Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dek8
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12-10-2024
Hallo!

Ik ben een beginnende video-editor en gebruik NCH software. Een mooie module en het is al gelukt om iets van 10 losse filmpjes vanaf mijn telefoon netjes achter elkaar te zetten en wat knip en plakwerk te doen. Echter, die knip tussen twee opeenvolgende video delen is door de hele film (van 6 minuten) steeds goed zichtbaar. Dan 'springt' hij - soms niet helemaal lekker - naar volgende item. Aangezien de video een presentatie moet worden, staat dat wat knullig.

Ik heb me suf gezicht in de video en audio effecten maar ben het spoort bijster geraakt. Kan iemand me helpen? Welke feature moet ik hebben om die knip eruit te halen?
...

Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik snap je niet. Een knip tussen 2 verschillende video's is altijd zichtbaar. Of je moet er een mooie overgang tussen zetten, bijv. een fader of iets met een effect.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:45

Twazerty

AVCHDCoder developer

Opnemen in 1 take of tussen de overgangen een natuurlijke onderbreking zetten (foto of tweede filmpje inzoomen, derde weer uitzoomen, etc)

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:20
Ik haat inzoomen/uitzoomen. Een fade van 0.5 - 1 sec is veel natuurlijker.
Ik weet natuurlijk niet wat voor beelden het zijn, maar zou je ze kunnen delen?
Of omvat het privacygevoelige / bedrijfsdata beelden?

[ Voor 48% gewijzigd door 99ruud99 op 25-05-2020 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:45

Twazerty

AVCHDCoder developer

Een fade ziet er in mijn ogen zeer onprofessioneel uit. Inzoomen en uitzoomen kan er zeer professioneel uitzien. Dat wordt professioneel ook gedaan (met meerdere camera's) zodat je van het ene shot naar de andere kan springen. Dan heb je ook geen lelijke cuts.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Hangt een beetje van de filmpjes af, maar het kan ook helpen de audio van het tweede filmpje eerder te laten starten (dus al tijdens het eerste filmpje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Met NCH Software doel je dan op VideoPad (https://www.nchsoftware.com/videopad/index.html)?

Je zal inderdaad even moeten kijken welke mogelijkheden die tool biedt om overgangen (transitions) tussen fragmenten te maken.

Misschien kan je ook even een voorbeeld ergens online zetten, zodat je beter kan toelichten wat je stoort aan hoe het nu is?

[ Voor 22% gewijzigd door Orion84 op 25-05-2020 11:12 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dek8
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12-10-2024
Bedankt allen!

@ Orion84, ik bedoel dat pakket inderdaad.

En het gaat inderdaad om de natuurlijke overgangen. Op basis van de feedback ga ik knutselen met zoomen.

Bedankt allen voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:27

lordsnow

I know nothing

dek8 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:12:
Die knip tussen twee opeenvolgende video delen is door de hele film (van 6 minuten) steeds goed zichtbaar. Dan 'springt' hij - soms niet helemaal lekker - naar volgende item.
Als een knip niet is wat je wil (te zichtbaar), dan kan je bv een fade of dissolve gebruiken. Of iets creatiever, een wipe. Je kan een knip ook semi-maskeren met een j-cut of l-cut of een geluidspoor (muziek) wat doorloopt over beide filmpjes heen.

Natuurlijk, als je invloed hebt over de inhoud van de filmpjes dan kan je helemaal creatief worden :)

YouTube: 6 Creative Video Editing Transitions For You To Try
YouTube: In Camera Transitions: A Masterclass.
YouTube: VIDEO EDITING TRANSITIONS (Taylor Cut Tutorial)
Pagina: 1