Sportclub wil abonnement niet opzeggen na termijn

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoianddoei
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:24
Hallo allemaal,

Vorig jaar, eind juni, zijn mijn partner en ik lid geworden van een sportclub. Veel faciliteiten, wat rustiger dan de reguliere clubs - maar dus ook een stuk duurder.

Nu is de club tijdelijk gesloten door corona, dus gebruiken wij de club niet. Eigenlijk daarvoor ook al niet, maar dat had meer te maken met motivatie ;). We waren al van plan om ons contract op te zeggen na de eerste 12 maanden, ook omdat we binnenkort gaan verhuizen waardoor de afstand langer is geworden.

Na het schriftelijk opzeggen krijg ik onderstaande terug:

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Nu heeft de sportschool tijdelijk het abonnementsgeld niet geïncasseerd, omdat we geen gebruik kunnen maken van de faciliteiten. Dat snap ik, alleen zou het voor mij goed uitkomen als de vaste lasten vanaf juni niet worden verhoogd met een sportabonnement (het gaat hier niet om twee tientjes in de maand). Conform het contract zou ik dan ook eind juni mijn abonnement willen opzeggen, er is immers een jaar voorbij.

In mijn voorwaarden kan ik niets vinden over veranderingen in het termijn, maar snap ik dat dit een vreemde situatie is voor de sportschool als voor mij. Ik zou toch graag mijn contract willen opzeggen aan het eind van mijn contract, maar vraag mij af of ik gelijk kan krijgen.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-09 13:36
Je betaald dan toch nog steeds hetzelfde totaal? Maar dan een deel 3 maanden later?
Of betaal je nu in totaal meer (maanden dat je 25% betaalde?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoianddoei
Smobbo schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:50:
Je betaald dan toch nog steeds hetzelfde totaal? Maar dan een deel 3 maanden later?
Of betaal je nu in totaal meer (maanden dat je 25% betaalde?).
Dank voor je antwoord! In principe betaal ik dan nog steeds hetzelfde in totaal. Mij gaat het meer om dat ik geen gebruik meer maak van de sportschool en straks de afstand te groot is om er wel gebruik van te maken. Ik had verwacht dat het abonnement eind juni afgesloten zou worden, maar dit zal dan (minstens) 3 maanden later worden. In principe loopt mijn abonnement tot eind juni volgens de overeenkomst, mag dit dan zomaar verlengd worden? Ik betaal een maandbedrag, geen totaalbedrag van een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-09 15:35

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Staat er in het contract een harde einddatum? Dan zou je het daar op kunnen spelen, met het aanbod om het resterende bedrag in één keer over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

De sportschool kan niet zomaar eenzijdig de voorwaarden wijzigen.

Dat zij het lidmaatschap hebben bevroren, is hun keuze geweest. Makkelijkste om het jaar gewoon af te betalen en afscheid te nemen? Dat is nog een soort tussenweg.

Aan de andere kant, jij betaalt voor een dienst, en zij kunnen niet meer leveren. Dat is niet jouw probleem. Dus het ligt eraan hoe hard je erin staat.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Jeroenneman schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:05:
Aan de andere kant, jij betaalt voor een dienst, en zij kunnen niet meer leveren. Dat is niet jouw probleem. Dus het ligt eraan hoe hard je erin staat.
Nja, dat is ook niet echt het geval nu. Zij kunnen inderdaad de dienst niet meer leveren, en daarom betaalt TS nu ook niet. Als ze de dienst wel kunnen leveren betaalt TS weer. An sich is dat een nette oplossing en heb het vermoeden dat de sportschool er in deze omstandigheden gewoon mee weg kan komen, maar een beetje meedenken van hun zijde zou nog steeds geen kwaad kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het volgende benadrukken in je reactie:

- Je wilt nog steeds het hele "jaar" betalen, je probeert er niet onderuit te piepelen.
- Omdat je gaat verhuizen wil je dit abo liefst nu afronden.

Dan toon je goede wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Het is maar net hoe hard je het wilt spelen en hoeveel gezeur je ermee wilt hebben.

Makkelijkste weg is om gewoon 12 maanden te betalen, welke einddatum dat dan is zal niet zo relevant zijn omdat je toch niet meer gaat.

Maar als je nog moet betalen is het simpel om de incasso te laten blokkeren en laat dan de sportclub maar stappen nemen. Maar je loopt dan altijd het risico dat ze dat ook gaan doen en je met extra kosten te maken gaat krijgen en een eindoordeel dat verlengen van de contractperiode met de periode dat er niet geleverd en betaald is best redelijk is. Dat lijkt me trouwens als er sprake is van een betaling van 25% niet zo voor de hand liggen.....

En natuurlijk even kijken of er iets in je contract staat over verhuizen voor de einddatum van je contract.

[ Voor 12% gewijzigd door Yowzawood op 25-05-2020 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Dit klinkt bekend, mijn vriendin had een relatief vergelijkbare casus (maar ook weer totaal niet).
Haar abbo liep af op 1 maart. Laatste week van februari kreeg iedereen (heel leuk, alle ledenmails in cc, lekker AVG proof -.- ) een mail dat ze mochten kiezen: lidmaatschap doorbetalen (omdat ze de fitness steunen) of lidmaatschap bevriezen. Als je niet antwoordde werd er doorbetaald.
Gezien die week toch het abbo afliep, had ze zoiets van, pff, gewoon door laten gaan.
Vervolgens krijgt iedereen in april weer een mail (weer alle mensen in CC) dat er per ongeluk 2x is afgeschreven, maar je kan zelf je bank bellen om het op te lossen.
Als mijn vriendin erachteraan belt "mijn abbo is toch afgelopen" krijgt ze te horen: ja klopt, we stoppen je betalingen zodra corona voorbij is.

Dus: omdat het corona is hebben ze haar laatste week bevroren, en mag ze nog 1 week inhalen
MAAR omdat ze niet gemaild heeft moet ze alle tussenliggende maanden betalen, om de club financieel te ondersteunen.

[ Voor 11% gewijzigd door 99ruud99 op 25-05-2020 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Aan de ene kant een zeer nette oplossing van de sportschool om leden niet te laten betalen op momenten dat ze de dienst niet kunnen leveren! Maar ook logisch aangezien je waarschijnlijk €56/maand betaald.

Aan de andere kant mogen ze natuurlijk niet eenzijdig je 12 maanden contract opeens verlengen. 1 jaar is 1 jaar.
Het ‘bevriezen’ van de je lidmaatschap is een service waar ze zelf voor gekozen hebben, genoeg sportscholen die dat niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoianddoei
Dank voor jullie reacties!

Ik vind het inderdaad wel fijn dat ze nu geen contributie incasseren, omdat ze nu niet de faciliteiten kunnen bieden. Ik had liever gehad dat ik de maanden wel door zou betalen, zodat ik dan nu bijna klaar was met mijn abonnement. Ik betaal inderdaad €62,- per maand en zou hier liever nu helemaal vanaf zijn, met het oog op de andere kosten die we straks krijgen.

Als het echt zou moeten, betaal ik de contributie verder. Jullie reacties zijn inderdaad duidelijk. Ik denk dat er geen middenweg is en dat deze situatie alles moeilijker maakt.

Als ik mijn contract moet geloven, dan zit ik vast aan een abonnement van 12 maanden, startende bij mijn inschrijfdatum. Contractueel zou dit dan volgens mij betekenen dat eind juni mijn abonnement afloopt, ongeacht de situatie. Ik kan nergens iets vinden dat de 12 maanden ook daadwerkelijk betaald moeten zijn en dat deze zonder overleg verlengd mogen worden.

Aan de andere kant konden zij deze maatregelen niet verwachten (en is dit een mogelijk leerpunt voor hun voorwaarden) en mag iedereen hierin wat coulanter zijn.

Ik heb als reactie gegeven dat ik van situatie verander, binnenkort op een grotere afstand woon van de sportschool en dat ik geen mogelijkheid meer zie om wel gebruik te maken van de sportschool. Hierin heb ik nog geen voorstel gedaan en ben ik benieuwd naar de reactie van de sportschool (wat betreft meedenken, etc.).

In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Zodra je verhuisd bent, kun je het gewoon opzeggen over het algemeen, ookal is je 1e jaar nog niet afgelopen.

Nu al op je verhuizing proberen vooruit te lopen gaat het waarschijnlijk alleen maar moeilijker maken.

