Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Upgrade huidige game PC (6700K/GTX1080)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15-06 20:25
Hallo, ik ben al enkele weken aan het kijken om mijn PC te upgraden, na het verkrijgen van een leuke belastingteruggave.

Mijn focus lag eigenlijk op het upgraden van mijn 3 jaar oude GPU, deze te verkopen nu het nog wat waard is en daarna een nieuwe 144 Hz 1440p monitor te kopen aangezien ik nu nog op 60 Hz zit. Vervolgens wilde ik dan in de loop van volgend jaar mijn CPU/Mobo/RAM te vervangen. Echter ben ik er al achter gekomen dat het beter is te wachten tot de nieuwe Nvidia kaarten over enkele maanden beschikbaar zijn en dan de keuze te maken om 1 van de nieuwe kaarten te kopen of 1 van de huidige kaarten tegen (hopelijk) lagere kosten.

Ook wil ik mijn PSU/kabels vervangen, om 2 redenen: Ik heb een oude PC op zolder staan voor mijn vriendin en dochter echter is daar de PSU van kapot en zelf heb ik afgelopen jaar mijn kast vervangen naar een Lian-Li kast met een glazen voor- en zijpaneel, echter zitten de kabels van mijn huidige PSU samen in 1 sleeve en loopt die niet helemaal door waardoor ik nog tegen ketchup en mosterd kabels aan zit te kijken. Mijn voorkeur gaat er dus naar uit mijn huidige PSU naar de andere PC te verplaatsen en een nieuwe (volledige modulaire) aan te schaffen voor mijn eigen PC.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

In de hoofdzaak gamen op 1440p/144 Hz. Een game als RDR2 zou ik bij voorkeur op hoge settings graag op minstens 80FPS willen kunnen spelen, hetzelfde geld voor Jedi Fallen Order en toekomstige titels zoals mogelijk Cyberpunk.(alhoewel die game mij nog niet heeft overtuigt) In ieder geval wil ik over een jaar of 3 tot 4 de meeste games nog minimaal op medium settings goed kunnen draaien, maar goed dat is altijd glazen bol kijken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
PSU/kabels max €150.
GPU ~€850.
CPU/Mobo/RAM ~€600.

Dit is echter wat ik verwacht er aan uit te geven met ervaringen uit het verleden en met wat ik tot nu toe onderzocht heb, er zit speling in mijn budget.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige systeem:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-6700K Boxed€ 304,90€ 304,90
1MoederbordenMSI Z170A KRAIT GAMING 3X€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G€ 529,-€ 529,-
1Interne harde schijvenSamsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 59,04€ 59,04
1Interne harde schijvenSeagate Barracuda, 4TB€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenLian Li PC-O11 Dynamic (Wit)€ 135,12€ 135,12
2MonitorenDell Ultrasharp U2515H Zwart€ 0,-€ 0,-
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 10 Pro NL 32/64bit€ 213,75€ 213,75
1PC speakersetsLogitech G51€ 0,-€ 0,-
1KoptelefoonsBeyerdynamic DT 770 PRO 80 Ohm (Grijs, Zwart)€ 118,-€ 118,-
1CasemoddingCorsair RGB LED Lighting PRO Expansion Kit€ 31,51€ 31,51
1WaterkoelingCorsair Hydro H100i RGB PLATINUM SE€ 0,-€ 0,-
1VentilatorenCorsair LL120 RGB LED White (Triple Pack), 120mm€ 96,50€ 96,50
1ToetsenbordenRazer Blackwidow Chroma€ 0,-€ 0,-
1MuizenLogitech G502 Proteus Spectrum€ 87,33€ 87,33
1MuizenLogitech MX Master Wireless Mouse Zwart€ 79,95€ 79,95
1GamecontrollersLogitech Extreme 3D Pro, PC€ 59,-€ 59,-
1Geheugen internKingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 0,-€ 0,-
1VoedingenCooler Master Silent Pro M700€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 129,-€ 129,-
1Solid state drivesSamsung 840 series 250GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.843,10

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
GPU, PSU, monitor, CPU, CPU cooler(AIO), Mobo, RAM

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb goede ervaringen met en ga meestal voor MSI en ASUS, maar dat is een lichte voorkeur, qua GPU wel liever een Nvidia kaart i.v.m. betere ervaring met drivers. CPU heeft Intel mijn voorkeur maar dit gaat waarschijnlijk AMD worden gezien de huidige stand van zaken. PSU geen voorkeur van een bepaald merk.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn PC moet niet het geluid van een stofzuiger gaan simuleren.

Ga je overklokken?
Dit is een mogelijkheid, dit heb ik in het verleden ook gedaan echter bij mijn huidige 6700k nog niet,

Wat verwacht je van ons?
Vooral bevestiging dat hetgeen wat ik al heb onderzocht klopt en eventueel advies voor betere onderdelen.

Wat ik zelf al heb onderzocht:

GPU: Ik was in eerste instantie aan het kijken naar een 2070 super, echter na meerdere benchmarks te hebben bekeken leek een 2080 super mij meer future proof en kwam ik uit op de onderstaande kaart.

1VideokaartenMSI GeForce RTX 2080 Super Gaming X Trio€ 834,05€ 834,05

Maar zoals al benoemd lijkt het me beter te wachten op de nieuwe kaarten die waarschijnlijk rond augustus/september gaan komen. Ik heb ook gekeken naar de 5700 XT maar dit lijkt mij de upgrade niet waard gezien mijn huidige kaart.

PSU/kabels: Gezien mijn kast wil ik in ieder geval witte sleeved kabels en dan het liefst individueel gesleeved. Ik heb de afgelopen maanden al naar meerdere sleeved kits gekeken maar het is online lastig om prijs/kwaliteit te bepalen. Qua PSU wil ik natuurlijk volledig modulair aangezien ik nu een gedeeltelijk modulaire PSU heb. Zelf zat ik naar onderstaande PSU te kijken, qua vermogen meer dan ik nodig zal hebben maar het lijkt mij een prima PSU die al met de kabels komt die ik nodig heb, of de kwaliteit daarvan goed genoeg is vraag ik mij wel af aangezien corsair ook premium kabels verkoopt voor dezelfde prijs als deze hele PSU.

1VoedingenCorsair RM750x (2018) Wit€ 133,71€ 133,71

Monitor: Ik zit al een tijdje naar de onderstaande monitor te kijken en dit gaat 'm waarschijnlijk ook worden maar aanbevelingen voor een ander merk/type zijn welkom

1MonitorenLG UltraGear 27GL850 Zwart€ 497,31€ 497,31

De CPU/Mobo/RAM upgrade ben ik al wel naar aan het kijken maar daarvoor heb ik nog geen selectie gemaakt gezien het mij eerst zaak lijkt de GPU te vervangen en eind dit jaar/ begin volgend jaar naar mijn opties te gaan kijken. Mocht ik dit verkeerd zien en het beter zou zijn dit voor de GPU te doen dan hoor ik dit graag,

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 02:00
Ik zou zelf wachten. Ik doe het namelijk ook :P Ik heb precies dezelfde specs als jij nu (I7-6700K met 1080) en ik wil zelf wachten tot zen3 en RTX3000. De I7 gaat nog goed mee (omdat intel zo ongeveer dezelfde Skylake arch gebruikt nu als bij de 6700K) en het verschil tussen 1080 en 2080 is vrij klein. Half jaartje wachten en je kan een AMD zen3 kopen en een RTX3000.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True