Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Black-Death
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 26-02 13:12
Ik heb een zakelijke laptop via mijn werkgever. Sinds zaterdagmiddag start de laptop (HP Elitebook met Windows 10 pro) niet meer op en moet ik een Bitlocker code invoeren.

Helaas is bij de uitgifte van een reeks laptops op mijn werk een fout gemaakt waardoor de unlock-key niet is opgeslagen in de AD. Mijn laptop valt in die reeks..... :'(

Ik heb echter een paar bestanden lokaal opgeslagen die ik toch graag terughaal (bespaar me het commentaar >:) )

Is hier enige manier om ofwel die key te krijgen ofwel dit te omzeilen? De bestanden staan op het Bureaublad dus op dezelfde partitie als Windows.

edit: overigens is de oorzaak ook nog niet helder, er zijn meerdere collega's met dit probleem. Maar de oorzaak is voor mij momenteel ondergeschikt aan de oplossing.

[Voor 12% gewijzigd door Black-Death op 25-05-2020 15:51. Reden: edit]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19:59

Kraz

Saving the world

Dit probleem bij IT neerleggen en hun de uitdaging geven om de informatie terug te halen.

Mochten ze de key echt niet kunnen terugvinden, dan vrees ik dat je je bestand(en) kwijt bent.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14:32

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Wat ik mij kon herrineren van mijn system beheerder tijd.
Is dat je er dan heel weinig aan kan doen, waarschijnlijk zijn met een AD cleanup(computer account verwijderd), of tijdens de encryptie de sleutels inderdaad niet opgeslagen bij het computer account.

Maar de Encryptie is dermate goed dat je deze niet ongedaan kan maken zonder de sleutel.

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Helaas.. Check of er niet alsnog een backup is gemaakt.

Zonder recovery key binnenkomen is AFAIK nog niet (zinvol) te doen.

Maar je hebt je password nog wel? https://docs.microsoft.co...tools-to-manage-bitlocker helpt mogelijk.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Black-Death
F_J_K schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:58:
Helaas.. Check of er niet alsnog een backup is gemaakt.

Zonder recovery key binnenkomen is AFAIK nog niet (zinvol) te doen.

Maar je hebt je password nog wel? https://docs.microsoft.co...tools-to-manage-bitlocker helpt mogelijk.
Bedoel je het netwerk-wachtwoord? Dus login voor de pc? Ja die heb ik
Ik ga de pagina eens bekijken, thnx

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 23:07
Heeft die persoon die jou helpt wel de juiste machtigingen in AD? Als je niet gemachtigd bent dan zie je wel het tab maar zonder de recovery key. http://www.alexandreviot....y-bitlocker-recovery-key/

⛔Trackers of betalen...⛔

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Black-Death schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:50:
Ik heb een zakelijke laptop via mijn werkgever. Sinds zaterdagmiddag start de laptop (HP Elitebook met Windows 10 pro) niet meer op en moet ik een Bitlocker code invoeren.

Helaas is bij de uitgifte van een reeks laptops op mijn werk een fout gemaakt waardoor de unlock-key niet is opgeslagen in de AD. Mijn laptop valt in die reeks..... :'(

Ik heb echter een paar bestanden lokaal opgeslagen die ik toch graag terughaal (bespaar me het commentaar >:) )

Is hier enige manier om ofwel die key te krijgen ofwel dit te omzeilen? De bestanden staan op het Bureaublad dus op dezelfde partitie als Windows.

edit: overigens is de oorzaak ook nog niet helder, er zijn meerdere collega's met dit probleem. Maar de oorzaak is voor mij momenteel ondergeschikt aan de oplossing.
Is de TPM chip nog wel actief in de bios? Daar staat je Bitlocker key in opgeslagen, dus als je die weer zou aantzetten dan zou het weer moeten werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Black-Death
Brilsmurfffje schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:13:
[...]

Is de TPM chip nog wel actief in de bios? Daar staat je Bitlocker key in opgeslagen, dus als je die weer zou aantzetten dan zou het weer moeten werken.
edit; in de bios staat TPM version 2.0
TPM device avaiable
HKLM_ schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:09:
Heeft die persoon die jou helpt wel de juiste machtigingen in AD? Als je niet gemachtigd bent dan zie je wel het tab maar zonder de recovery key. http://www.alexandreviot....y-bitlocker-recovery-key/
Thnx voor de link. Zet ik even door naar systeembeheer

[Voor 4% gewijzigd door Black-Death op 25-05-2020 16:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Black-Death
Zou het nog een verschil kunnen maken als ik morgen verbinding maak met het WiFi-netwerk op kantoor? (Ipv thuis)
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True