[ Voor 15% gewijzigd door YakuzA op 25-05-2020 11:12 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Laatst online: 12-07-2021
YakuzA schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:11:
Zodra je verhuisd bent, kun je het gewoon opzeggen over het algemeen, ookal is je 1e jaar nog niet afgelopen.
Dat is helemaal afhankelijk van de bepalingen in het (jaar)contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08:59
Het vrij simpel (corona of niet) ze leveren niet wat jij met hun overeengekomen bent en mag op grond daarvan ontbinden. Dus ook al sporten ze nu op straat, daar heb je geen contract op afgesloten.

Zie ook:
https://www.achmearechtsb...-gesloten-moet-ik-betalen

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-09 10:13
99ruud99 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:30:

Dus: omdat het corona is hebben ze haar laatste week bevroren, en mag ze nog 1 week inhalen
MAAR omdat ze niet gemaild heeft moet ze alle tussenliggende maanden betalen, om de club financieel te ondersteunen.
Natuurlijk niet...!

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Edgenumber schreef op maandag 25 mei 2020 @ 18:42:
Het vrij simpel (corona of niet) ze leveren niet wat jij met hun overeengekomen bent en mag op grond daarvan ontbinden. Dus ook al sporten ze nu op straat, daar heb je geen contract op afgesloten.

Zie ook:
https://www.achmearechtsb...-gesloten-moet-ik-betalen
In dat artikel dat je aandraagt staat wat je aangeeft niet. Althans, niet in die context en is een stuk genuanceerder. Daar wordt gesproken over een andere invulling waardoor je kunt opzeggen (inderdaad: dan krijg je niet wat je bent overeengekomen). Alleen is er in het geval van TS sprake van tijdelijke opschorting van dienst en betaling, en dus door...
de bijzondere omstandigheden die het coronavirus veroorzaakt kan een rechter het opschorten van de overeenkomst en betaling redelijk en billijk vinden.

[ Voor 27% gewijzigd door Bastiaan op 25-05-2020 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
Een tijdelijke opschorting is niet volledig conform de wet. Een rechter kan dat billijk vinden, maar dan moet die rechter er eerst wel aan te pas komen.

Zolang die rechter er niet aan te pas is geweest is het een actie alleen vanuit de sportschool zelf.
En dan kom ik weer terug op een van de eerste punten die achmea op haar site schrijft:

"Wettelijk gezien hoeft u niet te betalen voor de periode dat de sportschool gesloten is door het coronavirus. De sportschool levert namelijk niet de dienst die u bent overeengekomen. Als u al lidmaatschapsgeld vooruit heeft betaald, moet u dat terugkrijgen."

Ik heb mijn sportschool opgezegd mede omdat ze totaal niet meer bereikbaar waren.
Mijn sportschool wilde nog een maand opzeg termijn incasseren.
Ik heb vervolgens via een formulier wat een vast format voor banken heeft aangegeven de automatische incasso stop te zetten. https://www.betaalverenig...ging-Europese-incasso.pdf
Dat formulier heb ik bij mijn opzegging gevoegd.
Vervolgens kwamen ze terug met het verhaal van een maand opzegtermijn. En daar heb ik ze op gewezen dat ze niet aan hun levering voldeden en dat ze die maand opzegtermijn (waar ik bij het afsluiten mee akkoord ben gegaan) in hun .... konden steken. Vervolgens hebben ze eieren voor hun geld gekozen of gewoon geen zin in nog meer gezeur vanuit mijn kant.

Om te beginnen zou ik als ik de TS was de sportschool bellen en/of mailen en uitleggen waarvoor ik geen behoefte heb aan die regeling die ze nu hebben. En ook al heb je nog een maand overlap, gewoon zeggen dat je niet meer in de buurt woon tegen die tijd. Misschien zijn ze dan wel gewoon genegen de abbo eerder stop te zetten.

Houden ze voet bij stuk dan zou ik ongeveer weer de zelfde stappen nemen als ik bij mijn eigen sportschool heb gedaan.

Juridisch zullen er wel haken en ogen aan zitten ivm speciale omstandigheden corona. Maar ik zou er op gokken dat de sportschool geen zin heeft in dit traject met al hun leden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 10:00
Zomaar incasso stopzetten zou ik overigens niet doen. Kans is dat ze de openstaande factuur verkopen aan een incasso bureau. Hebben hun sowieso wat geld en jij hebt een paar bloedhonden in je nek.

