Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Witte waas op scherm Phillips televisie (65PUS7354)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 16:45
Hi,

Ik ben de niet zo trotse bezitter van een Phillips 65PUS7354, nu is deze voor de 3e keer gewisseld wegens heftige backlight bleeding. De witte licht lekkages kwam op bepaalde plekken wel 15 cm het scherm in. Dit kijkt er onprettig en leidt enorm af tijdens het kijken van films met donkere scene's.

Nu heeft mijn laatste TV nauwelijks bleeding meer maar zit er een grote waas op het midden van het scherm.

Nu vroeg ik mij af of meedere tweakers deze problemen hebben en wat jullie ervaring is hiermee? Adviseren jullie om het product te retourneren of hebben alle moderne televisies dit "probleem"

Miljonair , Ondernemer, Playboy en Grappenmaker

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• shadowkid053
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 18:53
Ziet er uit als clouding, ook een vorm van backlight bleeding.
De kans bij LCD schermen is aanwezig dat je dit hebt. Destijds werd dit bij mn Sony TV gezien als ''acceptabel''.

Zelf overgestapt op een Oled.

Moet wel zeggen dat de budget LG tv die ik na de sony kocht hier geen last van had.

[Voor 65% gewijzigd door shadowkid053 op 25-05-2020 13:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Uniformiteit van zwart, een groot oppervlak, weinig licht, geen local dimming en een IPS-paneel gaan niet lekker samen. Elke lcd tv zal wat uniformiteitsproblemen hebben en het ene paneel wat meer dan de ander.

Echter hebben IPS tv's hier meer last van, omdat ze minder goed het licht wat van achter komt kunnen blokkeren. Daarnaast is het contrast altijd matig en de zwartwaarde laag en mist er in dit geval ook nog local dimming. Tel er veel inch en weinig omgevingslicht bij op en je hebt ongeveer dat resultaat.

TV's met VA-panelen doen dit doorgaans beter omdat ze veel meer licht blokkeren. Voor het beste resultaat moet je naar VA-tv's met fatsoenlijke local dimming (FALD) kijken. Je levert wel in op kijkhoeken, maar sommige high-end modellen hebben tegenwoordig ook een extra filter wat de kijkhoek IPS-like maakt.

Over het algemeen geldt:
VA = matige/slechte kijkhoek, goed contrast en donkere kamer/scène prestaties.
IPS = goede kijkhoek, matige/slecht contrast en donkere kamer/scène prestaties.

Een RU8000/Q60R zullen dit al beter doen en vanaf een Q70R of XF90 wordt het nog beter. Philips gebruikt bij 58'' en 70'' ook altijd VA-panelen, mocht je dat perse willen om Ambilight o.i.d.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: april 2003
  • Nu online
De Philips-TV die mijn ouder hebben heeft ook dit soort dingen, dus het hoort erbij en is geen fout in jouw exemplaar. Ze storen zich er niet aan, dus ik zeg er maar niets over, maar als ze hier op bezoek zijn hebben ze het wel over wat mooie televisie mijn oled is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

dmantione schreef op maandag 25 mei 2020 @ 19:53:
De Philips-TV die mijn ouder hebben heeft ook dit soort dingen, dus het hoort erbij en is geen fout in jouw exemplaar. Ze storen zich er niet aan, dus ik zeg er maar niets over, maar als ze hier op bezoek zijn hebben ze het wel over wat mooie televisie mijn oled is.
"Schat zeg even dat ie een mooie tv heeft als we er zijn, vindt ie leuk". :P

Maar ik moet zeggen dat mijn Philips er geen last van heeft iig niet in die mate, maar dat is ook maar een 46".

Ik snap dat formaat er iets mee te maken heeft maar in mijn ogen is dit iets te veel en mij interesseert de tv (of het beeld) echt helemaal niks.

Dat de horde LG oled fans iedere gelegenheid aangrijpen om "ja is geen oled dus kut dat hoort zo" te toeteren wordt een beetje flauw ondertussen, leuk dat je blij bent met je tv'tje maar iets minder fundamentalistisch mag wel. ;)

Dus hopelijk zijn er nog mensen die ook een dergelijke Philips hebben dan kunnen die misschien wel een antwoord geven wat niet volledig gekleurd is.

Nuance toevoegen naar smaak. ;)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Altijd wispelturig is ook consequent.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: januari 2020
  • Niet online
Flagg schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 18:09:
[...]

Dat de horde LG oled fans iedere gelegenheid aangrijpen om "ja is geen oled dus kut dat hoort zo" te toeteren wordt een beetje flauw ondertussen,
Wat klopt er dan niet aan de bewering dat de Oleds daar geen last van hebben. Dat is gewoon een feit en dat mag je toch gewoon zeggen. Daar hoef je helemaal geen Oled groeppie voor te zijn. Zelfs de grootse anti LGOled fan zou dat eigenlijk moeten erkennen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Steelo
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 10:10

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Ik ben het met NoahAmber eens, want ik kan uit eigen ervaring bevestigen dat er wel degelijk zichtbaar een groot verschil is tussen de ledjes en de oledjes. Ik had een sony xd8305, top ding, maar last van 'bleeding'. Ik heb nu de oled854 van philips en het is echt spot on zwart en geen rare backlight zooi hier en daar.

Ltrz,....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17:32
Flagg schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 18:09:
[...]

"Schat zeg even dat ie een mooie tv heeft als we er zijn, vindt ie leuk". :P

Maar ik moet zeggen dat mijn Philips er geen last van heeft iig niet in die mate, maar dat is ook maar een 46".

Ik snap dat formaat er iets mee te maken heeft maar in mijn ogen is dit iets te veel en mij interesseert de tv (of het beeld) echt helemaal niks.

Dat de horde LG oled fans iedere gelegenheid aangrijpen om "ja is geen oled dus kut dat hoort zo" te toeteren wordt een beetje flauw ondertussen, leuk dat je blij bent met je tv'tje maar iets minder fundamentalistisch mag wel. ;)

Dus hopelijk zijn er nog mensen die ook een dergelijke Philips hebben dan kunnen die misschien wel een antwoord geven wat niet volledig gekleurd is.

Nuance toevoegen naar smaak. ;)
Heeft helemaal niets met Oled fans te maken, het is gewoon een feit dat de middenmoot leds hier last van hebben / kunnen hebben op het grotere formaat. De meer high end LCD TV's met local dimming of full aray dimming hier minder tot geen last van. Ieder kamp heeft voor en nadelen.
Dit is het nadeel van LCD klaar.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: april 2003
  • Nu online
Het is ook gewoon de kern van de zaak: Stoorlicht is het voornaamste nadeel van de LCD-technologie. Natuurlijk zit er verschil tussen LCD en LCD, maar de crux is, dat om het goed te doen, de prijs omhoog moet en de schermen met veel stoorlicht om die reden verkrijgbaar blijven. Het kan dus best een stuk beter met LCD, maar dat betekent dat de ingenieurs voor die TV een andere afweging tussen prijs, kwaliteit en mogelijk andere specificaties hebben gemaakt. Bij oled is een dergelijke afweging niet nodig, omdat de oorzaak fundamenteel niet bestaat. Het is reden waarom je oled neemt.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True