Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ervaringen met gamen op laptopscherm?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23:05
Hallo allen,

Zijn er hier mensen die gamen op een laptop? Daarmee bedoel ik dus ook echt op het scherm van de laptop en met het toetsenbord.Ik wil graag jullie ervaringen horen.

In mijn huidige situatie heb ik geen vaste 'battlestation'. In de avond als ik PC games wil spelen pak ik mijn 144hz monitor en zet ik die op de eettafel. Die sluit ik aan op mijn gaming laptop, net als een toetsenbord en muis. Dit werkt prima, maar de laatste tijd game ik weer vaker op PC en merk ik dat ik een beetje moe wordt van het steeds op (en af)bouwen van m'n setup. Zeker als je na een lange dag gewoon neer wil ploffen en knallen.

Nu wil het zo zijn dat m'n gaming laptop ook nog aan een upgrade toe is. Ik sta aan de zijlijn om een nieuwe laptop te kopen en dit keer met ingebouwd 144hz scherm (ik wacht even tot september- of wanneer de RTX30** serie uit komt). Natuurlijk met het idee dat ik in de avond alleen maar m'n machine hoef open te klappen en kan knallen.

Hier zitten wel twee concessies aan waar ik me zorgen om maak:

- M'n huidige monitor is 24 inch. De grotere laptops zijn 17 inch. Qua formaat boek ik hier flink wat op in, maar aan de andere kant zit je er wel een stuk dichter op. Als ik naar mijn 15 inch laptopscherm kijk dan dénk ik dat dit wel mee gaat vallen. Kan iemand die shooters als Warzone speelt hier zijn ervaring delen?
- Ergonomie. Als ik met m'n laptoptoetsenbord speel, dan is m'n kijkhoek schuin naar beneden. Voor langere game sessies lijkt me dit niet ideaal. Een laptopstand is misschien een optie voor de hoogte van het scherm, maar omdat je die toch weer moet klaar zetten en weer een toetsenbord moet aansluiten, schiet dit het doel weer voorbij.

Wat is jullie ervaring met het gamen op een laptop voor sessies van ~2 uur? Zijn mijn zorgen terecht, of zie ik hier beren op de weg die ik erger maak dan ze in de praktijk zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 00:39
Mijn broertje doet sessies van +- 8 uur gamen op zijn laptop.
Wat is het nut van een 144 hz laptopscherm als je er niet op gamed? Meestal zijn game laptops toch wel 17 inch :)

MAAR pak wel een los toetsenbord en een losse muis - gamen op een mousepad gaat gewoon niet -.-
Ondanks dat je geen laptopstand wilt, kan ik je wel aanraden er eentje te pakken (heb zelf coolermaster u3, erg tevreden over). Ten eerste zodat je geen nekpijn / rugpijn / slapende ogen krijgt, ten tweede extra koeling. (hoe doet je laptop dat nu?). Voordeel van zo'n houder is dat je je laptop bij opbergen in houder opbergt, die hem meteen netjes beschermd :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23:05
99ruud99 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:35:
Mijn broertje doet sessies van +- 8 uur gamen op zijn laptop.
Wat is het nut van een 144 hz laptopscherm als je er niet op gamed? Meestal zijn game laptops toch wel 17 inch :)

MAAR pak wel een los toetsenbord en een losse muis - gamen op een mousepad gaat gewoon niet -.-
Ondanks dat je geen laptopstand wilt, kan ik je wel aanraden er eentje te pakken (heb zelf coolermaster u3, erg tevreden over). Ten eerste zodat je geen nekpijn / rugpijn / slapende ogen krijgt, ten tweede extra koeling. (hoe doet je laptop dat nu?). Voordeel van zo'n houder is dat je je laptop bij opbergen in houder opbergt, die hem meteen netjes beschermd :)
Dank voor je antwoord :) Het is juist de bedoeling dat ik op het scherm van de laptop ga spelen. Uiteraard ben ik niet van plan om met de mousepad te gamen :D

M'n huidige laptop is flink aan het blazen, maar koelen lijkt geen probleem. Wellicht toch een laptopstand overwegen voor m'n nieuwe situatie. Het feit dat je je laptop in de houder kan laten zitten klinkt wel goed, ik ben niet van plan om er mee te gaan reizen, dus dat 'ie dan iets meer bulky is maakt me niet uit. Ik wil hem gewoon kunnen pakken en klaar zetten. Dat toetsenbord aansluiten kan ik dan misschien nog wel mee leven...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 00:39
Ja, ik had door dat je geen los scherm neemt, daarom mijn vraag over laptopscherm.
Voor office, social media, programmeren etc is 60 hz ruim voldoende :) . (Je verslagen zijn echt niet sneller klaar met 144 hz :P )

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True