Ik heb deze lamp (https://nl.aliexpress.com/item/4000348274597.html) op het oog, maar ik ben benieuwd of ik deze lamp kan dimmen met bijvoorbeeld de Shelly dimmer (https://shelly.cloud/wifi...automation-shelly-dimmer/). Wat is de reden dat sommige lampen wel dimbaar zijn met een dergelijke dimmer en sommige lampen niet?
Vraag
Beste antwoord (via conara op 24-05-2020 20:07)
Waarom zou je overwegen meer waarde te hechten aan het woord van iemand die jouw niet begrijpt t.o.v. een specs lijstje wat vertaald is door een computer? Ik neem aan dat meneer in zijn eigen taal prima weet wat hij heeft ingevuld.conara schreef op zondag 24 mei 2020 @ 19:37:
Ik heb het aan de verkoper gevraagd en die zei dat het wel mogelijk is. Hij spreekt echter zo slecht Engels dat ik weer twijfel of die de waarheid spreekt (of mij begrijpt). Wat is de technische reden dat je wel of niet kunt dimmen?
Niet krijgen wat je nodig hebt behoord eigenlijk wel bij de authentieke ali experiance
[ Voor 7% gewijzigd door twain4me op 24-05-2020 19:47 ]
Alle reacties
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Ik heb het aan de verkoper gevraagd en die zei dat het wel mogelijk is. Hij spreekt echter zo slecht Engels dat ik weer twijfel of die de waarheid spreekt (of mij begrijpt). Wat is de technische reden dat je wel of niet kunt dimmen?
Waarom zou je overwegen meer waarde te hechten aan het woord van iemand die jouw niet begrijpt t.o.v. een specs lijstje wat vertaald is door een computer? Ik neem aan dat meneer in zijn eigen taal prima weet wat hij heeft ingevuld.conara schreef op zondag 24 mei 2020 @ 19:37:
Niet krijgen wat je nodig hebt behoord eigenlijk wel bij de authentieke ali experiance
[ Voor 7% gewijzigd door twain4me op 24-05-2020 19:47 ]
ik heb laatst een dimbare ledlamp bij de karwei gekocht ter vervanging ban een 70 watt gloeilamp van een staande schemerlamp die met een voetpedaal te dimmen was. helaas was dat geen succes, hij ging wel zachter branden maar op een gegeven moment ook zeer snel knipperen, ook was het licht erg wit wat de gezelligheid niet ten goede kwam. Gelukkig via via nog een ouderwetse gloeilamp kunnen bemachtigen
[ Voor 19% gewijzigd door boers706 op 24-05-2020 19:48 ]
Voor ledlampen heb je over het algemeen dan ook een speciale dimmer nodig.boers706 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 19:46:
ik heb laatst een dimbare ledlamp bij de karwei gekocht ter vervanging ban een 70 watt gloeilamp van een staande schemerlamp die met een voetpedaal te dimmen was. helaas was dat geen succes, hij ging wel zachter branden maar op een gegeven moment ook zeer snel knipperen.
dat komt door de dimmer .. dimbaar wil niet zeggen dimbaar met elke dimmerboers706 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 19:46:
ik heb laatst een dimbare ledlamp bij de karwei gekocht ter vervanging ban een 70 watt gloeilamp van een staande schemerlamp die met een voetpedaal te dimmen was. helaas was dat geen succes, hij ging wel zachter branden maar op een gegeven moment ook zeer snel knipperen.
Daar zit wat in. Dan toch maar op zoek naar een lamp die wel dimbaar is. Nog wel een prangende vraag: Wat zorgt er nou voor of een led lamp wel dimbaar is of niet.twain4me schreef op zondag 24 mei 2020 @ 19:44:
[...]
Waarom zou je overwegen meer waarde te hechten aan het woord van iemand die jouw niet begrijpt t.o.v. een specs lijstje wat vertaald is door een computer? Ik neem aan dat meneer in zijn eigen taal prima weet wat hij heeft ingevuld.
DC, direct curent of gelijkstroom is altijd dimbaar door de spanning omlaag te halen.conara schreef op zondag 24 mei 2020 @ 20:09:
[...]
Daar zit wat in. Dan toch maar op zoek naar een lamp die wel dimbaar is. Nog wel een prangende vraag: Wat zorgt er nou voor of een led lamp wel dimbaar is of niet.
AC, alternating current of wisselspanning gaat uitvallen als je die probeert te dimmen, daar moet je met een tussenstap werken, aparte voeding of een stukje hardware in de voet van de lamp.
Pagina: 1
:strip_exif()/f/image/48vkPNKMz7phdS5ciT5lyAdo.jpg?f=fotoalbum_large)