Als bedrijven bijna om gaan vallen kunnen ze gekke dingen gaan doen en er zal vast een incasso bureau zijn dit wel even voor de rechter wil uitzoeken om zo heel wat euro's op te strijken

[ Voor 33% gewijzigd door GrooV op 25-05-2020 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Mwa, ik vond dat zelf niet zo'n probleem in mijn geval. Niet leveren, niet reageren op telefoon en mail, en meer als een maand geleden vanuit de overheid ook geen zicht op wanneer er weer wat mocht. Plus het ging "maar" om een maand opzegtermijn. Een maand waarin er nog steeds niet geleverd kon worden. Oh ja, en ik ben coulant geweest om alle maanden dat ik wel betaald heb en er niks geleverd was niet terug te vragen.

En ook mijn rechtsbijstand schrijf eigenlijk hey zelfde als achmea. Niet leveren is niet hoeven betalen. En die jongens zetten dat ook niet op hun site als ze daar niet helemaal zeker van zijn.

Dus een incasso bureau mag dan vrolijk met mijn rechtsbijstand gaan koffieleuten.

@Hoianddoei heb je zelf geen rechtsbijstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Edgenumber schreef op maandag 25 mei 2020 @ 21:30:
Een tijdelijke opschorting is niet volledig conform de wet. Een rechter kan dat billijk vinden, maar dan moet die rechter er eerst wel aan te pas komen.

Zolang die rechter er niet aan te pas is geweest is het een actie alleen vanuit de sportschool zelf.
En dan kom ik weer terug op een van de eerste punten die achmea op haar site schrijft:

"Wettelijk gezien hoeft u niet te betalen voor de periode dat de sportschool gesloten is door het coronavirus. De sportschool levert namelijk niet de dienst die u bent overeengekomen. Als u al lidmaatschapsgeld vooruit heeft betaald, moet u dat terugkrijgen."
Maar TS heeft voor die periode toch ook niet betaald? Er is tenslotte niet geïncasseerd.
Ik heb mijn sportschool opgezegd mede omdat ze totaal niet meer bereikbaar waren.
Mijn sportschool wilde nog een maand opzeg termijn incasseren.
Ik heb vervolgens via een formulier wat een vast format voor banken heeft aangegeven de automatische incasso stop te zetten. https://www.betaalverenig...ging-Europese-incasso.pdf
Dat formulier heb ik bij mijn opzegging gevoegd.
Vervolgens kwamen ze terug met het verhaal van een maand opzegtermijn. En daar heb ik ze op gewezen dat ze niet aan hun levering voldeden en dat ze die maand opzegtermijn (waar ik bij het afsluiten mee akkoord ben gegaan) in hun .... konden steken. Vervolgens hebben ze eieren voor hun geld gekozen of gewoon geen zin in nog meer gezeur vanuit mijn kant.
Dat is dan wel een wat ander verhaal, en in dit geval compleet logisch. Ik zou hetzelfde gedaan hebben, aangezien dit wel een duidelijk geval is van wel betalen en niet leveren :)
Juridisch zullen er wel haken en ogen aan zitten ivm speciale omstandigheden corona. Maar ik zou er op gokken dat de sportschool geen zin heeft in dit traject met al hun leden.
Aan de andere kant: als er mogelijk een faillissement op handen is, kan een kat in het nauw rare sprongen maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Bastiaan schreef op maandag 25 mei 2020 @ 22:06:
Maar TS heeft voor die periode toch ook niet betaald? Er is tenslotte niet geïncasseerd.
Dat klopt.

Maar TS gaat een abbo aan voor een periode. Nu gebeurt er wat en nu verschuift de sportschool die periode. Dat is een alternatief waar TS niet op zit te wachten en niet akkoord mee is gegaan.

Ze leveren niet conform overeenkomst.

Wie zegt dat je zo en zo behoefte had aan deze dienst na de aangegane periode.

Dus ik zou eerst contact zoeken. En uitleggen waarvoor het geboden alternatief geen optie is voor mij en kijken wat de sportschool daarop zegt. En ander zou ik het via deze route spelen als ik er vanaf zou willen.

Misschien dat ik er teveel met gestrekt been in ga. Maar ik ben geen bank die een sportschool in moeilijke tijden financiert en de continuiteit waarborgd. Dat zien de sportscholen wel graag en de regering ook.

Daarnaast. Deze sportschool levert niet en met dat geld kan ik wel naar een sportschool die wel levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoianddoei schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:05:
Dank voor jullie reacties!

Ik vind het inderdaad wel fijn dat ze nu geen contributie incasseren, omdat ze nu niet de faciliteiten kunnen bieden. Ik had liever gehad dat ik de maanden wel door zou betalen, zodat ik dan nu bijna klaar was met mijn abonnement.

[...]
Maar dan ben je er toch uit? Betaal je nu alvast de maanden die ze niet geïncasseerd hebben en vraag je ze om dat dan te verrkenen met de betalingen na 1 juni. :) Ben je er na 1 juni vanaf. :)

Maar even serieus: als echt nergens in de voorwaarden staat dat de sportschool in bepaalde omstandigheden op eigen initiatief het lidmaatschap mag bevriezen, dan kunnen ze dat natuurlijk alleen maar doen in overleg. Mensen die lid willen blijven zullen er waarschijnlijk in deze situatie ook geen problemen mee hebben.

Jij bent in dit geval overigens degene die de touwtjes in handen heeft. Als jij van mening bent dat wat de sportschool nu doet niet volgens de overeenkomst is en er geen sprake is van jouw instemming, dan kun jij gewoon het teveel betaalde storneren via de bank en dan zal de sportschool moeten gaan incasseren/procederen.

Wat staat er in de voorwaarden over situaties waarin de sportschool bepaalde of alle faciliteiten niet beschikbaar kan stellen? Staat daar niet gewoon in, dat ze in zulke (overmacht) situaties inderdaad de mogelijkheid hebben om alle lopende abonnement tijdelijke te bevriezen? Het is voor mij alweer even geleden dus de details weet ik zo niet meer, maar ik kreeg vroeger bij mijn sportschool toch wel redelijk zinnige Algemene Voorwaarden mee waarin ze dat wel beschreven hadden. Snap ik ook wel, want dat voorkomt eindeloze discussies als er eens een kleine verbouwing gedaan moet worden (of een bepaald apparaat stuk is) en de mondige leden daarvoor gecompenseerd willen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
Staat er in het contract een einddatum? Of alleen dat het een 12 maanden abonnement is?
12 maanden hoeft ook niet 12 aaneengesloten maanden te zijn denk ik. Dat ze het even bevroren hebben is netjes. Alsnog betaal je 12 maanden en kan je 12 maanden gebruikmaken van hun diensten, maar niet aaneengesloten ;)
Misschien ook de reden waarom het een 12 maanden abonnement heet en geen jaarabonnement

[ Voor 12% gewijzigd door Jimster op 26-05-2020 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
GrooV schreef op maandag 25 mei 2020 @ 21:31:
Zomaar incasso stopzetten zou ik overigens niet doen. Kans is dat ze de openstaande factuur verkopen aan een incasso bureau. Hebben hun sowieso wat geld en jij hebt een paar bloedhonden in je nek.

Als bedrijven bijna om gaan vallen kunnen ze gekke dingen gaan doen en er zal vast een incasso bureau zijn dit wel even voor de rechter wil uitzoeken om zo heel wat euro's op te strijken
Mwa, die 180€ levert ze niet veel op.. daar zit gelukkig een maximum aan. De vraag is alleen of je zin hebt in de 'bloedhonden'. Je kan ze gewoon negeren en tot er een eventueel een rechter aan te pas komt zijn ze ook geen partij voor jou, maar goed.. of je daar beter van slaapt is de vraag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iamerwin
  • Laatst online: 26-09 21:41
Hoianddoei schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:59:
[...]

Dank voor je antwoord! In principe betaal ik dan nog steeds hetzelfde in totaal.
Wat is dan het probleem? Leg je nu even die zes tientjes per maand opzij, heb je straks ook geen liquiditeits issue. (y)

Soms snap ik weinig van mensen en hun gedachtegang, maar dat zal aan mij liggen.

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoianddoei
Het is lastig. Ik heb van de sportschool een tijdje gebruik gemaakt, maar merkte toch dat de locatie niet echt prettig was. Dit en een nieuwe baan, motiveerde mij niet langer om gebruik te maken van de sportschool. Ik was al van plan om dit jaar mijn abonnement te stoppen, ook omdat ze in januari besloten om het lidmaatschapsgeld te verhogen.

