Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jerryvdw
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 21-06 14:21
Beste Tweakers,

Ik heb gisteren een Mugen 5 PCGH geinstalleerd op mijn game pc (Vorige week gebouwd). Nu valt het me op dat de fan van de Mugen cooler heel dicht bij de kast fan zit. Kan dit kwaad? Of kan ik de fan van de kast beter verplaatsen?

Specs van de PC staan onderaan.

PC specs:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 165,-€ 165,-
1MoederbordenMSI B450 Gaming Plus Max€ 104,05€ 104,05
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio€ 625,05€ 625,05
1BehuizingenNZXT H510 Zwart/Wit€ 77,18€ 77,18
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 50,03€ 50,03
1Geheugen internCrucial Ballistix RGB BL2K8G32C16U4BL€ 101,20€ 101,20
1VoedingenSeasonic Focus GX-550€ 79,90€ 79,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 129,03€ 129,03
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.331,44

Beste antwoord (via Jerryvdw op 25-05-2020 10:19)

• AzertyNL
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 06-10-2020
Weet je zeker dat je ventilator aan de achterzijde van de koeler goed om zit. Het lijkt op de foto dat de lucht richting de CPU koeler geblazen wordt en niet in de richting van de rode pijl die je tekende.

Als de ventilator goed zit zou de sticker op de fan, tegen het koelblok aan moeten zitten en niet aan de achterzijde zichtbaar moeten zijn (als je door de achterste casefan naar binnen kijkt).

In geval van twijfel over de richting kan je meestal een pijltje vinden die ergens op de rand van de fan in het plastic gemarkeerd is.

[Voor 14% gewijzigd door AzertyNL op 25-05-2020 09:58]

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 20-06 12:35

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Nee dat kan geen kwaad. De casefan zorgt er alsnog voor dat de warme lucht afgevoerd wordt. Eigenlijk heb je zo een mooie tunnel ;)

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 16GB Trident Z 3733C16 | GTX 1070 Ti | 3 x 1TB SSD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Fan van achter koeler is overbodig, zeker als ie zuigt

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jerryvdw
@The GUI Bedankt. Dat is waar.

@Hackus Nee die aan de achterkant zuigt niet maar blaast naar buiten.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• AzertyNL
Weet je zeker dat je ventilator aan de achterzijde van de koeler goed om zit. Het lijkt op de foto dat de lucht richting de CPU koeler geblazen wordt en niet in de richting van de rode pijl die je tekende.

Als de ventilator goed zit zou de sticker op de fan, tegen het koelblok aan moeten zitten en niet aan de achterzijde zichtbaar moeten zijn (als je door de achterste casefan naar binnen kijkt).

In geval van twijfel over de richting kan je meestal een pijltje vinden die ergens op de rand van de fan in het plastic gemarkeerd is.

[Voor 14% gewijzigd door AzertyNL op 25-05-2020 09:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jerryvdw
@AzertyNL Dit was mij ook opgevallen en hij zit op de foto inderdaad niet goed. Dit wil ik vanavond als ik thuis ben even aanpassen. Ik vind het wel knap dat je dat op de fotos ziet. Want de sticker van de achterste fan is toch niet zichtbaar op mijn fotos? :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 00:47
Jerryvdw schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:03:
@AzertyNL Dit was mij ook opgevallen en hij zit op de foto inderdaad niet goed. Dit wil ik vanavond als ik thuis ben even aanpassen. Ik vind het wel knap dat je dat op de fotos ziet. Want de sticker van de achterste fan is toch niet zichtbaar op mijn fotos? :)
Je ziet het ook aan het plastic "frame". Beide fans van de CPU-koeler blazen nu tegen elkaar aan, dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Ik zou die fan die nu verkeerdom zit ook wel weg durven laten. Denk niet dat deze veel toevoegt, als er 2cm verder een casefan zit.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AzertyNL
Jerryvdw schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:03:
Ik vind het wel knap dat je dat op de fotos ziet. Want de sticker van de achterste fan is toch niet zichtbaar op mijn fotos? :)
Arendsoog: Als je heel goed kijkt is het net te zien op je foto's. Op je eerste foto zie je aan de zijkant dat het vlakke gedeelde van elke fan net niet helemaal symmetisch is, daar kan je de blaasrichting uit afleiden, en die lijkt te verschillen. (kudos voor goede scherpe fotos!!!)
En op je laatste foto zie je bij de fan (die dus waarschijnlijk verkeerd om zit), net boven het uiteinde van de rode pijl die erbij getekend is het zwarte spijltje/staafje dat naar het centrum van voor de motor loopt, dat is de uitblaaszijde.

sherlock holmes mode: off ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jerryvdw
AzertyNL schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:15:
[...]

Arendsoog: Als je heel goed kijkt is het net te zien op je foto's. Op je eerste foto zie je aan de zijkant dat het vlakke gedeelde van elke fan net niet helemaal symmetisch is, daar kan je de blaasrichting uit afleiden, en die lijkt te verschillen. (kudos voor goede scherpe fotos!!!)
En op je laatste foto zie je bij de fan (die dus waarschijnlijk verkeerd om zit), net boven het uiteinde van de rode pijl die erbij getekend is het zwarte spijltje/staafje dat naar het centrum van voor de motor loopt, dat is de uitblaaszijde.

sherlock holmes mode: off ;)
Nu zie ik het ook haha. Respect voor de sherlock skills.
Gelukkig zijn de fans makkelijk te (de)monteren. Dus vanavond gelijk even doen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Jerryvdw schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:50:
@The GUI Bedankt. Dat is waar.

@Hackus Nee die aan de achterkant zuigt niet maar blaast naar buiten.

[Afbeelding]
Laat er maar af, heeft dus geen enkele nut. Casefan is al exhaust en zuigt dus warmte uit de kast. dan heeft de fan van de koeler geen nut, zoals ik al zei. ook doet de casefan het werk van deze fan en dubbel zuigen is niet nodig in kleine kast als deze.(of verwijder exhaust casefan)

[Voor 47% gewijzigd door Hackus op 25-05-2020 13:13]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 22:16
Standaard heeft je case geen fans voorin als intake, heb je dat zelf wel gemonteerd of niet? Sowieso zou ik die acherste CPU fan eraf halen en monteren als (extra) intake aangezien dit geen zin heeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jerryvdw
Wekko306 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 14:02:
Standaard heeft je case geen fans voorin als intake, heb je dat zelf wel gemonteerd of niet? Sowieso zou ik die acherste CPU fan eraf halen en monteren als (extra) intake aangezien dit geen zin heeft.
Hier zat ik ook aan te denken na aanleiding van de opmerking van @Hackus .
Ik heb nog geen inlet fans. Dus ik ga de 2e fan van de cpu koeler als inlet monteren aan de voorkant van de case.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Jerryvdw schreef op maandag 25 mei 2020 @ 14:06:
[...]

Hier zat ik ook aan te denken na aanleiding van de opmerking van @Hackus .
Ik heb nog geen inlet fans. Dus ik ga de 2e fan van de cpu koeler als inlet monteren aan de voorkant van de case.
Top is je intake, en maak je de exhaust front intake. ;)

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True