Toon posts:

Voeding kan niet echt thuis brengen hoeveel genoeg is.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mouspro
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 05-07 11:45
Heey hallo! ik ben opzoek naar een nieuwe voeding. Ik heb nu een club 3D non modulair 1000W voeding. Deze heeft BV voor mijn mobo niet de juiste aansluitingen verkeerde 2x 4 pin voor proccessor.

Ik zou graag willen weten waar ik rekening mee moet houden en welke watage voldoende is voor mijn systeem.

MSI Z390-A pro
Intel I7 9700K
16GB Corshair Vengeance LPX ram op 3200MHZ (komt binnenkort nog een setje bij naar 32GB)
MSI Geforce GTX 980 (Wordt binnenkort vervangen voor een MSI RTX2070 Super X gaming trio)
Ik heb een Coolermaster ML240L RGB water cooler.
Ik heb een MetallicGear NEO Qube kast met 3x een fan onderin en 3x een LC - power RGB fan in het midden.

Graag wil ik weten of BV een 850 wat voldoende is of dat dit toch meer zou moeten zijn. Tevens is mijn vraag wat het verschil is tussen bronze, silver etc.

Bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,

Jeff

Beste antwoord (via mouspro op 25-05-2020 16:46)

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mouspro
Bedankt! hier kan ik wat mee :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Je vragen zijn heel goed te vinden op Google. Gebruik een van die rekentools of zoek naar de naam van het component + max power en tel het bij elkaar op. Zo zul je al snel zien dat een 850 watt voeding echt dikke overkill is.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mouspro
De calculators van TFZ61 hebben enorm geholpen. Load komt ongeveer op 500W uit. Dan zou ik met een 750 wel redelijk uit de voeten kunnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mouspro
Zijn er trouwens nog merken waarvan jullie zeggen, zeker doen en zeker niet doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Irwon
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 18-09 21:54
mouspro schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:53:
Zijn er trouwens nog merken waarvan jullie zeggen, zeker doen en zeker niet doen?
Zou deze topic start even doornemen: Voeding advies en informatie topic - Deel 34

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@mouspro Met een 550w voeding zit je ruim.als je niet CPU en GPU gaat overklokken.
Goede voedingen kunnen 550w continu leveren als dat nodig is.(2070 S kan 250w vragen, en de 9700K op boost 170w)

[Voor 41% gewijzigd door Hackus op 25-05-2020 17:41]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mouspro
Overclocken doe ik idd niet aan. Ik heb alleen het xmp profiel aan voor mijn geheugen!

Welke merken adviseren jullie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 10:20
Wat mankeert er aan de 2x4 pin cpu van je huidige voeding dan? Zou gewoon moeten passen en zo'n beroerde voeding is het niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mouspro
De stekker past niet. Ik heb een stekker waarbij ik 2x een 4 pin heb die ik kan samenvoegen. Beide 4pins passen maar aan 1 kant van de aansluiting op het board. Ik kan de 2x 4 niet gecombineerd aansluiten. De pc draait gewoon, maar een vriend van mij heeft zelfde board met ledjes die doen het bij mij dus niet. Ik weet niet of dit uit eindelijk te maken heeft met performance omdat ik maar 1x 4 kan aansluiten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@mouspro Die 2x4 kun je in elkaar schuiven wat 8 maakt, meer EPS heb je niet nodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mouspro
Klopt, maar als ik die in elkaar schuif dan past hij niet op me mobo...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
mouspro schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:46:
Bedankt! hier kan ik wat mee :D
Dat lijkt mij sterk, omdat ze niet goed werken.
mouspro schreef op maandag 25 mei 2020 @ 18:22:
Dan doe je wat verkeerd. Als je datzelfde gaat doen met een nieuwe voeding, zul je ongetwijfeld ook daar weer tegen hetzelfde probleem aanlopen.

