Toon posts:

Vaste telefonie, mobiel EN via WhatsApp problemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
Ik zit even met een apart verhaal:

Mijn ouders wonen nu een half jaar in een ander huis. Ze hebben Ziggo intenet/TV/bellen (gebruiken het meegeleverde ziggo modem) en beide hebben Vodafone mobiel (beide Samsung S9). Dit hadden ze in hun oude huis ook, toen geheel zonder problemen.

Zowel bellen via de vaste verbinding als bellen via whatsapp als mobiel bellen geven dezelfde symptomen:
het geluid hapert regelmatig aan de 'andere' kant. Zelf beweren ze nergens last van te hebben, behalve dan dat ze van allerlei mensen dus te horen krijgen hun belverbinding zo brak is.

Dat internet hier en daar niet top is kun je verwachten denk ik in een nieuwer huis en met alleen het ziggo modem, dat verklaart wellicht het whatsapp-bellen probleem. Maar vaste telefonie hapert dus ook, en mobiel zolang ze in huis zijn ook.
Het maakt bellen met hen ontzettend lastig te volgen omdat er steeds woorden/zinnen wegvallen. Zelf horen ze dus alles prima beweren ze, dus ze hebben het zelf niet door als de boel weer eens wegvalt.

Ik zit al maanden en moet nog maanden in thuisisolatie ( :| ) dus kan er zelf niet heen. Mijn ouders zitten ook in de risicogroep en niet alleen vanwege leeftijd, dus die kunnen ook niet zomaar iemand/monteur binnenlaten of naar een winkel o.i.d. Ook familie laten zij niet binnen voorlopig.

Ik heb zelf geen ziggo en geen vodafone, en al jaren geen vaste telefoonlijn meer, dus geen idee of bv mobiel vodafone thuis automatisch "mobiel" belt via de vaste internetverbinding?

Uiteraard heb ik mijn ouders 'opdracht' gegeven met ziggo en vodafone te gaan bellen, maar misschien
heeft iemand hier nog slimme ideeen? Het lijkt alsof dit allemaal met elkaar te maken heeft, maar hoe dan?

Met hun tv lijkt niets mis, en over internet zelf heb ik ze ook nooit horen klagen.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 07:01
HD bellen uitzetten miscchien helpt dat.

[Voor 3% gewijzigd door saharoen op 24-05-2020 22:28]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 10:44

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Klinkt als bellen via Wifi probleem. Als dat modem van hun niet lekker verbinding geeft via wifi en Vodafone signaal thuis slecht is zit je met een catch 22.

Maar vast bellen ook storing is dan wel wat vreemd in dit verhaal. Maar dan zou het signaal van Ziggo brak moeten zijn. Dat zou Ziggo wel uit moeten kunnen lezen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Mijn moeder net aan de lijn gahad, maar 1 'hakkeltje'. Mijn vader had vodafone vanochtend gebeld, de uitleg van mijn moeder was: Je kunt je telefoon linksom of rechtsom instellen, pa's telefoon stond linksom die van haar rechtsom die is nu ook linksom gezet. Ze waren er met de aardige telefoondame heel lang mee bezig geweest begreep ik 8)

Um, mijn voorzichtige 'vertaling' van bovenstaande is dat ze nu beiden via wifi bellen thuis.

Wat dus ook niet 100% soepel verloopt maar wel een stuk beter dan via vodafone mobiel.

Mocht bovenstaande niet helpen dan krijgen ze beiden een nieuwe simkaart van vodafone, want dat zou kunnen helpen. Die snap ik zelf even niet, helpt een nieuwe simkaart bij weinig 'streepjes'? Zo heel oud zijn hun simkaarten niet dacht ik, jaar of 2 a 3.

Hopelijk gaat mijn vader nog ziggo bellen voor vaste telefonie/whatsapp, maar ik vond dit al heel wat :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BAJansen
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 15:01
Klinkt meer als 'baat het niet, het schaadt ook niet' in plaats van het verhelpen van een geconstateerd probleem. Aangezien je meld dat bellen via whatsapp én bellen via de vaste lijn problemen geven lijkt dit erop te wijzen dat de problemen in de internetverbinding van Ziggo zitten. Wanneer de mobiele telefoons van je ouders bellen via Wifi verklaart dit ook die problemen. Het zou dan beter zijn om na te gaan of de problemen nog steeds optreden bij mobiel bellen wanneer de telefoons niet met wifi verbonden zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 10:55
En als ze mobiel bellen zonder wifi laat ze dan ook even buitenshuis proberen. Zal je zien dat het huis goed is geisolleerd en je binnen slecht bereik hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 16-03 21:57
Bellen via “vaste lijn” is dat niet toevallig een DECT telefoon ? Dan zou ik eerder denken aan een stoorzender in de buurt die wellicht stoort op de DECT en/of WiFi (magnetron, TL balken, etc) of zelfs het DECT basisstation en de WiFi router verder uit elkaar zetten ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• dragon2
  • Niet online
Breezers schreef op maandag 25 mei 2020 @ 14:01:
Bellen via “vaste lijn” is dat niet toevallig een DECT telefoon ? Dan zou ik eerder denken aan een stoorzender in de buurt die wellicht stoort op de DECT en/of WiFi (magnetron, TL balken, etc) of zelfs het DECT basisstation en de WiFi router verder uit elkaar zetten ?
Ik hoorde net dat het basisstation op de eerste verdieping staat, want beneden geen kabel.
Vanaf beneden wordt natuurlijk wel het meeste gebeld.

Ilk weet niet of een dect station dat normaal gesproken gewoon zou moeten aankunnen, maar denk ook niet dat het vaste-bel-probleem helemaal ziggo aan te rekenen is zo :/
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee