Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hoe herken je of een ledlamp dimbaar is?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• conara
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 16:16
Ik heb deze lamp (https://nl.aliexpress.com/item/4000348274597.html) op het oog, maar ik ben benieuwd of ik deze lamp kan dimmen met bijvoorbeeld de Shelly dimmer (https://shelly.cloud/wifi...tomation-shelly-dimmer/). Wat is de reden dat sommige lampen wel dimbaar zijn met een dergelijke dimmer en sommige lampen niet?

Beste antwoord (via conara op 24-05-2020 20:07)

• twain4me
  • Registratie: december 2017
  • Nu online
conara schreef op zondag 24 mei 2020 @ 19:37:
Ik heb het aan de verkoper gevraagd en die zei dat het wel mogelijk is. Hij spreekt echter zo slecht Engels dat ik weer twijfel of die de waarheid spreekt (of mij begrijpt). Wat is de technische reden dat je wel of niet kunt dimmen?
Waarom zou je overwegen meer waarde te hechten aan het woord van iemand die jouw niet begrijpt t.o.v. een specs lijstje wat vertaald is door een computer? Ik neem aan dat meneer in zijn eigen taal prima weet wat hij heeft ingevuld. ;)
Niet krijgen wat je nodig hebt behoord eigenlijk wel bij de authentieke ali experiance :+

[Voor 7% gewijzigd door twain4me op 24-05-2020 19:47]

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: maart 2004
  • Nu online

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Staat er toch? Onder specificaties.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0Henk 'm!

• conara
Ik heb het aan de verkoper gevraagd en die zei dat het wel mogelijk is. Hij spreekt echter zo slecht Engels dat ik weer twijfel of die de waarheid spreekt (of mij begrijpt). Wat is de technische reden dat je wel of niet kunt dimmen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• twain4me
  • Nu online
conara schreef op zondag 24 mei 2020 @ 19:37:
Waarom zou je overwegen meer waarde te hechten aan het woord van iemand die jouw niet begrijpt t.o.v. een specs lijstje wat vertaald is door een computer? Ik neem aan dat meneer in zijn eigen taal prima weet wat hij heeft ingevuld. ;)
Niet krijgen wat je nodig hebt behoord eigenlijk wel bij de authentieke ali experiance :+

[Voor 7% gewijzigd door twain4me op 24-05-2020 19:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: september 2005
  • Nu online
ik heb laatst een dimbare ledlamp bij de karwei gekocht ter vervanging ban een 70 watt gloeilamp van een staande schemerlamp die met een voetpedaal te dimmen was. helaas was dat geen succes, hij ging wel zachter branden maar op een gegeven moment ook zeer snel knipperen, ook was het licht erg wit wat de gezelligheid niet ten goede kwam. Gelukkig via via nog een ouderwetse gloeilamp kunnen bemachtigen :)

[Voor 19% gewijzigd door boers706 op 24-05-2020 19:48]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• IndecentStapler
  • Registratie: maart 2016
  • Niet online
boers706 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 19:46:
ik heb laatst een dimbare ledlamp bij de karwei gekocht ter vervanging ban een 70 watt gloeilamp van een staande schemerlamp die met een voetpedaal te dimmen was. helaas was dat geen succes, hij ging wel zachter branden maar op een gegeven moment ook zeer snel knipperen.
Voor ledlampen heb je over het algemeen dan ook een speciale dimmer nodig.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• twain4me
  • Nu online
boers706 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 19:46:
ik heb laatst een dimbare ledlamp bij de karwei gekocht ter vervanging ban een 70 watt gloeilamp van een staande schemerlamp die met een voetpedaal te dimmen was. helaas was dat geen succes, hij ging wel zachter branden maar op een gegeven moment ook zeer snel knipperen.
dat komt door de dimmer .. dimbaar wil niet zeggen dimbaar met elke dimmer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• conara
twain4me schreef op zondag 24 mei 2020 @ 19:44:
[...]

Daar zit wat in. Dan toch maar op zoek naar een lamp die wel dimbaar is. Nog wel een prangende vraag: Wat zorgt er nou voor of een led lamp wel dimbaar is of niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 00:00
conara schreef op zondag 24 mei 2020 @ 20:09:
[...]

Daar zit wat in. Dan toch maar op zoek naar een lamp die wel dimbaar is. Nog wel een prangende vraag: Wat zorgt er nou voor of een led lamp wel dimbaar is of niet.
DC, direct curent of gelijkstroom is altijd dimbaar door de spanning omlaag te halen.
AC, alternating current of wisselspanning gaat uitvallen als je die probeert te dimmen, daar moet je met een tussenstap werken, aparte voeding of een stukje hardware in de voet van de lamp.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True