Toon posts:

Knikarmscherm klapt maar een beetje uit via Tuya-schakelaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:23
Hallo allemaal!

Ik heb vorig jaar een zonnescherm gekocht (standaard maat, standaard pakketje). Hierbij zat een huismerk motor (wandgeschakeld (incl DC270A, waarmee het kon worden afgesteld)) en een wandschakelaar. Geplaatst en het functioneert naar behoren. Behalve dan dat je de knop de hele tijd in moet drukken / draaien om het scherm te openen.

Ik zat laatst eens wat te struinen over de krochten van AliExpres en heb daar een Tuya Curtain / Roller Shutter schakelaar gekocht (zoiets als dit).

Vandaag kreeg ik als verrassing het pakketje binnen en heb ik het meteen aangesloten, uiteraard. De switch wordt herkend door de SmartLife app en ja hoor, ik kan het rolluik er ook mee bedienen! Daarnaast kan ik ook de touch toetsen gewoon gebruiken en ook Google Assistant reageert naar behoren. Echter.. als ik eenmaal op de knop druk (of tegen Google zeg dat het zonnescherm open moet), dan gaat hij ongeveer 5 seconden bezig met het 'uitknikken' van het scherm. Daarna stopt hij. Datzelfde ook andersom.

Wat gaat er hier mis?

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Frituurman
Nou.. ik ben blijkbaar niet zo slim. Ik ben er inmiddels na wat prutsen achter. Het blijkt dat je in SmartLife een schedule aan kunt geven voor hoe lang de motor aan moet staan. Standaard is dat 5 of 10 seconden. Ingesteld op 55 seconden and it works like a charm.

Maar laat het topic maar mooi staan. Misschien heeft iemand anders er nog wat aan :)

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LeoGraper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-07-2022
Inderdaad, handig om te weten, ik heb hier toevallig ook pas naar zitten kijken.
Heb je nog een link welke je precies hebt aangescahft wat de keuze is weer reuze daar...
Diegene in je link voorbeeld heb ik ook gezien, maar de meeste zijn inbouw en ik wil opbouw, eigenlijk zoals het nu al zit...heb je die ook gezien of zit er iets bij waardoor je het op de muur kan bevestigen ?

[Voor 38% gewijzigd door LeoGraper op 26-05-2020 13:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frituurman
Snap ik. En ik heb denk ik wat je zoekt. Ik heb de volgende knop gekocht:

https://nl.aliexpress.com...269583.0.0.3b41729fYMOgN3

Ik heb daarbij een opbouwdoos gekocht:

https://nl.aliexpress.com...269583.0.0.1513325dQFMhlF

Die heb ik aan de muur geplaatst en daar de knop in verwerkt. Wat wel even jammer was is dat ik dacht dat ik een witte knop had besteld, maar hij bleek uiteindelijk zilver te zijn. Geen ramp, maar wel goed kijken wat je besteld! :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LeoGraper
Toppertje, bedankt man, je mag gezien deze hulp wat mayo op je avatar doen van mij ! _/-\o_

• Frituurman
We aim to please! Laat nog even weten of het allemaal is gelukt (over een maand of anderhalf, als het pakketje uiteindelijk aan komt). :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LeoGraper
Gaat nog eventjes duren vrees ik, ondanks de meer dan schappelijke prijs heb ik een iets minder 'schappelijke' vrouw die nog overgehaald moet worden :-)
Maar zo ging het voorheen ook met de Google Home en Nest speakers en slimme lampen en contacten, eerst maar eens binnenkort paaien met een nieuwe Lenovo Yoga daar de oude achteruit gaat lopen.
Maar wat in het vat zit, de bookmarks staan verankert !

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LeoGraper
Hey Frituurman, heb intussen een leuke smartwatch besteld en onderweg naar huis, als deze binnen is en in gebruik bij de vrouw ga ik bestellen, nogmaals hartelijke dank...

• Frituurman
Je mag me gerust via DM vragen om info als je op zoek gaat naar een knop o.i.d. Succes met wachten op het horloge! ;-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:58
Super dit, al lang naar gezocht! Als je dus https://nl.aliexpress.com...269583.0.0.3b41729fYMOgN3 aanschaft kan je deze gewoon zonder andere apparaten (behalve handmatig bediende/geschakelde zonnescherm dan :P) het via Google Home bedienen?

i7 12700K, Corsair H100i RlllGB Pro XT, Gigabyte Z690 UD DDR4, Gigabyte RTX 4090 Windforce 24G, Kingston FR 2x16GB 3600 C16 KF436C16RB1K2, 2TB WD SN850 NVMe SSD, 500GB WD SN750 NVMe SSD, 6TB WD Purple, Phanteks Eclipse P360A, Corsair RM1000x

• Frituurman
Koldur schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:25:
Super dit, al lang naar gezocht! Als je dus https://nl.aliexpress.com...269583.0.0.3b41729fYMOgN3 aanschaft kan je deze gewoon zonder andere apparaten (behalve handmatig bediende/geschakelde zonnescherm dan :P) het via Google Home bedienen?
Klopt. Het enige wat je hoeft te doen, is een Tuya-app downloaden op je telefoon. Een voorbeeld hiervan is de LSC Smart Connect app (bekend van de lampen van de Action), maar ik hou het zelf bij Smart Life. Je maakt hier een account bij aan en volgt dan verder de on screen instructies. Vervolgens voeg je dit account toe via het +-icoontje in de Google Home app op je telefoon of tablet.

Let wel, dit werkt voor die motors die nu wandgeschakeld zijn; je moet wel de 'sturingsdraad' hebben, die het signaal voor 'open', 'stop' of 'dicht' aangeeft. Maar met de gelinkte schakelaar op AliExpress kun je die wandschakelaar vervangen en heb je dus inderdaad ook dezelfde functionaliteit via Google Home. :)

Als je het besteld en je komt er niet uit, mag je een DM sturen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koldur
Ik zal de schakelaar eens openschroeven, als dit hiermee kan zou dit heerlijk zijn! Niet alleen om Google Home te gebruiken, maar ook als je een keer niet thuis bent en hem vergeten bent in te klappen en het gaat regenen of waaien.

i7 12700K, Corsair H100i RlllGB Pro XT, Gigabyte Z690 UD DDR4, Gigabyte RTX 4090 Windforce 24G, Kingston FR 2x16GB 3600 C16 KF436C16RB1K2, 2TB WD SN850 NVMe SSD, 500GB WD SN750 NVMe SSD, 6TB WD Purple, Phanteks Eclipse P360A, Corsair RM1000x

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frituurman
Koldur schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:52:
Ik zal de schakelaar eens openschroeven, als dit hiermee kan zou dit heerlijk zijn! Niet alleen om Google Home te gebruiken, maar ook als je een keer niet thuis bent en hem vergeten bent in te klappen en het gaat regenen of waaien.
Klopt, zoals afgelopen zondag bij ons, toen we, ondanks de voorspellingen, een zware bui over ons heen kregen, die onderweg was naar onze woonplaats. Via een 'Hey Google, sluit zonnescherm'-opdracht is ons een hoop ellende bespaard gebleven. :)

Als je er niet uitkomt, maak er maar een foto van en stuur een DM'etje. :)

• Koldur
Heb je een DM gestuurd, maar snap het verschil tussen Smart Life of LSC Smart Connect nog niet helemaal, neem aan dat jouw advies is de Smart Life app te gebruiken? Of heb je hier wel iets van een hub voor nodig? Denk dat dit voor anderen ook interessant is om te weten, vandaar de vraag hierover in je topic.

[Voor 18% gewijzigd door Koldur op 16-06-2020 16:39]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frituurman
Koldur schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:39:
Heb je een DM gestuurd, maar snap het verschil tussen Smart Life of LSC Smart Connect nog niet helemaal, neem aan dat jouw advies is de Smart Life app te gebruiken? Of heb je hier wel iets van een hub voor nodig? Denk dat dit voor anderen ook interessant is om te weten, vandaar de vraag hierover in je topic.
Smart Life is de basis app van Tuya. Je kunt hier ook bijvoorbeel de Action-lampen aan toevoegen. LSC Smart Connect app is een vergelijkbare app, een rebranded app van Tuya met, naar mijn mening, iets minder mogelijkheden. Ik raad SmartLife aan omdat je heel veel generic Tuya-compatible producten daarop kunt aansluiten. In de LSC Smart Connect App zijn de mogelijkheden wat beperkter.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• h92design
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 22-11-2022
Hoi Frituurman

Even een vraagje:

Ik overweeg de schakelaar zoals hierboven aan te schaffen. Alles in mijn huis is via Google bediend en dan via LSC, zoals de lampen van de action. Nu zit ik te kijken of ik de zonwering schakelaar kan toevoegen in de app maar ik zie hem niet staan.

Weet jij hoe dat zit?

• Frituurman
h92design schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 11:18:
Hoi Frituurman

Even een vraagje:

Ik overweeg de schakelaar zoals hierboven aan te schaffen. Alles in mijn huis is via Google bediend en dan via LSC, zoals de lampen van de action. Nu zit ik te kijken of ik de zonwering schakelaar kan toevoegen in de app maar ik zie hem niet staan.

Weet jij hoe dat zit?
Volgens de handleiding die ik er toen bij had, moet je dan gaan voor een Wifi Curtain Switch. Ik heb hem zojuist gerest en ook op die manier weer toegevoegd.

Hier zie je de gordijn-switches staan onder 'Elektra'

Na het toevoegen zie je dit (ik heb 't de naam 'Zonnescherm' gegeven):

Wat nog wel even van belang is om even te meten hoe lang je zonnescherm er over doet om uit te klappen. Bij mij is dat ongeveer 60 seconden. Klik even in het Zonnescherm-scherm (:)) op 'More' en dan kom je hier uit. Stel Schedule in op 60 (seconden), dan klapt hij (volledig) in of uit bij het commando 'Open Zonnescherm' of 'Sluit Zonnescherm' via Google Home (anders gaat hij telkens maar een paar seconden 'aan' en moet je het wel 20 keer roepen):

Ik hoop dat je er uit komt! Zo niet, schroom niet om te vragen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• h92design
Bedankt voor je uitgebreide reactie.

