Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Gaming PC ~1800euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nokkenas
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 15-06 00:06
Hoi Allemaal. Ik heb altijd op consoles gegamed en wil graag overstappen naar de pc. Ik speel voornamelijk racegames.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Vooral racegames. Ik begin met een single screen, maar wil later waarschijnlijk upgraden naar triple screens.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max rond 1800 euro. Exclusief monitor en randapparatuur.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor en randappparatuur. Ook zet ik nog een data harde schijf over.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, zolang het maar goede kwaliteit is. Ik heb nu onderstaande componenten in gedachte:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 299,-€ 299,-
1MoederbordenGigabyte Aorus X570 ELITE€ 219,-€ 219,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio€ 625,05€ 625,05
1BehuizingenFractal Design Define R6 Black€ 131,16€ 131,16
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI€ 105,95€ 105,95
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 Black Edition€ 32,-€ 32,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 68,-€ 68,-
1VoedingenSeasonic Focus PX-650€ 119,90€ 119,90
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 500GB€ 99,90€ 99,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.699,96

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- De PC moet (relatief) stil zijn.
- Het systeem moet degelijk zijn, ik betaal graag een paar euro meer voor een mooie behuizing. Ook kwalitatief goede componenten kan ik waarderen.
- Het systeem moet toekomstbestendig zijn, ik ben niet van plan de komende 5-7 jaar te upgraden.
- Ik heb geen zijn in bios updates e.d.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn laatste pc heb ik 9 jaar geleden gebouwd (en werkt nog perfect :) ) Ik ben er dus al een tijdje uit.Heb me uiteraard wel ingelezen, maar misschien heb ik iets gemist.
- Matchen de componenten met elkaar
- Is het systeem in balans?
- Is de kwaliteit goed, gebruik ik componenten/ merken met een mindere betrouwbaarheid?
- Windows heb ik in het lijstje staan. Ik las hier dat via bepaalde websites een licentie voor een paar euro gekocht kan worden. Is dit legaal?

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 11:32
De ryzen 7 is beetje overkill, maar gezien je budget zou het kunnen.
Moederbord is behoorlijke overkill, waarvoor heb je de X570 nodig denk je?
Videokaart: je zou ook aan een 5700XT kunnen denken (red devil), die zijn wat goedkoper maar leveren relatief dezelfde prestaties alleen geen raytracing.
Microsoft licentie haal je voor 2 tientjes online, als je graag een eigen cd wilt : pak een Retail-licentie, zodat als je ooit een nieuwe pc koopt / andere moederbord nodig hebt je dezelfde cd en code kan gebruiken. Vraagje hierbij, waar wil je de cd in stoppen? Je hebt geen cd drive- en in je behuizing past ook geen cd drive.
Tsja, of je de beste koeling hebt... als je zeker wilt zijn van goed en stil: dark rock 4 pro, maar daar betaal je wel voor...
Ram geheugen: pak geen corsair: die is geen vriendjes met ryzen, pak liefst crucial voor minste gedoe. Je zou kunnen denken aan 32 GB, 3200 gezien je er 5-7 jaar mee vooruit wilt. (kost wel ongeveer 2x zoveel natuurlijk).
Een 550 wat voeding is ruim genoeg voor je systeem
SSD: de theoretische schrijf en leessnelheid is leuk, echter zijn bestanden te klein om die snelheid te halen. Met een kingston a2000 haal je bijna dezelfde snelheid. (verschil is niet merkbaar tijdens jouw gebruik).

Hopelijk kan je hier wat mee :)

Belangrijkste is ander RAM geheugen, ook wegens betrouwbaarheid.
De online licenties zijn meestal wel legaal, MAAR je moet zelf even goed naar de website kijken, vertrouw je het niet, pak een andere site.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nokkenas
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 15-06 00:06
Bedankt voor je advies!

- RAM aangepast naar Crucial
- Windows ga ik online een key van kopen
- SSD: Ik gebruik inderdaad weinig grote bestanden --> aangepast

- Videokaart scheelt een hoop geld voor 7% performance. Echter de Powercolor Red Devil RX 5700 XT is slecht beschikbaar, dus ik heb nu de MSI versie in mijn lijstje gezet.
- Voeding scheelt 12 euro van 650W --> 550 W (zelfde serie), is dit echt de moeite om te veranderen?
- Moederbord: X570 leek me beter vanwege de compatibiliteit met de processor en geheugen. Bij andere type chipsets heb ik begrepen dat het Bios geflasht moet worden. Hier heb ik morgen nog wat huiswerk voor te doen :)
- Processorkoeler: Is de Dark Rock 4 Pro geen overkill? Ik ga niet overklokken. Of ga ik de Hyper 212 op zijn limiet gebruiken?

Lijstje nu:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 299,-€ 299,-
1MoederbordenGigabyte Aorus X570 ELITE€ 219,-€ 219,-
1VideokaartenMSI Radeon RX 5700 XT Gaming X€ 455,52€ 455,52
1BehuizingenFractal Design Define R6 Black€ 131,16€ 131,16
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 Black Edition€ 32,-€ 32,-
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G32C16U4B€ 89,38€ 89,38
1VoedingenSeasonic Focus PX-650€ 119,90€ 119,90
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 72,90€ 72,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.418,86

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

pricewatch: Crucial Ballistix BL2K8G36C16U4B
Zul je plezier van hebben met X570

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True