Toon posts:

OnlineSucces en Salesfeed

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StructuurE8
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 31-08 14:26
Recentelijk is er bij mijn bedrijf gestart met het toepassen van salesfeed. Deze toevoeging van op de website zorgt ervoor dat wij kunnen zien als iemand vanuit een bedrijf x onze website bezoekt wij kunnen zien dat bedrijf x op de website is geweest. Na wat testcases blijkt dit ook daadwerkelijk te kloppen. Het mag schijnbaar dat volgen van bedrijven zolang het maar geen personen zijn.

Vraag:
Mijn vraag is hoe kan een commerciële partij zien welke IP adressen bij welke bedrijven horen? Dit is toch alleen maar bekend bij de provider?

...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Wij maken gebruik van salesfeed, OnlineSucces is een vergelijkbare dienst voor het indentificeren van bezoekers van bedrijven.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al op google gezocht maar kom daar niet verder mee.
...

Beste antwoord (via StructuurE8 op 25-05-2020 16:54)

• Saus
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Bedrijf A heeft een website, met 'Salesfeed' (of elke andere oplossing zoals deze die vergelijkbaar is). Persoon X download op de site van Bedrijf A een whitepaper, vult een contactformulier in of iets waardoor deze geidentificeerd kan worden. Hiermee wordt er automatisch een naam/bedrijf aan een IP gekoppeld kan worden in de database van Salesfeed.

Vervolgens komt iemand anders van het bedrijf waar Persoon X werkt op jullie site (vanaf hetzelfde IP dus), Salesfeed weet dan dat iemand van die organisatie jullie site heeft bezocht, zonder dat deze ook maar iets aan gegevens heeft ingevuld.

Des te meer Salesfeed gebruikers, des te meer informatie ze zullen verzamelen, des te acurater. Jullie eigen website draagt ook bij aan deze database. Daarnaast kun je soms ook zelf nog informatie toevoegen (als je een IP/bezoek kan linken aan één van je klanten).

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 02:34

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Als je een wat groter bedrijf hebt met een eigen ASN dan is dat makkelijk genoeg, mits je de internetproviders er uit filtert. Verder kan je wat gokwerk doen met reverse DNS indien beschikbaar, maar meer opties heb je eigenlijk niet.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 08:59

Remy

Moderator Devschuur® / General Chat

I usually get 100% accuracy

Mijn vraag is hoe kan een commerciële partij zien welke IP adressen bij welke bedrijven horen? Dit is toch alleen maar bekend bij de provider?
Soms kan dit met een reverse DNS-actie, of in geval van grote(re) bedrijven hebben ze een eigen IP-range, waarvan de bedrijfsinfo in een database staat.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al op google gezocht maar kom daar niet verder mee.
MaxMind biedt dit soort services ook aan: https://www.maxmind.com/en/geoip2-services-and-databases waarbij Matomo https://matomo.org/ gebruik maakt van die info.

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Bedrijf A heeft een website, met 'Salesfeed' (of elke andere oplossing zoals deze die vergelijkbaar is). Persoon X download op de site van Bedrijf A een whitepaper, vult een contactformulier in of iets waardoor deze geidentificeerd kan worden. Hiermee wordt er automatisch een naam/bedrijf aan een IP gekoppeld kan worden in de database van Salesfeed.

Vervolgens komt iemand anders van het bedrijf waar Persoon X werkt op jullie site (vanaf hetzelfde IP dus), Salesfeed weet dan dat iemand van die organisatie jullie site heeft bezocht, zonder dat deze ook maar iets aan gegevens heeft ingevuld.

Des te meer Salesfeed gebruikers, des te meer informatie ze zullen verzamelen, des te acurater. Jullie eigen website draagt ook bij aan deze database. Daarnaast kun je soms ook zelf nog informatie toevoegen (als je een IP/bezoek kan linken aan één van je klanten).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

StructuurE8 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:50:
Het mag schijnbaar dat volgen van bedrijven zolang het maar geen personen zijn.
Salesfeed zelf zegt expliciet dat het wel persoonsgegevens zijn. En in de algemene voorwaarden leggen ze zo goed als alle aansprakelijkheid bij jou.
Tip: doe een dpia (die heb je niet al gedaan, anders was deze vraag al aan bod gekomen), gebruik het niet tot je die hebt gedaan. Ik neem aan dat je je marketing ziet als gerechtvaardigd belang om het te mogen.

Al is het hebben over de privacy van je bezoeker natuurlijk als vloeken in de kerk, hier in Internetmarketing :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StructuurE8
F_J_K schreef op maandag 25 mei 2020 @ 14:35:
[...]

Tip: doe een dpia (die heb je niet al gedaan, anders was deze vraag al aan bod gekomen), gebruik het niet tot je die hebt gedaan. Ik neem aan dat je je marketing ziet als gerechtvaardigd belang om het te mogen.
dat is zeker een goed idee om erin mee te nemen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• StructuurE8
bedankt voor de reacties iedereen, het is een stuk duidelijker geworden :)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee