Acties:
  • 0Henk 'm!

• Technomancer
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11-05 21:23
Sinds ik een nieuwe iPhone 11 gekocht heb, valt het me op dat navigatiesoftware zoals TomTom en Google Maps veel minder goed werkt dan op mijn vorige iPhone 7. Als ik met de auto ga rijden, blijft de kaart regelmatig hangen, wordt de route soms ineens verkeerd berekend, duurt het erg lang voor hij 'bij' is met waar ik op dat moment ben, gaat alles traag, etc. Eigenlijk is dit niet werkbaar zo. Op de iPhone 7 ging navigeren altijd supersnel en vloeiend en klopte het precies. Het viel me direct op dat dit op de iPhone 11 niet (meer) zo is.

Na wat zoeken ben ik erachter gekomen dat meer mensen hierover klagen en dat het aan de ingebouwde gps kan liggen (mogelijk iets met horizontale plaatsbepaling). Het probleem speelt dus bij meer mensen met een iPhone 11, maar ik kan nergens echt een oplossing vinden of een reactie van Apple.. Ook hier op Tweakers heb ik gezocht op het forum maar niet echt iets kunnen vinden (misschien zoek ik niet goed). Zijn er meer mensen die hier last van hebben en zijn er oplossingen voor? Ik heb wel dingen gelezen als wifi uitzetten, instellingen resetten, iets met flight mode etc. maar dat lijken me allemaal geen echte oplossingen en deze lijken ook niet te helpen. Is er bekend of Apple aan een oplossing werkt? Misschien met een software-update? Heeft het zin om de telefoon terug te sturen of te ruilen?

Meer mensen met ervaring hiermee? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:07

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Technomancer
Ja die pagina had ik al gevonden en gelijk de poll maar ingevuld :) Helaas staat er geen oplossing bij..

• Technomancer
Verder niemand met dit probleem of met een oplossing?

• roein
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-05 22:10
Beste Technomancer,

ik heb als sinds ik mijn IPhone 11 had aangeschaft al veel problemen met de GPS van de iphone.

Dit heb ik gemeld bij apple

Het is op dit moment een heel lange case die als sinds april loopt bij Apple.

ik heb al een profiel moeten installeren waar ze mij logs van de locatie bij hielden waarmee ze eventueel konden zien waar het probleem lag.

Apple heeft bekend dat het een bekende probleem is bij hun en dat ze nog aan het onderzoeken zijn maar dat nog geen oplossing voor is.

• Technomancer
Bedankt voor je reactie! Ik ben via Twitter in gesprek met Apple, maar daar geven ze niet aan dat het een bekend probleem is. Ik moet eerst van alles troubleshooten, zoals de apps opnieuw installeren, kijken of mijn data-signaal wegvalt of niet, de native Maps app van Apple gebruiken ipv andere apps, etc. Tot nu toe heeft niets geholpen.. Het is heel random, soms gaat het een tijdje goed en soms weet de navigatie ineens niet meer waar ik ben en rij ik secondenlang 'blind'. Of de kaart is traag en 'lagt' als het ware enkele seconden achter mijn daadwerkelijke positie aan. Of alles blijft even een paar seconden hangen en pakt dan de draad weer op. Heel irritant als je ergens rijdt waar je niet bekend bent.

Heb jij eventueel een casenummer bij Apple waar ik naar zou kunnen verwijzen?

Thanks!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:56
Ik zou hem even langsbrengen bij apple of een van de service providers.
Als je GPS failed op de AST, dan kan hij omgewisseld worden.

Mocht het niet zo zijn, dan heb je in ieder geval kennis ervan dat hij niet defect is maar dat het een groter probleem is waar nog geen programma voor is.

• roein
Dag ,

Apple doet altijd moeilijk met hun problemen toegeven.

Ik heb precies het zelfde probleem ik heb al een vervangende toestel ontvangen van apple.

Wat je zou kunnen doen is bellen met apple en vragen naar een senior apple adviser.
Waarschijnlijk gaan ze dan vragen om een profiel te installeren en een screen video te maken.

En dan krijg je waarschijnlijk als antwoord dat ze het gaat onderzoeken en dat je moet wachten op een ios update.

Wat ik mij afvroeg is welke type Iphone 11 heb jij
En welke mobiele provider?

• Technomancer
Ik heb een gewone iPhone 11, geen pro of max o.i.d. En de provider is T-Mobile (via m'n werk).

Heeft het gewerkt, het vervangen van het toestel? Volgens mij niet dus? Ik hoop ook op een iOS-update eerlijk gezegd.

• roein
Nee helaas heeft het bij mij niet geholpen.

• roein
Goedemorgen @Technomancer ,

Is het GPS probleem al bij jou verholpen? na het ios 14 update? bij mij nog niet

graag hoor ik van jou

• Technomancer
Hoi, ik heb iOS 14 nog niet geïnstalleerd. Wel sta ik nog in contact met Apple Support, maar ze komen nog niet verder dan dat ik alle apps moet updaten. Moet wel zeggen dat ik de laatste tijd geen problemen meer heb gehad.. kan toeval zijn, of de apps hebben goede updates gekregen die het verholpen hebben. Rij veel minder auto dan voorheen (thuiswerken door Corona) dus ik heb minder kansen om het te testen.

