Hoi Allemaal. Ik heb altijd op consoles gegamed en wil graag overstappen naar de pc. Ik speel voornamelijk racegames.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Vooral racegames. Ik begin met een single screen, maar wil later waarschijnlijk upgraden naar triple screens.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max rond 1800 euro. Exclusief monitor en randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor en randappparatuur. Ook zet ik nog een data harde schijf over.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, zolang het maar goede kwaliteit is. Ik heb nu onderstaande componenten in gedachte:
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- De PC moet (relatief) stil zijn.
- Het systeem moet degelijk zijn, ik betaal graag een paar euro meer voor een mooie behuizing. Ook kwalitatief goede componenten kan ik waarderen.
- Het systeem moet toekomstbestendig zijn, ik ben niet van plan de komende 5-7 jaar te upgraden.
- Ik heb geen zijn in bios updates e.d.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn laatste pc heb ik 9 jaar geleden gebouwd (en werkt nog perfect
) Ik ben er dus al een tijdje uit.Heb me uiteraard wel ingelezen, maar misschien heb ik iets gemist.
- Matchen de componenten met elkaar
- Is het systeem in balans?
- Is de kwaliteit goed, gebruik ik componenten/ merken met een mindere betrouwbaarheid?
- Windows heb ik in het lijstje staan. Ik las hier dat via bepaalde websites een licentie voor een paar euro gekocht kan worden. Is dit legaal?
Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Vooral racegames. Ik begin met een single screen, maar wil later waarschijnlijk upgraden naar triple screens.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max rond 1800 euro. Exclusief monitor en randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor en randappparatuur. Ook zet ik nog een data harde schijf over.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, zolang het maar goede kwaliteit is. Ik heb nu onderstaande componenten in gedachte:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 299,- | € 299,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus X570 ELITE | € 219,- | € 219,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio | € 625,05 | € 625,05 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R6 Black | € 131,16 | € 131,16 |
| 1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI | € 105,95 | € 105,95 |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | € 32,- | € 32,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 68,- | € 68,- |
| 1 | Voedingen | Seasonic Focus PX-650 | € 119,90 | € 119,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 500GB | € 99,90 | € 99,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.699,96 | ||
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- De PC moet (relatief) stil zijn.
- Het systeem moet degelijk zijn, ik betaal graag een paar euro meer voor een mooie behuizing. Ook kwalitatief goede componenten kan ik waarderen.
- Het systeem moet toekomstbestendig zijn, ik ben niet van plan de komende 5-7 jaar te upgraden.
- Ik heb geen zijn in bios updates e.d.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn laatste pc heb ik 9 jaar geleden gebouwd (en werkt nog perfect
- Matchen de componenten met elkaar
- Is het systeem in balans?
- Is de kwaliteit goed, gebruik ik componenten/ merken met een mindere betrouwbaarheid?
- Windows heb ik in het lijstje staan. Ik las hier dat via bepaalde websites een licentie voor een paar euro gekocht kan worden. Is dit legaal?
Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.