Toon posts:

2 extreem rare probleempjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
keej, het eerste rare probleem is dat ie heel soms en onregelmatig vanuit kde automatisch uitlogd en het 2de probleem is dat het programmatje Everybuddy zichzelf soms zelf uitset :( en als deze probleempjes niet opgelost worde ga k trug naar windhoos :( (k ben nu heel kwaad)

Verwijderd

Huh, dus omdat 2 progjes blijkbaar niet helemaal werken zoals jij het wil stap je maar van linux af.

Je bent aan je topics van vandaag te zien, pas net begonen of niet?

Zit je onder KDE toevallig niet ineens op een andere console te werken o.i.d.

En wat bedoel je precies met het zichzelf uitzetten van everybuddy?

Verwijderd

Topicstarter
k meende ut niet zo, maar k mis gewoon een beetje windhoos op me athlon, maja boeie kde logt uit dan kom je weer bij het punt waar je accound en pass invoert en kiest tusse kde en gnome (redhat) en k ben idd pas begonne en everybudy sluit zichzelf af (net of um kill alleeen dan uitzichzelf)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 augustus 2001 00:32 schreef nelske het volgende:
Huh, dus omdat 2 progjes blijkbaar niet helemaal werken zoals jij het wil stap je maar van linux af.

Je bent aan je topics van vandaag te zien, pas net begonen of niet?

Zit je onder KDE toevallig niet ineens op een andere console te werken o.i.d.

En wat bedoel je precies met het zichzelf uitzetten van everybuddy?
en niet alleen dat kweet niet hoe k OpenGL moet installeren zodat k spelletjes kan spele?

Verwijderd

Heb je al eens op Alt+F7 gedrukt als je denkt dat je uit KDE bent :?
Voor hetzelfde geld ben je namelijk per ongeluk op een andere terminal terecht gekomen (ALT+Functietoetsen (F1-F12) of onder X ALT+CTRL+Functietoetsen).

Kijk vooral ook eens je logfiles na.

Tja wat er met everybuddy gebeurt zo ik niet durven zeggen eigenlijk. Ik gebruik het zelf niet, maar het klinkt alsof het progje gewoon gecrashed is o.i.d.

Het is toevallig toch geen alpha of beta versie he?
Misschien dat de logs ook hier wat aan geven?

[edit]
Typo's door bagger data-switch :(

Verwijderd

Kerel, het is al laat en jij bent niet de enige die net begonnen is met Linux ;) Hou vol en je komt er uit. Ik heb ook problemen gehad in die 2 weken dat ik voor het eerst Linux draait en het werkt(gelukkig) nog goed, mijn ervaring is om effe helder na te denken van wat kan dit zijn, veel vragen, veel lezen en never de moed op geven :)
Linux lijkt mij zeker de moeite waard wat ik tot nu toe ondervonden heb enik ga zeker door! Succes!

Vergeleken bij Linux is Windows een absolute blunder

Verwijderd

Topicstarter
thnxs k ga ff in de logs kijke, en zal het probleem wel achterhale maar kan iemand me nou vertellen hoe k OpenGL games kan spelen met mijn Geforce 2?

Verwijderd

Schiet me even te binnen, ik heb een probleem gehad dat ik KDE uberhaupt niet meer aan de gang kon krijgen(kreeg een foutmelding met invoeren van opdracht KDE) Ik heb met de init levels liggen experimenteren, ben eerst van init 5 naar init 3 gegaan, gekeken wat ie deed (kon helemaal niet meer in KDE komen) toen van init 3 naar init 1 gegaan, ook geen resultaat(kon geen pass meer invoeren in inlogscherm) nee, sorry init 1 ingetypt, moest ik weer een pass invoeren voor "root" gedaan en toen naar init 6 (reboot) weer ingelogd en voila! KDE werkte weer als vanouds! probeer eens wat met die init levels

Verwijderd

Topicstarter
neej, het gebeurt heel onregematig ook nix ernstigs met KDE hoor k log weer gewoon in het is in 3dage (3dage uptiome dus ook) pas 2x gebeurt... maar k vind dat OpenGL gedoe wat belangrijker toch thnxs, als dat ooit misgaat zal k dat zker probere of als k morge ff tijd heb, k wil quake III en heretic II nu spele maar die zegge dat ze geen OpenGL kunne vinde

Verwijderd

Topicstarter
keej, als jullie nog ff doorslape (das aardig bedoeld) dan zal k ff vertelle hoe ver k al ben, k ga naar www.nvidia.com naar drivers naar linux naar geforce II en dan? veel downloadbare dinge, welke moet k hebbe voor redhat 7.1 ? en dan ga k dalijk ook maar uns slape

edit: heb ut al, uniprocessor write? 2 rpm downloade en dan? ff kijke in de faq zker :)

Verwijderd

Topicstarter
hoe kom k vanuit consule trug naar grafisch gedoe?

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op dinsdag 07 augustus 2001 01:24 schreef DJ_PP het volgende:
hoe kom k vanuit consule trug naar grafisch gedoe?
startx

:?

Verwijderd

Topicstarter
keej jongens, k heb dus iets verkeerts gedaan: k ga naar de console k installeer met de volgende commando's ff tjes de 2 RPMtjes van NVIDIA:

rpm -ihv NVIDIA_kernel_endanderest.i386.rpm
rpm -ihv NVIDIA_GLX-1.0_nogiets.i386.rpm

en wil weer naar runlevel 5 dus typ:
init 5

maar hij wil dat dus niet, dus k alles proberen tot k met behulp van het manual van RedHat (Tadaaaa) 5.1 de rpm verwijder door -e te gebruike

nu heb k die drivers nog nie geinstalleerd, maar heb k wel geleerd via de consule rpm te installe, update en remove :) daar ben k al trots op maar nu wil k die F*ckn OpenGL spelle draaie, plz tel me welke drivers k moet hebbe en hoe k ze installeer (PS bij het installere van de GLX driver zei hij dat de files al gebruikt werden door een SAMBA rpm
:S)

/me haalt soms nog oude koeien [DPC] en manuals de uit de sloot [en zijn kast]

Verwijderd

Topicstarter
ff voor de duidelijkheid, bij het opstarte van spelle zegt ie: could not load opengl library :(

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

Verwijderd

Topicstarter
als k eerst log-out doe vanuit KDE en dan shutdown->console mode wilt ie niet meer naar console :?

Verwijderd

Topicstarter
KDE werkt weer goed en everybuddy ook nadat k een oudere versie gedownload heb :)
Pagina: 1