Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Windows installen op M2

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phyrixx
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 23-11 13:48
Beste forum,

Onlangs was ik was aan het browsen op internet en kreeg ik plotseling een blue screen. Pc opnieuw opgestart, maar vervolgens kreeg ik de melding : Reboot and select proper device or insert boot media. Het lijkt erop dat de M2 SSD (Kingston A1000 480GB) gecrashed is en het niet meer mogelijk is windows vanuit daar op te starten. De crash is dus niet ontstaan door een wijziging in BIOS of ingrijpende handeling.

Ik heb windows geprobeerd opnieuw te installen etc, maar dit was helaas niet mogelijk. De melding die ik krijg is dan: "kan windows niet op deze schijf installeren. De geselecteerde schijf heeft een GPT partitie." BIOS alles nagekeken en ook via ctrl+f10 disk gecleaned, helaas tevergeegd. Enige mogelijkheid tijdens install vanaf usb was een install op mijn normale HD. Nadat dit gelukt was, ben ik gaan proberen dingen op de ssd te schrijven. Dit lukte echter wel. Dus, op een of andere manier kan ik windows niet meer installen op de ssd, maar lukt het nog wel om andere willekeurige dingen erheen te schrijven.

Wanneer ik naar de ssd ga bij deze computer, zie ik dat een deel ter grote van een windows install bezet is. Daarnaast zie ik de standaard windows mappen (gebruikers, program files, windows etc.) er nog op staan. Het gaat daarbij niet om windows.old bestanden, maar lijkt een normale install. Echter, ik draai de pc nu vanaf de install op de HD. Ik kan deze windows bestanden echter niet verwijderen of wat dan ook. Ze staan daar en ik kan ze niet raadplegen of verwijderen.

Enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Is mijn SSD gesneuveld?

Verdere componenten van pc:
AMD Ryzen 5 2600 - Processor 3.4 GHz
MSI B450M MORTAR - Moederbord Micro ATX
Fractal Design Meshify Mini C
G.Skill Aegis - Geheugen DDR4 - 16 GB - 2 x 8
BitFenix Formula Gold 450W - Voeding (intern)
Kingston A1000 SSD - Solid state drive 480 GB - M.2 - 2280 - PCIe 3.0 x2 - NVMe - 3D TLC
Sapphire Radeon RX 580 8GB PULSE -
Seagate Barracuda ST2000DM006
Gelid Solutions Tranquillo Rev.4

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb dus geprobeerd om via UEFI en Legacy op te starten, boot priorities te checken en te wisselen. CSM gecheckt, disabled. Enige mogelijkheid na dit alles was windows op HDD installen en SSD te gebruiken zonder install van OS.

Please, help me out!

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True