Ik zoek een Niet gamerlook qhd monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baxic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-05 00:22
Ik ben dus aan het kijken voor een monitor upgrade. Ik wil gaan overstappen van full hd naar qhd omdat mijn videokaart daar goed op draait en ik het een mooie maat vind voor game en media consumeren. Ik zou graag een monitor willen met een wat professioneler look. Die ik ook kan gebruiken voor de adobe suite programmas. Ik photoshop en gebruik illustrator.

Ik heb zelf al veel gezocht maar kom constant of veelste gamer uit ziende schermen tegen. Dus met rgb en rode accenten. En ik vind dat echt niet te doen.
Ik had eindelijk een scherm gevonden die ik helemaal geweldig vond via pricewatch. Namelijk de https://tweakers.net/pric.../dell-s3220dgf-zwart.html Maar naar beter kijken is die dus 31 inch. Ik heb nu een 24 inch beeldscherm. Dus die stap is veelste groot voor mij. Althans dat denk ik.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
photoshop. Media consumeren. En games spelen niet competitief

Wat mag het systeem gaan kosten?
maximaal 500 euro liever rond de 400

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
ander 1080 scherm van dell 24 inch

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
hdr10. 144hz refresh rate. Maximaal 27 inch. En qhd geen widescreen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
dell. Al gehad en tevreden mee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
alles wat ik hier boven zei. Zijn opzich wel dingen die ik graag wil. Maar ik wil ook graag dat de monitor geen overdreven ‘Gamer’ look heeft. Dus liever geen rode accenten of rgb. Voet in hoogte verstelbaar.

Ga je overklokken?
nvt

Wat verwacht je van ons?[i]
het zou me al opweg helpen met mensen die zelf ervaring hebben. Misschien wil ik een feature die niet perse nodig is en maakt dat de keuze al makkelijk. Of moeilijker.

Beste antwoord (via baxic op 25-05-2020 11:13)

• Mobzy
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:45
Deze LG (500€) of deze (425€) als je 'serieus' bent met foto/video bewerking. Met andere woorden als je ze écht kleur echt wil hebben, en dus zelf gaat kalibreren (ik vermoed van niet).

Anders kan deze MSI (400€) ook. Zelf heb ik deze, gekalibreerd met een i1 Display pro. Heeft een kleine oververzadiging door widecolorgamut wat niet uit kan maar kan er perfect mee uit de voeten om vakantie fotos te verwerken voor de foto printer.

Voor allemaal zou ik ook gewoon een vesa mount kopen bijv van ergotron. Deze zijn nieuw vrij aan de prijs, maar vaak via V&A of marktplaats goedkoop te krijgen. Dan kan je elke monitor kopen zonder op de voet te letten, en sloop je dus bij de LG's de rode accenten van de voet weg. Zelf nu 7 jaar terug 2 Ergotron LX gekocht voor mij en m'n partner via marktplaats voor 50€ per stuk, doen het nog steeds perfect, en ruimt ook het bureau goed op.

Edit: Vergeet nog te vermeldend at HDR op PC monitoren (zeker <500€) totaal geen meerwaarde biedt en volledig genegeert kan worden. Ze slikken het signaal misschien, en zetten dan de backlight op 100%, maar van local dimming is of totaal geen sprake of er zijn veel te weinig dimming zones. Plus dat het pas écht wat toevoegt als je een flinke helderheid haalt ala 1000nits (minimaal 600). Maar dan kun je alsnog veel beter bij de TV's gaan kijken, of je budget zwaar verhogen en naar 4k monitoren kijken (maar de kleinste OLED's zijn dan beter en goedkoper 8)7)

Bron: Mobzy heeft meerdere monitors met 'HDR' gebruikt en een Samsung Q9FN (>1000 nits) in de woonkamer, zelfs op de TV gebruikt hij de HDR functie zeer zelden bij PC gebruik.

[ Voor 22% gewijzigd door Mobzy op 25-05-2020 10:22 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baxic
De voet van dit beeldscherm is niet in hoogte verstelbaar. Was even vergeten. Dat in mijn verhaal te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-06 03:21
https://tweakers.net/moni...Uh0pgN4cdrsoDX2eNiOWl7rBg

Ik denk dat deze monitor het best bij je eisen past: pricewatch: Asus TUF Gaming VG27AQ Zwart

Dat lampjes in de voet zijn gewoon uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:56

TMV

Ik heb recent deze monitor besteld:

Pricewatch: HP Z27n G2

Bijkomend voordeel is dat deze af fabriek op kleur is gecalibreerd.

edit: zie net dat je 144Hz wilt, dan gaat dit niet werken

[ Voor 12% gewijzigd door TMV op 25-05-2020 06:55 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Mobzy
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:45
Deze LG (500€) of deze (425€) als je 'serieus' bent met foto/video bewerking. Met andere woorden als je ze écht kleur echt wil hebben, en dus zelf gaat kalibreren (ik vermoed van niet).

Anders kan deze MSI (400€) ook. Zelf heb ik deze, gekalibreerd met een i1 Display pro. Heeft een kleine oververzadiging door widecolorgamut wat niet uit kan maar kan er perfect mee uit de voeten om vakantie fotos te verwerken voor de foto printer.

Voor allemaal zou ik ook gewoon een vesa mount kopen bijv van ergotron. Deze zijn nieuw vrij aan de prijs, maar vaak via V&A of marktplaats goedkoop te krijgen. Dan kan je elke monitor kopen zonder op de voet te letten, en sloop je dus bij de LG's de rode accenten van de voet weg. Zelf nu 7 jaar terug 2 Ergotron LX gekocht voor mij en m'n partner via marktplaats voor 50€ per stuk, doen het nog steeds perfect, en ruimt ook het bureau goed op.

Edit: Vergeet nog te vermeldend at HDR op PC monitoren (zeker <500€) totaal geen meerwaarde biedt en volledig genegeert kan worden. Ze slikken het signaal misschien, en zetten dan de backlight op 100%, maar van local dimming is of totaal geen sprake of er zijn veel te weinig dimming zones. Plus dat het pas écht wat toevoegt als je een flinke helderheid haalt ala 1000nits (minimaal 600). Maar dan kun je alsnog veel beter bij de TV's gaan kijken, of je budget zwaar verhogen en naar 4k monitoren kijken (maar de kleinste OLED's zijn dan beter en goedkoper 8)7)

Bron: Mobzy heeft meerdere monitors met 'HDR' gebruikt en een Samsung Q9FN (>1000 nits) in de woonkamer, zelfs op de TV gebruikt hij de HDR functie zeer zelden bij PC gebruik.

[ Voor 22% gewijzigd door Mobzy op 25-05-2020 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baxic
Bedankt dit was precies het antwoord wat ik nodig had. Ik weet genoeg.
Pagina: 1