Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StijnK1997
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 27-11-2020
Beste,

Ik ben op zoek naar een nieuwe televisie. Momenteel heb ik een LCD Samsung uit 2008 en deze is nodig aan vervanging toe. Zelf had ik graag een smart TV, waarin alle relevante apps (Netflix, Pathe Thuis) zitten. Verder ook graag een tv die Google Home ondersteunt.

4K is niet een must, maar beeldkwaliteit vind ik persoonlijk wel belangrijk. Uit eigen ervaring vind ik de kleuren op de Samsung tv's mooi. Philips vind ik te dof en niet heel levendig. Qua computer gebruik ik een Macbook met Retina en het beeldscherm hierin vind ik zelf super! Ik weet niet of dit enigzins vergelijkbaar is met een tv.

Ik had zelf de volgende tv gezien SAMSUNG Crystal UHD 43TU7000 voor 450 euro. Mijn budget zit ook rond de 500 euro.

https://www.mediamarkt.nl...3tu7000-2020-1656837.html

Graag hoor ik wat jullie aanbevelen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 02:53

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Aankoopadvies mag in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik verhuis het topic de goede kant even op: TB > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
De 2020 (TU) reeks is nog te duur voor wat ze bieden en de TU70-lijn heeft maar 2 hdmi-poorten. Ook is het afwachten of ze weer een paneel-mix gebruiken in de 7 serie. De tv kan dan zowel PLS als VA zijn.

Ik zou kijken naar een 50 inch RU71 of 50 inch UM74 van LG. Dan heb je zeker weten een contrastrijk VA-paneel, zie hier voor een review. De RU74 met breed kleurbereik is momenteel ook scherp geprijsd.

Let wel op dat ze voor hdr tekort komen. Hiervoor moet je meer uitgeven en naar minimaal de Q70R kijken.

[Voor 12% gewijzigd door benbaba op 26-05-2020 13:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 23:52
Ik denk dat je in elk geval kunt stellen dat bij dit budget compromissen noodzakelijk zijn en je moet beslissen welke eigenschappen het belangrijkst zijn, bijvoorveeld:
  • Beeldmaat, wil ik een zo groot mogelijke TV voor mijn budget?
  • Wil ik randbelichting, lokaal dimmen of fald (als dat überhaupt een optie is)?
  • Wil ik breed kleurbereik, of is beperkt kleurbereik ook een optie?
Ik zou dit soort kwesties in volgorde gaan plaatsen en dan kijken welke TV het beste is voor je budget. Ga er vanuit dat je op veel punten in moet schikken. 4K is wel een dingetje: Ik denk dat de meesten het er hier wel over eens zijn dat van alle nieuwigheden die mogelijk zijn, 4K ver van bovenaan staat in hoe het je kijkervaring beïnvloedt. Tegelijkertijd moet je je ook realiseren dat voor alles dat nieuw ontwikkeld wordt, 4K een eis is. Bij alles dat geen 4K is, koop je oudere technologie en dat is op zich prima, maar dan moet je wel extra oppassen dat met die oudere technologie je niet op andere punten gaat inboeten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True