Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FritsXD123
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13-03-2021
Goedemiddag,

Ik heb onlangs twee van deze schermen gekocht en aangesloten. Eén via DisplayPort dit werkt prima.
Het andere scherm heb ik aangesloten via een nieuwe werkende HDMI kabel. Alleen verlaag het scherm op de een of andere manier de vernieuwingsfrequentie.......

Ik lees wel dat het aan te passen is via een centraal menu maar hier vind ik alleen een mogelijkheid om de DisplayPort instellingen te veranderen van 1.1 naar 1.2.

Iemand enig idee hoe ik dit voor de HDMI instelling aanpas, of zou een Displayport naar HDMI kabel een oplossing zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:30
Wat voor HDMI kabel is het? Want als je een 4k scherm wilt aansturen dan moet er hoop dat overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FritsXD123
https://fixxar.nl/product...t-ethernet-hdmi-48128405/

Dit is een link naar de HDMI kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-07 22:02
Welke videokaart gebruik je? Wat voor systeem is 't waar je op draait? Werkt het onder een ander besturingssysteem wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FritsXD123
Het probleem is gevonden, nu alleen de oplossing nog......

Het probleem zit in de hdmi poort van mijn monitor. Deze is niet geschikt om de 4k resolutie te verzenden.

De oplossing lijkt mij nu het splitten van de DisplayPort, heeft iemand hier ervaring mee, of een locatie waar je deze kunt kopen tegen een schappelijke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-07 22:02
FritsXD123 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 20:27:
Het probleem is gevonden, nu alleen de oplossing nog......

Het probleem zit in de hdmi poort van mijn monitor. Deze is niet geschikt om de 4k resolutie te verzenden.

De oplossing lijkt mij nu het splitten van de DisplayPort, heeft iemand hier ervaring mee, of een locatie waar je deze kunt kopen tegen een schappelijke prijs?
Dat lijkt me vreemd want de website van Samsung geeft aan dat er gewoon een HDMI 2.0 op zit:
Geüpgrade HDMI: de geüpgrade HDMI ondersteunt UHD-resoluties bij een verversingsfrequentie van 60 Hz, zodat alle 4K-content soepel en zonder vertraging wordt weergegeven, zelfs bij aansluiting op AV-apparaten.
Website: https://www.samsung.com/nl/monitors/uhd-ue570/

Dus het lijkt me toch echt ergens anders te liggen.

Of het is HDMI 1.4 en je moet de kleuren op 4-2-2 instellen, dat is me ook wel eens overkomen. Weet niet hoe je dat zou moeten doen in een os wat niet Windows is, echter :+

[ Voor 9% gewijzigd door Merethil op 25-05-2020 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry gillis
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-06 13:43
Ik was aan het zoeken of 4k 60hz via de hdmi gaat, en kwam hier uit.

In de gebruiksaanwijzing van deze monitor heb ik gevonden dat via hdmi poort1 4k 30hz kan, hdmi poort 2 ondersteunt 4k 60 hz.

Ik weet het, subject van bijna 2 jaar geleden, maar misschien dat iemand anders die ernaar zoekt er wat aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-06 20:44
Merethil schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:53:
Welke videokaart gebruik je? Wat voor systeem is 't waar je op draait? Werkt het onder een ander besturingssysteem wel?
Misschien deze vragen even serieus nemen? Ik denk toch echt dat je het hier moet zoeken...

Daarnaast zit je op het verkeerde subforum.

[ Voor 6% gewijzigd door Morzzz op 31-01-2022 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:41

Cyphax

Moderator LNX

Ik denk dat deze vraag beter past in Videokaarten & Beeldschermen, dus ik verplaats het topic even daar naartoe. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:34
Ik durf te wedden dat het hier om een laptop gaat en dat de HDMI port maximaal HDMI 1.4 is. Daar zit het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Cyphax schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:43:
[mbr]
Ik denk dat deze vraag beter past in Videokaarten & Beeldschermen, dus ik verplaats het topic even daar naartoe. :)
[/]
Dit is een kick van een 2 jaar oud topic, het lijkt me beter dat hij naar het archief verplaatst wordt :+
Pagina: 1