € 54,90 | € 54,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 366,32 |
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer