Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Rog strix H370-F Gaming

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hanpersoon80
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 04-04 23:06
Beste Allemaal,

Ik ben de afgelopen paar dagen bezig geweest met een build, en nu ik aan het einde kom en de pc aanzet om een installlatie van windows te maken gaat de pc steeds aan...uit...aan...uit

Ik zie dan steeds het ledje branden van het ram geheugen, en vlak voordat de pc uitgaat gaat het ledjes bij het ram ook uit. Ik heb al opgestart met 1 ram module, gewisseld van slot, een andere variant van een ram module maar niks. haal ik er de ram module uit dan en zet ik de pc aan dan blijft alles wel draaien (fans).

De bios is geupgrade daar zou het dan niet aan kunnen liggen

De build bestaat uit de volgende componenten

- CPU: i5 6500
- Ram: DDR4 Corsair Vengeance 16 gb (2 x 8gb)
- PSU: 550w corsair
- MOBO: Asus ROG Strix H370-F Gaming

Processor wordt gekoeld door een corsair watercooling H100x

Ik hoop dat jullie een oplossing hebben of mee willen denken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 15:20

nelizmastr

Goed wies kapot

Je processor is niet compatibel met dat moederbord.

Jouw bord ondersteunt Intel 8000 en 9000 processoren. Voor de 6000 en 7000 serie moet je een chipset hebben uit de 100 of 200 serie (B150, H170, H270 bijv.).

Ander bord halen dus of andere CPU. Gezien de leeftijd van je processor ( die is van 2015) zou ik die vervangen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 12:31
Je bent in de Intelval getrapt. Niet naar de cpu supportlijst van het moederbord gekeken voordat je dit avontuur begon?
Alles nieuw gekocht of tweedehands? Bij nieuw dan cpu en mobo terug sturen en een Ryzen 5 3600 met B450 mobo halen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Uszka schreef op maandag 25 mei 2020 @ 07:57:
Je bent in de Intelval getrapt. Niet naar de cpu supportlijst van het moederbord gekeken voordat je dit avontuur begon?
Alles nieuw gekocht of tweedehands? Bij nieuw dan cpu en mobo terug sturen en een Ryzen 5 3600 met B450 mobo halen.
B450 Max van MSI als het even kan, of een paar weken wachten op B550. Zeker als je online bestelt is de kans niet heel groot dat een willekeurig B450 bord al Ryzen 3000 vreet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 12:31
Valt mee. Ben de laatste paar maanden van Asrock en Asus geen B450 bord tegen gekomen die uit de doos geen ondersteuning had voor Ryzen 3xxx.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Uszka schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:58:
Valt mee. Ben de laatste paar maanden van Asrock en Asus geen B450 bord tegen gekomen die uit de doos geen ondersteuning had voor Ryzen 3xxx.
Worst case kan je altijd vragen bij de webshop, dan zit het ook wel snor.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True