Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Afmetingen/Plaats koeling en graphic card

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Djbaslee
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-10 17:12
Beste mede tweakers,

Weet niet of ik hier in het juiste forum gedeelte zit voor mijn huidige vraag, en die luid als volgt:

Ik ben van plan om dit moederbord te gebruiken

https://tweakers.net/pric...mpg-x570-gaming-plus.html

Daarbij wil ik deze processor koeler op monteren:

https://tweakers.net/pricewatch/1329424/noctua-nh-u12a.html

En heb een nvidia Geforce RTX 2070 super gaming kaart

De vraag is of er genoeg ruimte is om mijn videokaart te monteren als ik deze processorkoeler gebruik, omdat ik bang ben dat die misschien niet gaat passen. Heb gekeken op de msi site voor specs over het moederbord maar kan nergens afmetingen vinden tussen x16 slot en processor.

Met vriendelijke Groeten,
Bas

Alle reacties

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:27
Dit had je misschien beter in overige hardware geplaatst :)

Voor zover je vraag: dit zou geen enkel probleem mogen zijn
Voor zover je moederbord: heb je X570 nodig? De MSI plankjes zijn buiten de X570 tomahawk aan de low end ook maar magertjes kwa stroomvoorziening... De meeste B450 bordjes werken trouwens ook met Ryzen 3rd gen.

[ Voor 10% gewijzigd door DenHond op 24-05-2020 17:20 ]

• Djbaslee
Ben op een x570 terechtgekomen omdat ik een amd 7 3800x processor wil gebruiken en had ook gekeken naar het aantal aansluitingen voor case fans en kwam ik uit op dit bors, niet wetende dat msi slecht met stroomvoorziening is.

• DenHond
Tenzij je case een usb-c front panel connector nodig heeft, of je moet echt pci-e gen 4 hebben, kan je gerust voor B450 gaan. Wil je echt x570, kan je voor dit bordje gaan (geen usb-c front panel) of deze (heeft wel usb-c front panel). Bijde hebben aanzienlijk betere vrm's.
Je kan ook op de nieuwe B550 borden wachten die volgende maand uitkomen...

Verder geef je €90+ uit aan (een welliswaar erg goede) cpu koeler. Ryzen is echter geen al te goede overclocker, stock koeling is reeds voldoende, stillere koeling kan reeds voor veel minder...
Ook is een 3800x niet echt veel sneller dan een 3700x, en is in de meeste gevallen het prijsverschil niet echt waard...

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:28
DenHond schreef op zondag 24 mei 2020 @ 17:19:
Dit had je misschien beter in overige hardware geplaatst :)

Voor zover je vraag: dit zou geen enkel probleem mogen zijn
Voor zover je moederbord: heb je X570 nodig? De MSI plankjes zijn buiten de X570 tomahawk aan de low end ook maar magertjes kwa stroomvoorziening... De meeste B450 bordjes werken trouwens ook met Ryzen 3rd gen.
Heb je daar ergens info over, dat MSI borden aan de low end zitten?
Ik gebruik al jaren MSI borden, en heb echt geen klagen hierover.
Nu al een jaar of 3 de z270 gaming pro carbon en geen enkel probleem mee ondervonden.

Ik vraag dit omdat ik tegen einde jaar eventueel nieuw systeem zou willen maken.

Never ever financial advice...

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Djbaslee schreef op zondag 24 mei 2020 @ 17:10:
Beste mede tweakers,

Weet niet of ik hier in het juiste forum gedeelte zit voor mijn huidige vraag, en die luid als volgt:

Ik ben van plan om dit moederbord te gebruiken

https://tweakers.net/pric...mpg-x570-gaming-plus.html

Daarbij wil ik deze processor koeler op monteren:

https://tweakers.net/pricewatch/1329424/noctua-nh-u12a.html

En heb een nvidia Geforce RTX 2070 super gaming kaart

De vraag is of er genoeg ruimte is om mijn videokaart te monteren als ik deze processorkoeler gebruik, omdat ik bang ben dat die misschien niet gaat passen. Heb gekeken op de msi site voor specs over het moederbord maar kan nergens afmetingen vinden tussen x16 slot en processor.

Met vriendelijke Groeten,
Bas
Wat denk je zelf, dat fabrikanten koelers bouwen waardoor de GPU niet meer past ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Djbaslee
Hackus schreef op zondag 24 mei 2020 @ 17:44:
[...]

Wat denk je zelf, dat fabrikanten koelers bouwen waardoor de GPU niet meer past ?
ik ga er vanuit dat ze hier rekening mee houden maar ik vraag dit omdat mijn huidige setup een asus rampage extreme v (eatx) en het bovenste pcie slot zit net achter de processorkoeler die op 2 mm na dezelfde afmetingen heeft dan de genoemde processorkoeler.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Djbaslee schreef op zondag 24 mei 2020 @ 17:46:
[...]

ik ga er vanuit dat ze hier rekening mee houden maar ik vraag dit omdat mijn huidige setup een asus rampage extreme v (eatx) en het bovenste pcie slot zit net achter de processorkoeler die op 2 mm na dezelfde afmetingen heeft dan de genoemde processorkoeler.
Je bent op de hoogte dat de gehele stroomvoorziening niet best is ?
oa pricewatch: Asus Prime X570-P is een stuk beter.
(MSI is ook bezig -naast B550- hun X570 te verbeteren) X570 moet geschikt zijn voor 3900/3950X

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• DenHond
kazzzdafke schreef op zondag 24 mei 2020 @ 17:38:
[...]

Heb je daar ergens info over, dat MSI borden aan de low end zitten?
Ik gebruik al jaren MSI borden, en heb echt geen klagen hierover.
Nu al een jaar of 3 de z270 gaming pro carbon en geen enkel probleem mee ondervonden.

Ik vraag dit omdat ik tegen einde jaar eventueel nieuw systeem zou willen maken.
Nu het betreft enkel de X570 borden, daar heeft MSI gekozen voor goedkope VRM's en een relatief slecht ontwerp voor de koeling hiervan (verder hebben ze geen usb-c front panels connectors op borden onder de X570 Unify gezet).
Nu hebben ze als reactie hierop de X570 Tomahawk aangekondigd, een bord die wel in orde is, maar momenteel slecht verkrijgbaar is.

Je moet maar eens googelen naar MSI X570 VRM. Of bv al eens naar deze test kijken
De borden gaan nu niet spontaan ontploffen, maar ze lopen erg heet (slecht voor de levensduur) en persoonlijk zou ik ze echt niet in mijn computer willen

[ Voor 7% gewijzigd door DenHond op 24-05-2020 17:54 ]

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:28
Bedankt voor de update :)

Never ever financial advice...

Pagina: 1