Gewoon even een "gat in je kast zaag tip"

Pagina: 1
Acties:
  • 282 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Topicstarter
Ik werd vanmorgen wakker met, naast een barstende koppijn (had dag niet ge-UT't) een gevoel van: IK WIL EEN RAAM IN ME KAST!

Nadat ik natuurlijk GoT geraadpleegt had (TFS :P) over de eventele manieren waarop men zijn kast kon ontdoen van een stukje ongewenst staal waar later een glaasje in/achter moet komen, ben ik tot de conclusie gekomen: Ik probeer es wat.

Ik de ijzerzaag gepakked, gaatje in me kast geboort, ijzerzaag erin en ZZzZzzagen... GING NIET SNEL GENOEG!

Jongens, en eventueel meisjes >:), gebruik geen Dremel Multi, geen ijzerzaag, maar de goede, oude vertrouwde DECOUPEERZAAG. Koop een blad geschikt voor metaal (tot 5 mm dik) en je jaagt er doorheen. En met een leuke vijl kan je de boel bijvijlen als je geen vaste hand heb...

Vanmorgen begonnen, casemod nou al bijna af (kast moet nog gespoten), maar glas, lampje en alles zit al. Doupeerzaag en de vijl. Meer hebbie niet nodig voor een gat in je kast.

Da wou ik ff kwijt, hope dat de future casemodders wat aan mijn "bevindingen" hebben.

Pics of case komen soon... :Z

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:39

Marc H

- - Is wakker - -

:) Lukt dit ook met een decoupeerzaag? ;)

Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/hheida/casemod/mini/5.jpg

(dit is dus gedaan met een dremel)

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

Verwijderd

hahaha hij kon het niet laten :) :)

die mod blijft overigens de beste die ik heb gezien so far ;)

• ravenger
  • Laatst online: 14-08 15:59
hehehe, je bent wel een master als je dat kan met een decoupeerzaag :D. Valt veel geld mee te verdienen dan :P

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Topicstarter
Haha, goed, die was ik vergeten. DOM |:(
Maar goed, Ik denk wel dat dat kan met een decoupeerzaag, alleen moet je dan wel HEEL vaak insteekjes maken :) Nee maar voor cirkels > 7,5cm doorsnee, en gewoon vierkante en driehoekige vormen kan denk ik decoupeerzaag het best, omdat die minder wendbaar is dan de dremel en dus ook minder snel van z'n baan afwijkt ;)

Dell Studio XPS 16

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
kan ook gewoon een 12 cm gatenzaag pakken en de punten die overblijven na 4 gaten wegknippen:) nog een weg naar rome

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:59
Decopeerzaag is inderdaad bijzonder handig voor grote gaten, en volgens mij ook een stuk goedkoper dan een dremel. Met een fijn metaalzaagje van een paar piek kan je meters staal zagen. Weer eens wat anders dan een nieuw dremel schijfje na elke paar gaten.

Verwijderd

/me gaat met volgende kast ook maar es modden...

ben niet zon rob of nico though, dus moet maar es met gamma bellen oid :9

Verwijderd

Briljant!!!!

En dan rode neon in kast >:)

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 08:16
mijn 2 90mm gaten heb ik oko met een decoupeerzaag gedaan
werkt perfect :p

• De_Truffel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 21:52
ben je niet een halve dag bezig om de randen dan een beetje netjes af te werken, zodat je tijdswinst nul is, terwijl je mogelijk wel minder strakke vormen hebt?
(Minder vrouwelijk en meer hoekig zeg maar :D )

• ravenger
  • Laatst online: 14-08 15:59
je tijdswinst is misschien 0, maar het bespaart zeker een hoop geld :)

• Kaag
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01 20:42
Dremel, Decoupeerzaag, Cirkelzaag, mensen ?? wat is er gebeurt met het oud vertroude handgereedschap ?

vooral voor de mensen die de hele dag achter dat ding zitten lijkt me dat de ultieme Anti-RSI oefening !

}:O

Verwijderd

Op dinsdag 07 augustus 2001 03:20 schreef Kaag het volgende:
vooral voor de mensen die de hele dag achter dat ding zitten lijkt me dat de ultieme Anti-RSI oefening !
anti-RSI!?!?!
Als je twee uur lang staat te vijlen met een ouderwetse vijl loop je op z'n minst gezegd toch wel een grote kans om RSI op te lopen! En ik kan het weten, want ik heb dat gedaan toen ik het roostertje uit m'n PSU geknipt had en de fanuitlaat mooi vierkant met afgeronde hoeken wou hebben...

Verwijderd

dremel!!
die nemen we mee naar lowlands

Verwijderd

Op dinsdag 07 augustus 2001 04:41 schreef PersistantEleganto het volgende:
dremel!!
die nemen we mee naar lowlands
Ander maak je voor de verandering eens een zinnige post, die heb je namelijk nog 0 op je naam staan.

Verwijderd

Die gozer heeft inderdaad weinig zinnigs te melden.. verbaasd me eigenlijk dat ie met zijn iq nog z'n pass weet van z'n login hier op GoT! (ik blijf stiekum hopen dat 'ie hem binnenkort vergeten is :))

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
Op dinsdag 07 augustus 2001 05:15 schreef MREn het volgende:

[..]

Ander maak je voor de verandering eens een zinnige post, die heb je namelijk nog 0 op je naam staan.
heb je ze geteld? ;)

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Op dinsdag 07 augustus 2001 05:55 schreef delyver het volgende:

[..]

heb je ze geteld? ;)
Als je het echt moet weten: JA, ik had net ff niets te doen, en al zn posts (waren er niet zo veel) doorgelezen, moet je misschien ook eens doen...echt waar, geen 1 zinnige!

Reacties als "bestel eens 2 pizza's" oid, noem ik niet bepaald zinnig.

Verwijderd

Op dinsdag 07 augustus 2001 06:09 schreef MREn het volgende:

[..]

Als je het echt moet weten: JA, ik had net ff niets te doen, en al zn posts (waren er niet zo veel) doorgelezen, moet je misschien ook eens doen...echt waar, geen 1 zinnige!

Reacties als "bestel eens 2 pizza's" oid, noem ik niet bepaald zinnig.
Hehe je hebt gelijk ;)

Waarom is hij nog niet geband :?

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Op dinsdag 07 augustus 2001 01:14 schreef RaVeNgEr het volgende:
je tijdswinst is misschien 0, maar het bespaart zeker een hoop geld :)
nou, hij is vanochtend begonne zei ie
Door Scyth - dinsdag 07 augustus 2001 00:18
dus dat is erg snel! ;)

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Op dinsdag 07 augustus 2001 06:13 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Hehe je hebt gelijk ;)

Waarom is hij nog niet geband :?
[topic=199642]

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:59
Op dinsdag 07 augustus 2001 01:13 schreef De_Truffel het volgende:
ben je niet een halve dag bezig om de randen dan een beetje netjes af te werken, zodat je tijdswinst nul is, terwijl je mogelijk wel minder strakke vormen hebt?
(Minder vrouwelijk en meer hoekig zeg maar :D )
Nee, als je een fijn ijzerzaagje gebruikt is het bijna niet nodig om te vijlen. En met een beetje vaste hand krijg je hele mooie vrouwelijke vormen :).

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Nog een tip voor het maken van een gat in een kunststof front:
als je gewoon een eind gaat zagen met een decoupeerzaag, smelt het kunststof achter je zaag weer dicht >:) (jaja ook ik dacht: iedereen heeft het er over maar het zal wel meevallen, gewoon snel genoeg zagen)
Oplossing hiervoor: 2 parallelle zaagsneden maken en steeds een stukje hiertussen wegzagen... als de gleuf maar breed genoeg is dan kan het plastic de 'overkant' niet meer raken en kan niet vast smelten!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
http://www.robertslootjes.f2s.com/meuk/1.jpg

http://www.robertslootjes.f2s.com/meuk/2.jpg

http://www.robertslootjes.f2s.com/meuk/3.jpg

*even linkjes voor de modemers en casema users, ze zijn iets van 400kb p/s*

Mijn case dus........gewoon met decoupeerzaag en met DuckTape er een raam achter geplakt :)

• Scyth

Scyth

Fat finger, three beer

Topicstarter
Mijn pics komen binnekort, moet ze nog ff laten ontwikkelen en scannen >:) Had de DV niet bij de hand... Waar is dat ding trouwens? Hmmm.. MA!

Dell Studio XPS 16

Pagina: 1