Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Kopiëren bestanden van windows naar Linux Ubuntu 16.04.4 TLS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lievenvo
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 28-05-2020
Mijn vraag

Ik zou moeten bestanden kopiëren van windows omgeving naar een Linux ubuntu 16.04.4 server.

Kan dit vanuit Windows automatisch met een commando naar Linux?
Of moet vanuit Linux de bestanden in Windows opgehaald worden met een bepaalde opdracht?

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22:14

Cyphax

Moderator NOS
lievenvo schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:04:
Mijn vraag

Ik zou moeten bestanden kopiëren van windows omgeving naar een Linux ubuntu 16.04.4 server.

Kan dit vanuit Windows automatisch met een commando naar Linux?
Of moet vanuit Linux de bestanden in Windows opgehaald worden met een bepaalde opdracht?

Allereerst welkom op GoT!

Toen je het topic maakte stond er als het goed is een template met een aantal zaken die we nodig hebben voor een topicstart. Wat je al geprobeerd hebt, maar wat niet lukte onder andere. Dat suggereert ook een beetje dat we verwachten dat je begonnen door te zoeken op het internet voor reeds bestaande oplossingen die je kant-en-klaar kan toepassen. :)

Ik wil je verzoeken om daar mee te beginnen, en dan de topicstart aan te vullen. Vertel ook meer over de omgevingen; de verbinding tussen die apparaten, en eventuele beperkingen (zoals of je beheer hebt over de server of niet). Er zijn best veel wegen naar Rome in dit geval.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lievenvo
Ik heb het beheer over de server maar heb hiervan geen kaas gegeten
De windows en linux zijn gevirtualizeerd en zitten allebei in de IP range 192.168.44.xx

Wat moet er specifiek gebeuren:
- Samba installeren op linux server
- Share aanmaken
- Batchfile maken voor het kopiëren van de txt files (automatiseren)

[Voor 12% gewijzigd door lievenvo op 25-05-2020 11:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22:14

Cyphax

Moderator NOS
lievenvo schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:59:
Ik heb het beheer over de server maar heb hiervan geen kaas gegeten
De windows en linux zijn gevirtualizeerd en zitten allebei in de IP range 192.168.44.xx

Wat moet er specifiek gebeuren:
- Samba installeren op linux server
- Share aanmaken
- Batchfile maken voor het kopiëren van de txt files (automatiseren)
Dat klinkt als een goed stappenplan. Je hebt met samba al een oplossingsrichting, de documentatie van Samba legt uit hoe je dat het makkelijkst kan doen. Als je zoekt naar "ubuntu setup samba share" heb je dat zo gevonden. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• lievenvo
Bedankt voor je antwoord. De samba installatie is gelukt en het wijzigen van de config file ook.
In mijn batch-file op de windows pc heb ik de volgende regels geprobeerd:

copy q_000220.txt \\192.168.44.35:/var/www/intranet/data/query
copy q_000220.txt \scheleie@192.168.44.35:/var/www/intranet/data/query

Deze kopieeractie lukt niet,blijkbaar is het doel (linux) niet juist.

"\scheleie@192.168.44.35:" is not a recognized device.
The system cannot find the file specified.

Kan je mij de juiste syntax meegeen?

• SambalBij
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21:46

SambalBij

We're all MAD here

Je haalt nu Windows' copy en linux scp syntax door elkaar :)

Probeer het eens met iets als 'copy q_000220.txt \\192.168.44.35\var\www\intranet\data\query'
(Vooropgesteld dat je dus je linux /var directory in Samba hebt geshared met de sharename 'var')

Alternatieve, en makkelijkere methode was misschien geweest om gebruik te maken van scp/sftp. Je kunt dat ook vanuit Windows vrij gemakkelijk scripten met bijvoorbeeld de commandline tools van WinSCP of de sftp.exe tool die bij Putty hoort. Je hebt dan aan de linux kant niks extra's nodig, alleen je ssh daemon. Geen aparte fileshares e.d. wat weer allemaal extra beveiligings-issues zouden kunnen zijn :)

Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming, 'Wow! What a Ride!'

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True