Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatthijsZ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-03 07:20
Hoi mede-tweakers,

Mijn dagen als piraat zijn voorbij en ik zou graag een aantal tv-series legaal kijken.

Het gaat om 'oude klassiekers':
- Farscape
- Yes Minister (oude BBC-serie)
- Blackadder
- Allo Allo

Iemand een idee hoe ik die legaal kan kijken?
Liefst koop ik ze digitaal ipv streaming, maar beide prima.

Ik heb geen Bluray of DVD-speler. Evt zou ik via een oude computer DVDs kunnen overzetten en via Plex streamen, maar dan heb je A) veel werk ervan B) 'slechts' DVD-kwaliteit C) rommel van die DVD-doosjes die ik niet gebruik D) betaal ik voor verzending en fysieke schijfjes terwijl het mij om de content gaat.

Ik heb rondgekeken maar kan ze nergens vinden. iTunes heeft geen TV-series, Bol verkoopt alleen heel-dure DVD-boxen, BBC is in Nederland niet als streaming verkrijgbaar, Amazon/Netflix/Disney+ etc hebben de series niet. iTunes GB heeft het allemaal, maar daar kan ik niet bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Je kunt kijken of je met een VPN gebruik kunt maken van Amazon Prima om Blackadder te kijken? Of via Britbox.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:57
Digitale TV-series zijn volgens mij niet of lastig te kopen i.v.m. rechten. Digitaal is namelijk makkelijk te delen met anderen en daarom zijn de huidige streamingdiensten zo opgezet, waarbij ze periodiek rechten inkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:04
Welkom bij de regiorestricties van de streaming diensten en VOD platform. Via https://film.nl/ kun je checken via welke legale platformen een titel beschikbaar is. Maar voor oudere titels zoals deze ben je vaak toch aangewezen op DVD's.

Wat je nog zou kunnen doen is een VPN gebruiken om de content van buitenlandse streamingdiensten te benaderen of om te kopen in de UK iTunes store, dit is semi-legaal :P. Alternatief is goedkoop de dvd boxen van Amazon.co.uk halen en dan zelf rippen. Dat zou mijn voorkeur hebben qua kosten. Voor de kwaliteit hoef je het niet te laten. Wat die streamingdiensten biedden is toch upconverted vanaf de DVD master. Voor die oude BBC-series is vaak niet eens een echte HD transfer beschikbaar.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:54
Slechts dvd-kwaliteit is voor de series die je noemt niet echt een probleem, dat is vaak al beter dan de originelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

MatthijsZ schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:10:
Hoi mede-tweakers,

Mijn dagen als piraat zijn voorbij en ik zou graag een aantal tv-series legaal kijken.

Het gaat om 'oude klassiekers':
- Farscape
- Yes Minister (oude BBC-serie)
- Blackadder
- Allo Allo

Iemand een idee hoe ik die legaal kan kijken?
Liefst koop ik ze digitaal ipv streaming, maar beide prima.

Ik heb geen Bluray of DVD-speler. Evt zou ik via een oude computer DVDs kunnen overzetten en via Plex streamen, maar dan heb je A) veel werk ervan B) 'slechts' DVD-kwaliteit C) rommel van die DVD-doosjes die ik niet gebruik D) betaal ik voor verzending en fysieke schijfjes terwijl het mij om de content gaat.

Ik heb rondgekeken maar kan ze nergens vinden. iTunes heeft geen TV-series, Bol verkoopt alleen heel-dure DVD-boxen, BBC is in Nederland niet als streaming verkrijgbaar, Amazon/Netflix/Disney+ etc hebben de series niet. iTunes GB heeft het allemaal, maar daar kan ik niet bij...
toon volledige bericht
Digitaal kopen? Niet.

Je koop een gebruiksrecht. En dan bij 1 van de bekende streamingsdiensten als Amazon en Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Anoniem: 93986 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:25:
[...]

Digitaal kopen? Niet.

Je koop een gebruiksrecht. En dan bij 1 van de bekende streamingsdiensten als Amazon en Netflix.
iTunes heeft veel ook in de verkoop, wellicht versta je dat ook onder gebruiksrecht. Maar je kunt dus ook zonder abonnementsvorm TV-series aanschaffen. Helaas zitten geen van de door @MatthijsZ genoemde series daar tussen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsZ
Britbox bekeken: dat is inderdaad 100% waar ik naar zoek. Maar kijken via VPN betekent dat ik ws in dat moeras kom van "kan niet casten naar tv" en telkens nieuwe VPN-providers uitkiezen omdat ze "me doorhebben". Zelfde geldt voor Amazon Prime.

VPN naar UK iTunes is helaas geen goede oplossing: dan moet ik ook mijn NL iTunes account omzetten.

DVDs kopen via AmazonUK kom ik uit op 50 pond, oftewel 56 euro (zelfde bestelling in NL-amazon: 73 euro).
Op zich een goede deal (heb Fawlty Towers er ook bij in gegooid). Maar dan blijf ik met die DVD-dozen zitten en moet ik het alsnog handmatig overzetten allemaal: DVDtje erin, rippen, overzetten naar Plex...

Ik kan ook een abonnement nemen bij de lokale bibliotheek. Dan kost het 45 euro per jaar + 2 euro per DVD-box.

Het is allemaal verre (verre!!) van ideaal.

[edit]: jullie tips zijn allemaal super waardevol. Het klinkt alsof ik aan het zeuren ben, maar ik zie gewoon erg op tegen het zelf-rippen van die DVD-box (niet technisch, maar dat het me tijd kost)

[ Voor 10% gewijzigd door MatthijsZ op 25-05-2020 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsZ
Is er misschien een dienst als Murfie* voor DVDs?
Ik kan het niet vinden

*: jij stuurt CD op en je kunt FLAC rips downloaden. Of je 'koopt' een CD van iemand anders via Murfie en download de FLAC op die manier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Voor fawlty towers kom je een heel eind op youtube.

Dat geldt overigens ook voor andere oude Britse series, ik had het volgende een keer opgezocht voor mijn 86-jarige-tante-met-een-ipad:

All creatures great and small:
YouTube: All Creatures, Great and Small all episodes

The good life (seizoen 1):
YouTube: The Good Life Series 1

The good life (Seizoen 2):
YouTube: The Good Life Series 2

The good life (seizoen 3):
YouTube: The good life season 3

The good life (seizoen 4):
YouTube: The Good Life Series 4

To the manor born:
YouTube: TO THE MANOR BORN: The Complete Set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsZ
oh jee, wordt ik vergeleken met een "86-jarige-tante-met-een-ipad" :D
Wel leuk om een aantal nieuwe series te zien!

Ik weet dat ze op Youtube staan, maar dat is ook zo'n tijdelijke oplossing. Het liefst betaal ik ervoor en heb ik een stabiele "het werkt altijd" oplossing (a la Amazon, iTunes, Netflix, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

MatthijsZ schreef op maandag 25 mei 2020 @ 14:44:
"het werkt altijd" oplossing (a la Amazon, iTunes, Netflix, etc)
Ga er van uit dat "ooit" de licenties verlopen en dat dan per direct de series niet meer zijn te streamen. En dat ergens de komende vele jaren een of meer van dergelijke diensten helemaal stopt. In alle gevallen huur je (ook als je de film of serie digitaal 'koopt' maar er DRM op zit: de content kan je alleen zien zolang de infra van de leverancier draait en die doet dat alleen zolang dat winstgevend is).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:31
Ik koop eigenlijk alleen op blu-ray. Als je een film of serie op een streaming platform koopt, dan ben je er niet zeker van dat je deze in de toekomst kunt blijven streamen. Als de overeenkomst tussen het streaming platform en de film studio wordt ontbonden, kun je deze niet langer streamen.

Argh.. net te laat. :P

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:31
Bij de weg, ik heb in een grijs verleden Blackadder op DVD gekocht, maar de beeldkwaliteit was echt om te huilen. Ik weet niet of er inmiddels een betere versie beschikbaar is.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:23

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik heb in een ver verleden Fawlty towers op dvd gekocht, de kwaliteit is om te janken terwijl het wel een originele BBC uitvoering is. Ik denk dat van deze serie de originele kwaliteit gewoon niet zo best is. Mochten ze het nog een keer geremastered uitgeven, mijn zege hebben ze :)

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatthijsZ
Poeh.

De beste oplossing in 2020 is dus eigenlijk:
- koop een DVD-speler en sluit aan op TV
- importeer de DVDs uit Engeland
- hoop dat de DVD-kwaliteit goed is
- bekijk ze ouderwets op DVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:21

Wish

ingwell

MatthijsZ schreef op maandag 25 mei 2020 @ 14:44:
oh jee, wordt ik vergeleken met een "86-jarige-tante-met-een-ipad" :D
Wel leuk om een aantal nieuwe series te zien!

Ik weet dat ze op Youtube staan, maar dat is ook zo'n tijdelijke oplossing. Het liefst betaal ik ervoor en heb ik een stabiele "het werkt altijd" oplossing (a la Amazon, iTunes, Netflix, etc)
Ik heb je in mijn vorige post de eerste drie series laten zien op Amazon Prime....
Allo Allo kan ik alleen nergens vinden.

En ja, het is alleen maar zo duurzaam als de partij de licentie betaalt.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsZ
@Wish maar Amazon Prime NL heeft ze niet, toch? Alleen UK?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:21

Wish

ingwell

MatthijsZ schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:37:
@Wish maar Amazon Prime NL heeft ze niet, toch? Alleen UK?
Ah, blijkbaar heb je gelijk - my apologies. Ik had gegoogled, maar zie ze inderdaad niet verschijnen in mijn (Nederlandse) account.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
MatthijsZ schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:31:
Poeh.

De beste oplossing in 2020 is dus eigenlijk:
- koop een DVD-speler en sluit aan op TV
- importeer de DVDs uit Engeland
- hoop dat de DVD-kwaliteit goed is
- bekijk ze ouderwets op DVD
TTLCrazy schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:23:
Ik heb in een ver verleden Fawlty towers op dvd gekocht, de kwaliteit is om te janken terwijl het wel een originele BBC uitvoering is. Ik denk dat van deze serie de originele kwaliteit gewoon niet zo best is. Mochten ze het nog een keer geremastered uitgeven, mijn zege hebben ze :)
Dat hebben ze toch al gedaan https://www.amazon.co.uk/...Remastered/dp/B002KSA3XE/, is zelfs op Bluray te krijgen nu zie ik: https://www.amazon.co.uk/dp/B07Y3VVJD3 (zie comments voor meerwaarde tov re-mastered dvd box). Blackadder ook op dvd re-mastered (had ik allang moeten hebben eigenlijk) https://www.amazon.co.uk/...an-Atkinson/dp/B001UHO0TY

Farscape heeft vlgns mij nog op Prime Video gestaan ooit (als streaming) maar zie het nu niet meer ertussen staan.
Je kan ook bij de kringloop gaan kijken, bakken vol met dvd's en soms zelfs series compleet. Koop zelf alleen geen dvd's meer als er een bluray variant van is ...
Kom er zelf eigenlijk nooit maar wat maanden terug bij eentje in de buurt rondgeneusd en had dacht ik Blackadder zien liggen maar alleen een los seizoen. Een andere, Deense, serie wel helemaal compleet maar de dvd box dus (was laatst toevallig op een SD kanaal op tv en viel eigenlijk nog best mee hoe het eruit zag). Je weet dus maar nooit wat je wellicht voor een prikkie kan tegenkomen daar.

Had zelf ook nog een andere [moderne] amerikaanse serie op het oog die ik toevallig bij de Boekenvoordeel zag liggen en enkel op dvd was uitgebracht maar twijfelde nog om naar de originele NTSC versie op zoek te gaan in de verwachting dat 'niemand die toch ooit zou kopen' en er nog wel beschikbaar zou blijven :+ .
Achteraf bleek totaal onverwacht de HD versie toch inmiddels digitaal te koop beschikbaar te zijn bij Amazon, nu ook op de Duitse, maar niet op de NL store. Nou was het die prijs ook weer niet waard die ze op de Duitse vroegen (het dubbele tov dvd en US Amazon HD) dus voorlopig lekker overslaan en 'spijt' hebben de dvd boxen niet gekocht te hebben (nice to have maar geen must have). Stond ooit op Videoland als streaming beschikbaar maar inmiddels ook al zeker een jaar niet meer.
Edit: zie de dvd box inmiddels ook gewoon op Amazon UK voor een soortgelijke prijs als hier bij de Boekenvoordeel toen, en blijkbaar kan ik gewoon de amerikaanse digitale kopen op Amazon maar hebben ze ook een gratis kijken met advertenties versie (waarschijnlijk met een VPN gewoon te zien dan zulke dingen). Digitaal 'kopen' blijft toch wat halfslachtig, écht in bezit houden is er niet bij. Als de rechten vervallen bijv. heb je gewoon 'pech gehad' :N .

[ Voor 78% gewijzigd door apis29 op 27-05-2020 02:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatthijsZ
Ik moet toegeven: de nostalgie is heel aantrekkelijk. Naar de tweedehandszaak om DVDs te bladeren, wachten op een bestelling van Amazon met Bluray schijfjes, schijfje uit de doos, in de speler doen, handmatig bijhouden bij welke aflevering je was gebleven en navigeren door de menus.

Ik krijg er oprecht een warm gevoel bij.

Maar tegelijkertijd denk ik dat het niet meer bij me past: veel media consumeer ik op mijn telefoon of iPad. En ik zie echt op tegen een nieuwe berg schijfjes (de oude heb ik allemaal weggegooid).

Ik denk dat ik toch maar naar 'alternatieven' ga kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsZ
Oef. Ik kon het niet laten en heb even in de baai gekeken. Schrikbarend hoe makkelijk ik daar alles kon vinden. Was er 8 jaar niet geweest, maar het kan dus gewoon nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Davidshadow13 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:17:
Via https://film.nl/ kun je checken via welke legale platformen een titel beschikbaar is.
* Raven voerde net een paar titels in.
Wat een geweldige site, er werd er maar één door die site herkend en die is niet eens ergens beschikbaar.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:04
Raven schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:16:
[...]

* Raven voerde net een paar titels in.
Wat een geweldige site, er werd er maar één door die site herkend en die is niet eens ergens beschikbaar.
Toont in die zin aan, hoe "beperkt" het legale on-demand aanbod nog is in Nederland.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Davidshadow13 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:35:
[...]

Toont in die zin aan, hoe "beperkt" het legale on-demand aanbod nog is in Nederland.
Het mooiste komt nog, het waren ook titels die (voor zover ik weet) niet via buitenlandse én "andere" kanalen beschikbaar zijn. Titels van het soort waar de enige bron het ooit eens op tv uitgezonden zijn is.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:00

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Het is een ramp met TV-series. Als je het echt niet op schijf (of band...) wil, dan heb je weinig andere keuze dan a) zelf rippen of b) iTunes Store UK of USA.

Farscape, Blackadder en Fawlty Towers waren in de begindagen beschikbaar op Netflix NL, maar al een tijd niet meer.

Idem voor BBC iPlayer: bijna alle oude BBC-series zijn er af omdat er meer lucratieve deals met Amazon gesloten konden worden (en dat terwijl de series ooit met Brits belastinggeld (TV License Fee) zijn gefinancierd. Maar ik dwaal af.

iTunes Store UK (of VS) werkt goed; content van twee accounts (NL en UK) kun je door elkaar gebruiken door in te loggen op je andere account (is niet heel moeilijk gemaakt door Apple gelukkig) en VPN is niet nodig. Casten naar TV kan gewoon vanaf je computer, een smartdevice die de AppleTV-app ondersteunt (zoals moderne Samsung-TVs) of via een AppleTV-settopbox (tweedehands is een AppleTV3 voor een paar tientjes te vinden).

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsZ
Hmmm, dat is wel meest aantrekkelijk. iTunes uk heeft goede deals
Hoe werkt dat switchen op iOS? Moet ik dan mijn iTunes id daar in settings omgooien? Want ook mijn wachtwoorden en calendar hangen er aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 17:20
TTLCrazy schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:23:
Fawlty Towers is ook op blu-ray uitgekomen.

Op deze site een review http://www.dvdbeaver.com/...fawlty_towers_blu-ray.htm
BBC bring the iconic 1975 comedy TV series "Fawlty Towers" to Blu-ray. The episodes are on two dual-layered Blu-rays with supportive bitrates. There are six episodes on each. The first has "A Touch of Class", "The Builders", "The Wedding Party", "Hotel Inspectors", "Gourmet Night" and "The Germans" while the second Blu-ray has "Communication Problems", "The Psychiatrist", "Waldorf Salad", "The Kipper and the Corpse", "The Anniversary", and "Basil the Rat". As we discussed with the Complete Monty Python's Flying Circus Blu-ray set (Reviewed HERE) it is restored from original videotape elements. So mostly being shot on video (studio shots) and 16 mm (location shots) transferred in 1080i being available for the first time - it means that the unconverted quality is not at premium HD levels.... but saying that it does look even better than original broadcast standards. Colors have more depth but the visuals are, predictably waxy and, well, video-like. However, these limitations are severely diminished on my OLED TV. Black levels are deep and it looks quite pleasing overall with the in-motion visuals being the most effected.

[ Voor 46% gewijzigd door Xfile op 08-06-2020 07:36 ]

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:18
Voordeel (misschien) van dvd boxen is dat ze soms in fancy verpakking geleverd worden.
Staat ook leuk in de boekenkast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qb5zAMQkIpC8GyJTGDD1-34dte4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aWAShZcHGpy3zzwvXE6bATlA.jpg?f=user_large

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 17:20
Comparison of Fawlty Towers DVD vs Blu ray YouTube: Comparison of Fawlty Towers DVD vs Blu ray

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Pagina: 1