Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Excel probleem voorw. opmaak: =EN(VERT.ZOEKEN($E7;Tabel etc.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ronald19822
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 11-07 09:59
Voor voorwaardelijke opmaak heb ik de volgende formule in gedachte:

=EN(VERT.ZOEKEN($D1;Datatabel[[Producten]:[Uitkomst]];3;0)=$H$2;VERT.ZOEKEN($D1;Datatabel[[Producten]:[Uitkomst]];5;0)=J1)

Excel geeft alleen steeds aan dat er een probleem is gevonden met de formule. Ik geef met EN 2 voorwaarden op waaraan de op te maken cellen moeten voldoen. Blijkbaar doe ik iets verkeerd maar met hetgeen ik geprobeerd heb en informatie die ik gezocht heb ben ik nog niet tot een oplossing gekomen. Waarom is de formule fout?

Edited zodat formule in openingspost overeen komt met formule in voorbeeldbestand.

[Voor 13% gewijzigd door Ronald19822 op 25-05-2020 19:29]

Beste antwoord (via Ronald19822 op 25-05-2020 20:27)

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 23:35

g0tanks

Moderator CSA
Het refereren naar tabellen werkt niet lekker in voorwaardelijke opmaak. Je kan het oplossen met INDIRECT(), zie bijvoorbeeld deze thread https://social.technet.mi...ting-formulas?forum=excel maar makkelijker is van de tabel in 'Databron' weer een normale range (m.a.w. geen tabel) te maken.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Ik zie niet direct iets verkeerds aan je formule. Wat is de precieze foutmelding die je krijgt? Heb je de formule al getest buiten voorwaardelijke opmaak en werkt het dan wel?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ronald19822
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 11-07 09:59
Buiten de voorwaardelijke opmaak werkt het wel. Zie cel K14 in bijgevoegd voorbeeld. Hier heb ik in simpele vorm nagebouwd waar het probleem zit.

https://transferxl.com/08hZFtZT6JZcS

De foutmelding:

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Het refereren naar tabellen werkt niet lekker in voorwaardelijke opmaak. Je kan het oplossen met INDIRECT(), zie bijvoorbeeld deze thread https://social.technet.mi...ting-formulas?forum=excel maar makkelijker is van de tabel in 'Databron' weer een normale range (m.a.w. geen tabel) te maken.

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True