Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Live Stream Cam

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kampers
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 15:39
Ik wist niet goed waar dit te plaatsen dus heb het hier gezet, sorry als het op een foute locatie staat.

Ik wil in mijn stream een "wide angle" shot hebben van achter mij zodat de kijkers mijn schermen kunnen zien.
Nu had ik dit gebprobeert met mijn Canon 70D via usb kabel in mijn PC te steken maar kwaliteit lijkt nergens op. Ik dacht ik ga een HDMI kabel naar mini hdmi bestellen en deze in Mijn Elgato 4K steken om zo beter beeld te krijgen.. Niet dus.

Ik had ook al wat rond gekeken en dan zeiden van van magic lantern enz voor clean HDMI te hebben maar de kwaliteit is gewoon bagger eerlijk gezegd..

Iemand hier een oplossing voor? Beeld moet nu geen 4K zijn maar toch op zen minst Full HD.. 'Full Screen)

Camera staat ingesteld op 1080 50fps, Shutter op 160, ISO op 800 denk ik.

Live op Twitch . Mijn YouTube Kanaal iRacing Profiel

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 00:56

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

www.maartendeboer.net
Mijn sig is te klein :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22:56

Wormaap

Moderator Foto & Video
Met je sluitertijd op 1/100 (gangbaar is om voor je sluitertijd de helft van je framerate te gebruiken) kan je ISO nog wat omlaag. Dat zou wel iets moeten helpen, maar waarschijnlijk ook geen wonderen verrichten. Is de kwaliteit beter als je gewoon opneemt en dan op de PC bekijkt? Dan zou Magic Lantern mogelijk kunnen helpen.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DeEindbaas
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 13-06 09:22
@kampers hier een video: YouTube: Use your Canon DSLR as a Webcam with OBS! deze jongen gebruikt ook een Canon 70D, succes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kampers
Heb ik ook al gezien en geprobeert. kwaliteit blijft bagger.
Als ik mijn Elgato 4K software zegt dat de camera 480p doorstuurt terwijl die ingesteld staat op 1080.. hmmm

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kampers
Wormaap schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:22:
Met je sluitertijd op 1/100 (gangbaar is om voor je sluitertijd de helft van je framerate te gebruiken) kan je ISO nog wat omlaag. Dat zou wel iets moeten helpen, maar waarschijnlijk ook geen wonderen verrichten. Is de kwaliteit beter als je gewoon opneemt en dan op de PC bekijkt? Dan zou Magic Lantern mogelijk kunnen helpen.
Ik heb precies op ML ook minder opties dan veel andere mensen. ik kan in ML niets van resolutie of dergelijke instellen maar in de Canon Software wel. FW 1.1.2 heb ik trouwens opstaan omdat anders ML niet werkt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeEindbaas
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 13-06 09:22
kampers schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:29:
[...]

Heb ik ook al gezien en geprobeert. kwaliteit blijft bagger.
Als ik mijn Elgato 4K software zegt dat de camera 480p doorstuurt terwijl die ingesteld staat op 1080.. hmmm
Haal je Elgato er is tussen uit en doe het is zoals die jongen het doet?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 17:12

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Je geeft aan dat je op 1080 50fps filmt, dat kan de 70D helemaal niet volgens de specs? Of kan dat via ML wel?

De specs van de HDMI uitgang:
Video Out Terminal

HDMI Type C (Switches automatically to suit the resolution)

Video output: 1080/60i, 1080/50i, 480/60p, 576/50p
Dus als je Elgato meldt dat ie een 480p signaal krijgt, dan is ie blijkbaar automatisch daarheen gesprongen. Wellicht op basis van wat de Elgato ondersteunt? Kan die bijvoorbeeld niet overweg met 1080/50i?

Hang 'm eens aan een TV (of ander apparaat dat wel met /50i of /60i overweg kan), is het dan beter?

Maar hoe dan ook kan je wellicht beter naar een webcam kijken voor dit soort werk. Van wat ik zo snel tegenkwam gaat de 70D na een poosje ook klagen over oververhitting.

[Voor 12% gewijzigd door Orion84 op 25-05-2020 16:39]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kampers
Orion84 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:38:
Je geeft aan dat je op 1080 50fps filmt, dat kan de 70D helemaal niet volgens de specs? Of kan dat via ML wel?

De specs van de HDMI uitgang:

[...]

Dus als je Elgato meldt dat ie een 480p signaal krijgt, dan is ie blijkbaar automatisch daarheen gesprongen. Wellicht op basis van wat de Elgato ondersteunt? Kan die bijvoorbeeld niet overweg met 1080/50i?

Hang 'm eens aan een TV (of ander apparaat dat wel met /50i of /60i overweg kan), is het dan beter?

Maar hoe dan ook kan je wellicht beter naar een webcam kijken voor dit soort werk. Van wat ik zo snel tegenkwam gaat de 70D na een poosje ook klagen over oververhitting.
Aan de tv 1920*1080 60i

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 17:12

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

kampers schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:43:
[...]

Aan de tv 1920*1080 60i
En dan is het beeld dus ook beduidend beter dan via de Elgato? Dan zal je dus op zoek moeten naar een capture apparaat dat 1080/60i inputs accepteert, of een andere camera.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kampers
Orion84 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:44:
[...]

En dan is het beeld dus ook beduidend beter dan via de Elgato? Dan zal je dus op zoek moeten naar een capture apparaat dat 1080/60i inputs accepteert, of een andere camera.
Elgato Game Capture 4K60 Pro MK.2

(In-game) beeldresolutie
1080i, 1080p, 480i, 480p, 4K, 576i, 576p, 720i, 720p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kampers
kampers schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:56:
[...]

Elgato Game Capture 4K60 Pro MK.2

(In-game) beeldresolutie
1080i, 1080p, 480i, 480p, 4K, 576i, 576p, 720i, 720p
Ik denk dat het opgelost is. Ik heb de elgato ook eens aangesloten op een scherm zonder dat die gebruikt wordt. Maar nu geeft die wel 1080 weer.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True