Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Beeld volledig door elkaar gehusseld. Probleem videokaart?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• T!m
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 11-02 21:32
Mijn vraag
Als ik mijn oude Medion uit 2009 opstart, dan staat het hele beeld door elkaar gehusseld. Ik vermoed dat dit komt doordat de videokaart niet meer goed functioneert. De kinderen zouden hier nog prima word etc op kunnen gebruiken, als het een simpel probleem is, dan is het het nog waard om te fixen. Alternatief is de harde schijf er uit halen en foto's veiligstellen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Medion computer uit 2009 (eerste quadcore) met Nvidia Gforce 8600GT.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nog niets, aangezien de computer niet werkbaar is.

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 10:55

Falcon

Q.A. Engineer (.net/azure)

Maak eens foto met je mobiel en plaats die eens erbij.

"You never come second by putting other people first"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 14:07
Geforce 8 series: slechte soldeer op de gpu en slechte elco's op het pcb.

Heeft het moederbord onboard video? Zo ja, probeer dat eens.

Anders eens testen met een andere videokaart.

Corsair 200R - CM V550M - Gigabyte Z390 Elite - i7 9700k @ 5,0 1,34v - Noctua NH-D15S- 16gb G-skill CL15 3600 @ CL14 1,44v - MSI GTX 970 Gaming - Samsung 970 EVO 512 - Windows 10 Pro 64

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ItsWillem
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 11:52
Is volgens mij deze PC:
pricewatch: Medion Akoya MD 8833

De Intel P35 heeft volgens mij wel een GPU?

Iets als pricewatch: MSI GeForce GT 710 1GD3H LP is al voldoende, zou er ook meteen een SSD in gooien. Maar ja dan heb je bijna al een veel modernere PC tweedehands... (iets als V&A aangeboden: Dell Optiplex 3020 SFF Core i5, 4GB, 500GB)

[Voor 27% gewijzigd door ItsWillem op 24-05-2020 17:58]

iPhone 12 Pro 128GB Goud // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 12:41

MsG

Forumzwerver

Denk dat je voor 5 of 10 euro op V&A wel iets hebt wat flink beter is. GeForce 8X series zijn inderdaad verdacht. Dan heb je het nog redelijk lang uitgehouden met die kaart.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• T!m
Wow wat een snelle reactie, had nu pas weer tijd om te checken... Een foto van het gehusselde scherm bedoel je?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• T!m
En het klopt, het is de Akoya MD 8833.
Ik weet niet zeker of het aan de videokaart ligt, maar dat leek mij het meest waarschijnlijk.
Als dat het is, zou ik er het liefst een goedkoop tweedehandsje voor in de plaats zetten.
Kan elke PCI-e videokaart er voor in de plaats eigenlijk?
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True