Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Libratone failliet, verwachtingen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NDvR
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 10:18
(mijn eerste post, hopelijk doe ik het netjes)

Na veel wikken en wegen voor een draagbare wifi/BT speaker (JBL/Sonos/Heos/Libratone) gekozen voor de Libratone Zipp(2) wegens de prijs/kwaliteit, en de aansluitmogelijkheden. :)

Blij, een mooie aanbieding bij Amazon (https://www.amazon.nl/Lib...=pla-563598867251&psc=1), bonus, paar dagen later nog een mooiere aanbieding bij ibood! (https://www.techmania.nl/...2-wifi-360-smart-speaker/) gaven het zetje om deze aan te schaffen.

Nu zijn de speakers binnen (die van Amazon wilde ik terugsturen wegens te weinig support thuis voor 3 speakers ;-) ), maar zie ik vervolgens dit bericht over een faillisement van Libratone (o.a.): https://www.alpha-audio.n...t-covid-19-is-de-oorzaak/
Op de website van Libratone is nog niet veel erover te vinden. Zonder het toen te weten van de surseance had ik al een vraag gesteld ("How long do you intend to support (firmware)updates of the ZIPP?") wegens het wegvallen van support bij een ander systeem onlangs (bij Sonos?). daar kreeg ik de 15e een antwoord op:
" 15 mei 2020 15:49:18 CEST
Hi,
Thanks for contacting Libratone support.
We apologize for the waiting time, thank you for your patience.
Classic ZIPP we do not support anymore.
ZIPP1 and ZIPP2 are still supported over the Libratone App.
There is not time frame known about stopping the support.
Let me know if there's anything else I can do for you.

Kind regards, Libratone Customer Support"

De apple ios-app lijkt er nog wel te zijn https://apps.apple.com/nl/app/libratone/id461374277
De android app is onvindbaar? https://play.google.com/s...id=com.libratone&hl=en_US

Instellen vanuit een android-apparaat is voor mij nu niet mogelijk. (en eigen apple devices heb ik niet)

Zijn hier Libratone gebruikers die al nadelige gevolgen zien?
Ik twijfel erover om alsnog 1 speaker achter te houden voor puur single-mobiel gebruik. De vraag is of dat lukt zonder .apk, of in welke mate met een .apk via een alternatieve bron...

Ik begreep dat de oudste Zipp-classic op zich ook niet meer ondersteund wordt door de app, hoe bruikbaar is die nu nog?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 20:11
Tja, wat verwacht je van een bedrijf dat failliet is gegaan? Uit jouw eigen link blijkt al:
Zoals dat altijd gaat in dit soort zaken vervalt daarmee de garantie op reeds aangeschafte producten en worden reparaties niet meer uitgevoerd.
En soft/firmware valt daar dus ook onder. Misschien dat de fabrikant gekocht wordt door iemand die ook de oude producten blijft ondersteunen, maar zekerheid heb je nooit.

Het blijkt maar weer hoe je als consument problemen krijgt als een fabrikant over de kop gaat met producten die alleen via apps te bedienen zijn. Dan is jouw pas geleden gekochte product binnen zeer korte tijd nutteloos geworden.

Als je niet wilt gokken op een mogelijke doorstart en je hebt die speaker nog geen 2 weken geleden gekocht, zou je het onder WKOA kunnen retourneren. Of misschien zelfs wel als zijnde non-conform, want de android app is offline gehaald waardoor je deze speaker nooit in gebruik hebt kunnen nemen.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@NDvR Retourneren onder bedenktijd, lijkt tenminste of je ze net hebt.

Hackus Goes 4x15 @60%

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barts14
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 26-11 13:53
Ben zelf al anderhalf jaar trotse bezitter van een Zipp 2, heb er in de aanbieding van iBood nog twee bij besteld vanwege het m.i. erg mooie geluid en geweldige gebruiksgemak. Twijfel ook nog een beetje of ik ze terugstuur aangezien ik niet verwacht dat de support van de iOS-app nog lang doorgaat.

Het voordeel van de Zipps is wel dat ze redelijk onafhankelijk van de app te gebruiken zijn. Spotify Connect verbindt rechtstreeks met de servers van Spotify, Airplay gaat over je lokale netwerk en zelfs het koppelen van meerdere Zipps kunnen de apparaten gewoon onderling regelen.. Na een minuutje Googelen kwam ik er zelfs achter dat je de apparaten met WiFi kan verbinden zonder gebruik te maken van de app: klik. Lijkt erop dat het dus op zich niet teveel problemen moet geven als de app definitief niet meer te gebruiken is. Heb maar even PDF's opgeslagen van de belangrijkste supportpagina's, mocht de website uit de lucht gaan.

Nu nog een keuze maken of ik ze echt hou :P

Update: Na wat zoekwerk blijk de Android-app nog wel te downloaden op de website van Libratone zelf: http://www.libratone.com.cn/download/Libratone_APP.apk Kan bij een gebrek aan Android-devices helaas niet testen of hij het ook echt doet...

[Voor 9% gewijzigd door Barts14 op 25-05-2020 22:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• canth
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 20:22
Ik heb de speakers ook bij Ibood besteld. Als ze het doen dan hou ik ze gewoon, moet alleen niet vergeten de app op te slaan en de workaround tekst. Erg nuttige informatie hier!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Barts14
Heb toch maar besloten om ze te houden, ze klinken toch wel erg mooi :P

Ik heb een mapje gemaakt met een .apk van de Android-app en PDF's van (volgens mij) de belangrijkste supportpagina's. Mocht de website van Libratone in de toekomst helemaal offline gaan en heb je zelf geen kopie gemaakt, dan kun je hier nog een soort van terecht. Link: https://barts14.stackstorage.com/s/kaxhMETnc6rwtot

• NDvR
fijne reacties, dank! (@Barts14, top)
Voor mijn verwachting over garanties: o.a. https://radar.avrotros.nl...ikant-is-failliet-wat-nu/, zo lang de verkoper er nog is, is daar mee te dealen. Dan heb ik overigens wel iets meer vertrouwen in Amazon dan hoe 't bij Ibood af en toe lijkt te lopen als ik daar af en toe de comments zie.

Het ging mij meer over de verwachting hoe/of 't dan nog werkt. Ik kon daar nog niet genoeg van voorstellen. Ik heb de speakers inderdaad nog vers in 't folie zitten.

Dank voor de link van de apk, daar had ik nog niet naar gezocht, maar dit lijkt in ieder geval een zuivere van de Chinese site . De apk-scanners zien niet direct iets. Straks toch maar eens gaan installeren.

Ik denk dat ik de Amazon-Zipp maar ga houden. Ik denk dat de aansluitmogelijkheden het wel waard zijn, en heb er enigszins vertrouwen in dat het nog wel een tijdje blijft draaien. Ook de apple-kinderen in huis zullen iig nog wel een tijdje plezier hebben aan de airplay-ondersteuning ga ik dan vanuit.

• NDvR
vandaag de Zipp handmatig geïnstalleerd. Dus eerst zonder app. Dat ging prima en was simpel.
Daarna de app geïnstalleerd. De app is ergens wel chinees ingesteld. Voor de toestemming kwam deze op:
, toch maar even door de google-translate gehaald voordat ik m'n ziel verkocht ;-) ,het donkere deel zou "Lees en ga akkoord" moeten betekenen... Het werkt iig. De app startte en kwam meteen met een firmware-update voor de speaker.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@NDvR Indien de fabrikant failliet is, niet wordt overgenomen eo er geen update/ondersteuning is, kan Amazon als verkoper ook niets dan je geld terugbetalen.

Hackus Goes 4x15 @60%

• CR2032
  • Registratie: juli 2016
  • Niet online
Failliet = wegwezen. Gelijk retour sturen nu het nog kan! Zonder updates gaat je security er ook snel aan.

Er zijn genoeg gezonde en betere alternatieven. De Zipp 2 is vooral uiterlijk, zo hoog scoorde ze nu ook weer niet op geluidskwaliteit vond ik.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Barts14
Even een kick want toch wel belangrijk: het lijkt erop dat Libratone een doorstart heeft gemaakt. Ik heb nog niet gezien dat Nederlandse/Engelstalige media erover berichten, maar dit Deense artikel is veelbelovend: https://translate.google....estorer%2F%3Fctxref%3Dext

(even in Google Translate omdat de meesten van ons waarschijnlijk geen Deens spreken :+ )

Citaatje uit het artikel:
She says that Libratone will continue as before and that the department in Denmark will remain the headquarters of the company sales and marketing. Five of the company's 18 employees are allowed to keep the job
Ben heel benieuwd wat dit betekend voor de support op bestaande producten :)
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True