Sinds april incasseren ze tijdelijk geen lidmaatschapsgeld, doordat de clubs gesloten zijn. De sportscholen zullen 1 september waarschijnlijk weer openen (misschien nog eerder), mijn lidmaatschap loopt sowieso tot eind juni. 3x het lidmaatschapsgeld is €186. Voor twee abonnementen dus het dubbele. Omdat ik weet dat ik geen gebruik meer ga maken van het abonnement, met name omdat we vanaf volgende maand verder weg wonen, zou ik nu van het abonnement af willen zijn.

Ik heb nog even goed de voorwaarden doorgelezen en heb het een en ander hieruit gehaald.
Onder 'initiële of eerste termijn' verstaan wij de volledige periode van 12 maanden vanaf de datum van
uw lidmaatschapsaanvraag.
Dus een periode van 12 maanden hoeft niet een aaneengesloten periode te zijn.
u voor uw werk wordt overgeplaatst naar een locatie die verder dan 15 km verwijderd is van een
... club;
• u verhuist naar een locatie die verder dan 15 km verwijderd is van een ... club; of
Ik wist dus niet dat je abonnement opgezegd kan worden als je ergens anders gaat wonen. We gaan inderdaad meer dan 15km af wonen van de club, dus wat betreft de voorwaarden kan ik dus sowieso opzeggen. Er is ook geen andere club dichterbij.
U mag te allen tijde overstappen naar een andere club of uw lidmaatschap beëindigen wanneer wij
van plan zijn om:
• de locatie van uw club te wijzigen; of
• uw club te sluiten; of
• het binnenbad of de hele fitnessruimte van uw club op te heffen; of
• (voor racketsporters) alle squash- en/of tennisfaciliteiten van uw club op te heffen
f Als uw club langer dan 7 dagen wordt gesloten en wij bieden u geen andere faciliteit aan (dit kan een
faciliteit zijn met minder diensten of in een tijdelijke ruimte) in het pand van uw club of op een maximale
afstand van 15 km van uw club, dan betalen wij u een percentage van uw contributie terug voor de duur
dat de club gesloten is, exclusief de eerste 7 dagen. Dit geldt niet voor faciliteiten die hun deuren
permanent sluiten of waarvan wij de sluiting niet kunnen voorkomen, evenals voor seizoensgebonden
faciliteiten, zoals openluchtbaden en velden.
g Als wij door overmacht gedwongen zijn om faciliteiten of clubs te sluiten, zullen wij ons best doen om u
een alternatief aan te bieden of overwegen of hier enige vorm van compensatie op zijn plaats is.
Dit zegt dus eigenlijk dat het gehele coronavirus de omstandigheden voor de club lastiger maakt en ze dus alles volgens voorwaarden doen.

--

Conclusie: Ik kan dus, volgens de voorwaarden, mijn abonnement eerder opzeggen als ik verder van een clublocatie ga wonen. Dat is in ons geval zo, dus ik kan mijn abonnement dan toch eerder stoppen. Ik zou dus ook de resterende maanden niet meer hoeven te betalen. Ik wist niet dat dit in de voorwaarden meegenomen is, goed om te weten. Ik wacht sowieso even op de reactie van de club.

[ Voor 0% gewijzigd door Hoianddoei op 26-05-2020 10:47 . Reden: Clubnaam eruit gehaald omdat dit niet relevant is aan het topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Yowzawood schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:16:
[...]

Dat is helemaal afhankelijk van de bepalingen in het (jaar)contract.
Vrijwel elke sportschool heeft zo’n verhuis clausule. (Nog nooit een gezien/gehoord zonder)
Soms moet je alleen een bewijs van inschrijving bij een andere gemeente leveren oid.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:00

m-vw

Dus?

@Hoianddoei : Voorwaarden zijn leuk, maar de wet telt. En dan kom je terug op het stuk dat @Edgenumber citeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:23
Ik had de vraag bij ConsuWijzer neergelegd of een sportschool de einddatum van een 1 of 2 jaars abonnement zomaar mag opschuiven met de opgeschorte maanden. Ik werd hierover teruggebeld door de ACM. Het antwoord is dat de einddatum van een abonnement niet zomaar mag worden opgeschoven met de maanden die opgeschort zijn en je het niet hoeft te accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hennie4
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 02-02-2021
Dit is aan de orde geweest bij MAX op tv.
De sportschool moet zich houden aan de originele termijn van het abonnement. Door corona is de club een tijd gesloten en dan hoeft dus niet te worden betaald. De sportschool mag die tijd NIET doodleuk bij de looptijd van het abonnement tellen.
Pagina: 1