[Voor 48% gewijzigd door -The_Mask- op 25-05-2020 18:29]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 10:20
mouspro schreef op maandag 25 mei 2020 @ 18:22:
Post eens een foto van die connector.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mouspro
Ik ben gewoon een ......... want hij past dus wel :d.. maar dan zou ik deze voeding ook gewoon kunnen houden dus?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mouspro
Maar denk niet dat er iets veranderd haha

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mouspro schreef op maandag 25 mei 2020 @ 18:45:
Ik ben gewoon een ......... want hij past dus wel :d.. maar dan zou ik deze voeding ook gewoon kunnen houden dus?
Voldoet prima toch, alleen wat ouder volgens mij.

Ikzelf zou het vervangen, voeding is jaar of 9-10 oud.

Edit: Of je moet deze hebben ? Semi-modulair
pricewatch: Club 3D 1000 watt 80-Plus Gold PSU CSP-X1000CG

[Voor 33% gewijzigd door Hackus op 25-05-2020 19:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Welke voeding heb je echt? Want Club3D heeft twee modulaire 1000W voeding uitgebracht, maar geen enkele niet modulaire voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mouspro
Ik zal zo de doos even erbij zoeken!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mouspro
Als mijn dochter op bed ligt

[Voor 5% gewijzigd door mouspro op 25-05-2020 19:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mouspro
Het betreft idd een semi modulaire voeding van club3d. Dan vraag ik me af of ik deze wel moet vervangen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mouspro schreef op maandag 25 mei 2020 @ 20:11:
Het betreft idd een semi modulaire voeding van club3d. Dan vraag ik me af of ik deze wel moet vervangen?
Nee, zie mijn eerdere bericht

@-The_Mask- de 2013 die ik list hoeft niet vervangen te worden, de oude van 9-10j zou ik wel vervangen. Duidelijk ?

[Voor 29% gewijzigd door Hackus op 25-05-2020 20:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
mouspro schreef op maandag 25 mei 2020 @ 20:11:
Maar welke want dat zijn ze dus alle twee.
Hackus schreef op maandag 25 mei 2020 @ 20:15:
[...]

Nee, zie mijn eerdere bericht
Kun je dat ook uitleggen?

[Voor 25% gewijzigd door -The_Mask- op 25-05-2020 20:18]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mouspro
Ik heb mijn voeding in 2015 gekocht. Dus dat zal wel goed moeten zijn dan denk ik ;)

Bedankt voor de info allemaal, maar dan ga ik voorlopig nog wel even doen met deze voeding.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Hackus schreef op maandag 25 mei 2020 @ 20:15:
[...]

@-The_Mask- de 2013 die ik list hoeft niet vervangen te worden, de oude van 9-10j zou ik wel vervangen. Duidelijk ?
Dat is niet uitleggen natuurlijk. Dat is gewoon iets roepen.
mouspro schreef op maandag 25 mei 2020 @ 22:28:
Ik heb mijn voeding in 2015 gekocht. Dus dat zal wel goed moeten zijn dan denk ik ;)
Zolang je niet zegt welke voeding je hebt zul je nooit een antwoord krijgen alleen maar wat loos geroep.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mouspro
Ik heb de doos niet meer, ik zal morgen even mijn pc uit elkaar schroeven om te kijken welke ik heb ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mouspro schreef op maandag 25 mei 2020 @ 22:34:
Ik heb de doos niet meer, ik zal morgen even mijn pc uit elkaar schroeven om te kijken welke ik heb ;)
Maak je niet te druk, antwoord heb je al. The Mask gaat je vertellen dat je ook de oude nog kunt blijven gebruiken.zo niet, had ie dat eerder kunnen aangeven zoals ik al deed. daarvoor hoef je niet weer je kast open te maken,op zijn verzoek. de Oude is van 2010 en Bronze gecert. de nieuwere Gold van 2013. 2015 heb je gekocht, dus is de oude ook niet lang in gebruik.(als het de bronze uit 2010 is) ;)

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee