hoi, heb sinds kort een Dynalink PCcard op mijn laptop zodat ik dat ding in een netwerkje kan hangen. Werkt allemaal heel leuk totdat.... Ik hem loskoppel om mijn andere pc aan mijn hoofdpc te koppelen (switch is nog niet binnen). Het vreemde is echter dat mijn laptop (sony) herkent blijft worden in het netwerk ook al ligt de kabel eruit. Als ik refresh (F5) of refresh met cacheflush (CTRL-F5) hij verdwijnt niet. Dit gebeurt op meerdere pcs. Iemand enig idee hoe dit kan?????????
Dit komt doordat 1 pc in het netwerk (meestal degene die het eerst is opgestart), een "lijst" bijhoudt van beschikbare pc's in het netwerk (zo'n pc heeft een naam, maar die ben ik ff kwijt
).
Het duurt over het algemeen ff voordat deze pc doorheeft dat een andere pc niet meer beschikbaar is....
Het duurt over het algemeen ff voordat deze pc doorheeft dat een andere pc niet meer beschikbaar is....
Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-
probeer ff de HD in te komen, lijkt me vreemd dat ie het dan nog niet door heeft
"Master-browser" dat is de naam die ik zocht
...
die heeft t dus nog ff niet door!
die heeft t dus nog ff niet door!
hij geeft wel aan dat het netwerkstation verplaatst is maar geeft nog steeds de compu aan dat is erg raar.Op dinsdag 07 augustus 2001 01:02 schreef TheJackal het volgende:
probeer ff de HD in te komen, lijkt me vreemd dat ie het dan nog niet door heeft
bo endien zou de masterbrowser er toch mee moeten kappen als ik CTRL-F5 indruk
Als je CTRL-F5 gebruikt, flusht ie alleen de locale cash en vraagt ie een nieuwe lijst op van de MB, als die het nog niet doorheeft blijf je em dus nog ff zien!
Verwijderd
Een browserlist wordt zo rond de 15 minuten ververst en als je de PC uitzet zonder goed afsluiten kan het tot een uur duren.
Er zal vast wel een tooltje zijn die een refresh op de MB forced? (over engels taalgebruik gesproken
)
No production networks were harmed during this posting
Pagina: 1