Nu zie ik de app die jij bedoeld niet in de playstore.
Kijk maar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frituurman
Google is je vriend:
Tuya Smart App and Smart Life App are both official Tuya App. The only difference between the two is that the Tuya Smart App uses the Tuya logo and elements, while the Smart Life App removes all Tuya logo and elements.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• h92design
Dus gewoon de tuya app downloaden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• h92design
Yes. Met de tuya smart app kan ik hem idd toevoegen.

Hoeveel draden heb je nodig?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frituurman
Ik ben nu niet thuis, maar ik heb het aansluitschema van mijn knikarm en het aansluitschema van de switch gebruikt. Als je er toch niet uitkomt, zal ik een foto maken zodra ik thuis ben, waarschijnlijk morgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:55
Dit is dezelfde in principe toch?
https://www.bol.com/nl/nl...NJvA.2_52.55.ProductImage

En deze past dan niet op dat kastje met die knop die je op 3 standen kan zetten?

Sorry, ben super enthousiast maar een schilderij ophangen doe ik al heel de dag over :)

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frituurman
wodkabuikje schreef op zondag 22 mei 2022 @ 19:17:
Dit is dezelfde in principe toch?
https://www.bol.com/nl/nl...NJvA.2_52.55.ProductImage

En deze past dan niet op dat kastje met die knop die je op 3 standen kan zetten?

Sorry, ben super enthousiast maar een schilderij ophangen doe ik al heel de dag over :)
Is inderdaad hetzelfde, alleen 3x duurder ongeveer. Je hebt hem wel sneller in huis.

Hij pas inderdaad niet op de standaard standen knop. Je moet een opbouw doos kopen (staat hierboven ergens ook een linkje van).

Oh, zelf ben ik trouwens helemaal niet handig, maar het juiste gereedschap en YouTube filmpjes helpen enorm. Het enige wat je dan nodig hebt is motivatie en een vleugje doorzettingsvermogen. Succes!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• h92design
Is hij ook gewoon te gebruiken voor een rolluik? Ik twijfel of ik m'n zonnescherm of rolluik er aan koppel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frituurman
Ik denk dat dit hetzelfde principe is, maar dat heb ik niet uitgeprobeerd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• h92design
Oke. We gaan het zien.

Heb ze besteld.

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:55
Frituurman schreef op zondag 22 mei 2022 @ 19:21:
[...]

Is inderdaad hetzelfde, alleen 3x duurder ongeveer. Je hebt hem wel sneller in huis.

Hij pas inderdaad niet op de standaard standen knop. Je moet een opbouw doos kopen (staat hierboven ergens ook een linkje van).

Oh, zelf ben ik trouwens helemaal niet handig, maar het juiste gereedschap en YouTube filmpjes helpen enorm. Het enige wat je dan nodig hebt is motivatie en een vleugje doorzettingsvermogen. Succes!
Ik ben meneer ongeduld en heb het besteld samen met een opbouwdoosje en inmiddels binnen :)
Ga er binnenkort mee aan de slag. Mocht niet lukken dan zie je mij vanzelf wel weer verschijnen ;)

niet iedereen heeft een bierbuikje

• Frituurman
Geen garanties. :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• h92design
Ik heb hem ook binnen en aangesloten. Op mn rolluik duurt naar beneden 20 seconden en omhoog 23 seconden.
Zonnescherm naar beneden 30 seconden en omhoog 33 seconden.

Is het niet gevaarlijk/slecht voor de motor als ik hem op maximaal (dus 23 of 33 sec) zet?

• Frituurman
Nee, de motor schakelt zelf uit als hij op het uiterste punt is. Mooi dat je het voor elkaar hebt! Veel plezier ermee!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• h92design
Oke dank je wel. Ik heb toen der tijd de snoeren van de zonwering in de muur gefreesd. Dus kan hem niet direct ontkoppelen als er wat is.
Je hoort wel eens verhalen over ali express dingen😇 dus ik twijfel nu een beetje

Acties:
  • +1Henk 'm!

• h92design
Toch geinstalleerd. Het werkt fantastisch. Gelijk een tweede besteld

Dank frituurman

• Frituurman
Vaak ben je te bang. Soms moet je gewoon 'doen'! :) Congrats!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:12
Nog eens bevestigen: die rolluik/screen/...motoren hebben allemaal een instelling voor hoog en laag, waarbij ze uitvallen (vandaar dat je ze met een schakelaar kan bedienen, gaan ook niet kapot als je te lang duwt).
Bij een shelly 2.5 wordt de stroom gemeten, daardoor kan die zelf gaan meten hoe lang het duurt voor hij op en neer is (op het eindpunt valt de motor uit en loopt er geen stroom meer); daardoor kan die hem op een bepaald percentage zetten. Ook kan je instellen dat ie boven een bepaalde stroom moet stoppen; bijvoorbeeld als het rolluik tegen een fiets, bloembak, kind, ... aan loopt (dan is de stroom hoger en gaat ie uit na een seconde); wat ik wel fijn idee vind als je automatiseert.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee