Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krode
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 27-11 13:31
Hoi allemaal,

Ik heb al jaren (sinds 2016) een iPhone 7 (met volle tevredenheid) maar merk nu wel dat ie langzaam aan vervanging toe is. Verder is dit de 32GB versie en merk dat deze met mijn huidige gebruik te weinig geheugen heeft. Op zich is het schermformaat goed, maar een klein stukje groter zou wel fijn zijn.

Ik zit heel erg in dubio, ga ik voor de nieuwste iPhone SE 2020, een tweedehands iPhone XS of XR met meer geheugen of ga ik nog iets langer door met mijn iPhone 7 en spaar ik voor een iPhone 11 over een paar maandjes.

Ik wil in ieder geval gebruik blijven maken van iPhones, en natuurlijk liefst het nieuwste van het nieuwste maar mijn budget is 500 tot maximaal 700 euro. Ik gebruik 'm vooral veel voor social media, foto's maken, mails beantwoorden en nieuws checken. Normaal gebruik dus. Ik merk dat 32GB te weinig is, en ik weet dat 64GB de nieuwe instap standaard is. Maar zou ik daar genoeg aan hebben of kan ik beter voor 128GB gaan?

Hebben jullie tips of adviezen?

[Voor 4% gewijzigd door Krode op 25-05-2020 09:24]

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 16:29
Maak eerst de keuzen welke type scherm je wil, IPS of LCD, dan vallen er een aantal telefoons af, kies daarna het formaat. klein of groot scherm/form factor.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Nu online
Als je veel foto's gaat maken, foto's worden steeds beter van kwaliteit, en worden dan in lage kwaliteit opgeslagen. Wil je ze in hoge kwaliteit bewaren, kost dat meer een stuk meer MB's. Dan gaat je telefoon zo vol zitten.
Ik zou voor 128 gaan, gezien je al aangeeft veel social media / foto's te willen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 16:49
Ik heb zelf vorige maand getwijfeld tussen de SE en de 11, zie hier mijn overwegingen: https://gathering.tweaker...message/62312680#62312680

Ik had met mijn Samsung S8 genoeg aan 64gb en heb daarom dus nu ook weer een iPhone met 64gb, daar red ik het wel mee. Ik gebruik daarnaast iCloud/Google Photos voor opslag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krode
MuVo schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:29:
Maak eerst de keuzen welke type scherm je wil, IPS of LCD, dan vallen er een aantal telefoons af, kies daarna het formaat. klein of groot scherm/form factor.
Thnx, Ik heb even gecheckt maar beide schermen lijken me voor wat ik er mee doe goed genoeg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krode
B-Real schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:33:
Ik heb zelf vorige maand getwijfeld tussen de SE en de 11, zie hier mijn overwegingen: https://gathering.tweaker...message/62312680#62312680

Ik had met mijn Samsung S8 genoeg aan 64gb en heb daarom dus nu ook weer een iPhone met 64gb, daar red ik het wel mee. Ik gebruik daarnaast iCloud/Google Photos voor opslag.
Ik neig ook steeds meer naar om de SE van het lijstje te laten vallen. Dan blijven alleen nog de XR, XS en 11 over...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• croschou
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 09:33
Tja, je zult alle voors en tegens tegen elkaar moeten afzetten en dan voor jou de meest logische keuze maken.

Ik zal je helpen :P
De iPhone SE ziet er natuurlijk precies hetzelfde uit als de 7. Als ik naar mezelf kijk, vind ik het wel leuk om na jaren hetzelfde toestel weer echt iets anders te hebben. Maar dat kan ik voor jou natuurlijk niet invullen. Tuurlijk is de SE sneller en heeft ie een betere camera en krijgt hij lang updates. Maar niemand die het ziet.

De Xr en de Xs zijn beide in 2018 geïntroduceerd. De Xr als het budgetmodel en de Xs als de premiumversie. Net als vorig jaar de 11 en de 11 pro.

De 11 is na de SE de nieuwste van jouw lijstje. Volgens mij met een supergoede batterijduur en prima camera's. Alleen is het beeldscherm een lcd. Dat is die van de 7 ook en de het beeldscherm van de 11 wordt wel eens genoemd als tegenvaller.

De Xs heeft bijvoorbeeld een fijn formaat. Niet zo groot als een 11 (of Xr) en niet zo klein als een SE. Maar vind jij dat ok? Ikzelf zou bijv. niet terug willen naar een 'kleine' telefoon (heb zelf een 8 Plus). Verder heeft de Xs een mooi scherm en een goede camera. Batterijduur weet ik zo niet, maar ik denk minder dan de 11/11pro. Verder is hij t.o.v. de 11 en de Xr lichter van gewicht. Dat vinden sommigen ook belangrijk. Ik merk dat mijn 8 plus echt wel zwaar is t.o.v. een Xs.

Qua opslag denk ik dat 128 gb een mooie standaard is. Maar met 64 gb kom je ook een heel eind.

De Xr zou ikzelf denk ik niet meer meenemen in mijn vergelijking. Die 50 euro t.o.v. de Xs zou voor mij de doorslag geven.

Als ik de Xr, Xs en 11 naast elkaar zet, denk ik dat de Xs het prijs/kwaliteit-gezien het beste uitkomt. Succes!
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True