Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skylevel
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-06 12:17
Hi allemaal,

Ik heb jaren lang een Bose Cinemate 15 gehad waar ik met veel plezier naar heb geluisterd. Door een verhuizing en nieuw (strakker) interieur was er geen 'plaats' meer om de subwoofer mooi weg te werken. De looks passen i.i.g. niet bij de strakke meubels..

Dus, ik heb hem verkocht, opgestuurd en direct een Sonos Beam aangeschaft. Deze scoort in die prijsklasse (max €500,-) eigenlijk als de beste en het werkt samen met mijn Sonos One. Ik dacht dat de nieuwste soundbars zeker de kwaliteit van een 6 jaar oud product zouden evenaren, maar dat valt echt vies tegen.

Hoge tonen klinken dof en de bas is het gewoon net niet. Ook in combinatie met een Sonos One ben ik echt niet te spreken over de geluidskwaliteit. Trueplay heb ik inmiddels twee keer geconfigureerd, de EQ van -10 tot +10 gehad.

Inmiddels heb ik toch een beetje spijt van de verkoop van mijn Bose. Zou het echt door de sub komen?
Een Sonos Sub van €700,- gaat 'm echt niet worden met een totaal budget van €500,-. :+

Ik zie echt door de bomen het bos niet meer, die Sony's en Samsung's komen voor mijn gevoel niet bij de oude Bose in de buurt. Als je niet afgaat op functies maar puur kijkt naar geluid en een redelijk strak vormgegeven sub, waar kom je dan op uit?

Mijn oog is gevallen op de Denon HEOS HS2 soundbar + sub, maar ik ben eerst benieuwd of jullie kunnen beamen dat een sub in principe onmisbaar is als je dat gewend bent.

Alvast dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:25

..Christiaan..

..zwll..

Als je een goede soundbar + sub hebt gehad zal denk ik elke soundbar tegenvallen zonder sub. Nu vind ik de beam ook minder klinken dan de playbar. Misschien dat je nog kunt wisselen? Moet je wel een optische aansluiting hebben op je tv.
Ik heb mijn playbar net verkocht en 10 juni komt de arc vervangen.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|