Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Software gebruiken om muziek te optimaliseren?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Codeoranje
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 19-06 21:49
Mijn vraag
Is het gebruiken van software om muziek te verbeteren het geld waard?
Ik ben hobbiematig met muziek bezig en draai zo nu en dan eens op een feestje van vrienden of bekenden. Inmiddels heb ik een behoorlijke muziekbibliotheek bij elkaar gekocht op iTunes en door middel van verzamel cd’s.
Sinds een jaar gebruik ik de software mixend in key wat muziek analyseert en dan voorzien van een tag met daarin het energie nivo van een liedje en de toonsoort waarin het lied gemaakt is. Dit om zo juiste liedjes bij elkaar te kunnen zoeken die mooi op elkaar aansluiten.

Mixed in key heeft een plug-in die Platinum notes 4.0 heet. Deze software zegt muziek te optimaliseren en Clipps te verwijderen ook zorgt het dat de muziek een gelijk volume krijgt (gain) zodat je niet ineens een veel harder geluid krijgt bij het wisselen van een liedje.
Deze software moet 96 dollars kosten. Ik vroeg me af of dit het waard is en of er mensen zijn die hun muziek bewerken. De “Engelse “” recensies zijn nogal wisselend.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik speel muziek af met traktor 3 van native instruments en of jukebox jockey .
Muziek wordt vooraf door mixed in key gehaald en eventueel via tag&rename voorzien van juiste naamsgegevens
Ik draai overigens op windows.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb gezocht op rececies en vind nogal wisselende reacties . Sommige zeggen dat je muziek blijven “vernield” wordt en dat het onzin is omdat alles reeds gemasterd is. Anderen zweren erbij en zeggen dat de muziek beter klinkt en vinden het makkelijk dat de volumes op elkaar af gestemd zijn.

Ik heb ooit voor de volume verschillen wel eens mp3 gain gebruikt maar had niet echt het idee dat dit nou zo onwijs goed werkte .

Wat zijn jullie ervaringen ?
Is het het waard om 100 euro uit te geven voor zo’n stukje software ?

500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer ZW & 500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer NO . 18x160 WP TSMC ZZO

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Toen ik indertijd nog plaatjes draaide maakte ik gebruik van cd's en vinyl. Ik kende mijn collectie en was er zuinig op. Ik kon ongeveer drie, vier platen vooruitkijken, maar had wel ongeveer in mijn hoofd wat ik wilde draaien. Ik zie eigenlijk geen toegevoegde waarde voor 'energieniveau' of 'toonsoort'. Het lezen van de dansvloer is belangrijker...

GAIN... loop je dan zolang weg bij je deck dat er automatisch een ander nummer start? Als je antwoord 'ja' is, vraag ik me sowieso af wat jou waarde als DJ dan is ;)
En nee... ik pas geen gain toe op mijn collectie. Sowieso... ik rip naar FLAC en heb daarmee een één-op-een copy van mijn CD. Ik wil verder geen poespas. En als jij dat wel wilt, heb je een mengpaneel voor je staan, en je oren.
* Jester-NL van de oude stempel is

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Codeoranje
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 19-06 21:49
Respect voor de mannen en vrouwen die met vinyl overweg kunnen. Als je dat kunt is draaien met moderne dj software een makkie.
Mijn gehele collectie van binnen en buiten kennen word lastig. Dit heeft 2 redenen. De eerste is simpelweg dat ik puur hobbiematig met muziek bezig ben en dus gemiddeld 3 keer per jaar draai. Dat is weinig voor een geroutineerd dj die alles naadloos in elkaar gooit. Tenzij je daar wekelijks mee oefent maar ook behoort hIer niet tot de mogelijkheden. Daarbij is het ook zo dat mijn collectie aardig aan de ruime kant is. 70’s 80’s 90’s 00’s ,Top 40 . Dance . Nederlands, apres ski. En dat alles bij elkaar zijn zeker 18000 nummers. Onmogelijk om die te kennen. Maar ik heb wel een soort van (regulair use) in diverse genres die als basis dienen om het overzichtelijk te houden.

500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer ZW & 500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer NO . 18x160 WP TSMC ZZO

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True