Zal binnenkort iOS 14 installeren en het dan nog even in de gaten houden.

• roein
Bedankt voor je update.

Ik heb erg benieuwd naar je bevindingen.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hier staat een stukje, wat de bevindingen zijn van de devs @ waze

Glodenox in "[Waze] Ervaringen & Discussie"

• KellyNikita
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 04-06 19:02
Hoi, hier hetzelfde probleem.
Flitsmeister geeft ook duidelijk een melding met ‘zwak gps signaal’. Zowel Apple als mijn provider willen ‘m alleen versturen voor reparatie en dit neemt dan ongeveer 3 weken in beslag. Aangezien ik de gps ook voor mijn werk nodig heb, uitgelegd dat ik daar niet mee akkoord mee kan gaan en ik graag een ander toestel wil. Dit was alleen een optie als me dit was opgevallen binnen 2 weken. Ook na de laatste update ios 14 geen verbetering in het gps signaal.
Inmiddels wel een leentoestel kunnen regelen in me eigen omgeving, zodat binnenkort me ‘nieuwe’ telefoon weggebracht kan worden voor reparatie. Heb al een hoop gelezen over hoe deze telefoons soms terug komen.. fingers crossed.

• alwinbraam
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-05 09:23
Hoi!

Hoe is het intussen verlopen?
Ben heel benieuwd naar de uitkomst!

Groet Alwin

• Technomancer
Helaas nog niet, ik heb de nieuwste versie van iOS op mijn iPhone 11 maar heb nog regelmatig dat TomTom, Apple Maps of Google Maps de weg kwijtraakt. Gisteren nog een compleet stuk 'blind' moeten rijden omdat de GPS geen verbinding kon maken. Het lijkt er wel op dat de plek van de telefoon in de auto uitmaakt, als ik de telefoon hoger hou dan komt de verbinding wel tot stand (zo lijkt het althans). Dat moet ik nog verder uitproberen. Misschien bestaan er apparaatjes die een GPS-signaal in de auto kunnen boosten o.i.d.

• corndir
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-02 13:22
Om knettergek van te worden. Koopt een mens een toestel van 1000 euro en geen enkele navigatieapp werkt op mijn toestel. Zelfs de kaartenapp van Apple raakt de weg kwijt. Ik heb Apple gecontacteerd en deze persoon zegt dat ik mijn toestel moet resetten. Nu heb ik al meermaals gelezen dat er geen oplossing is. Wat kunnen we hieraan doen? Mijn vrouw heeft een smartphone van 200 euro en ze heeft geen enkel probleem met de navigatieapps. Leest Apple dit niet?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit topic? Waarschijnlijk niet. Je kunt beter direct feedback geven, of terug gaan naar de winkel waar je 'm hebt gekocht, omdat je iPhone niet functioneel is.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• corndir
Inderdaad, zal maar terug naar de winkel gaan en hopen ... . Bedankt voor de "direct feedback geven" link. Ga ik zeker doen.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:04

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Het lijkt in elk geval exemplarisch, want mijn iPhone heeft nergens last van en het is ook niet dat je er in de media heel veel over hoort. Laten repareren dus!

• corndir
Nog steeds heel veel problemen met mijn iPhone 11. GPS Doet het totaal niet, zelf niet met Carplay. Hopeloos. Volledige reset gedaan, TomTom opnieuw geïnstalleerd. Google maps en Waze blijven gewoon hangen. Ik heb naar Apple helpdesk getelefoneerd maar ze weten niets van het probleem. Hopeloos. Heel spijtig voor zo'n duur toestel. Ik weet het niet meer. Apple doe hier iets aan alstublieft. Mensen die hun toestel hadden ingeleverd voor nazicht hebben het probleem nog. Heel spijtig.

• Technomancer
Hier speelt het probleem ook nog. Mijn vriendin heeft een tijdje terug haar iPhone 7 omgeruild voor een 11 en ervaart nu dezelfde problemen. Als we onze telefoon in de carholder zetten dan hebben we grote kans dat de GPS het niet goed doet. Inmiddels mee leren leven door de telefoon af en toe even uit de houder te halen, op een andere plek te leggen, wel of geen oplaadkabel eraan klikken (dat lijkt gek genoeg ook uit te maken) etc. Toen wij allebei nog een iPhone 7 hadden was er niets aan de hand, dus ik ben er wel van overtuigd dat er iets niet goed is op dit gebied met de iPhone 11. Maar het hangt dus ook af van de plek in de auto, als we de telefoon iets anders neerleggen of vasthouden dan pakt ie het signaal soms wel. Dus het lijkt alsof de iPhone 11 meer moeite heeft met het vinden en vasthouden van het signaal, o.i.d. Blijven maar doorrommelen tot het tijd is voor een nieuwe telefoon :)

• dvtk
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-04 19:17
Beste

Vorig jaar(2022) een refurbished iPhone 11 gekocht. Prima apparaat, alleen door een accu probleem heb ik het toestel om kunnen ruilen. Alleen met dit nieuwe toestel ervaar ik de zelfde problemen tijdens navigeren zoals eerder beschreven. Constant zoekende, vastzitten etc…
Is er anno 2023 al iets meer bekend?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee