Acties:
  • 0Henk 'm!

• TimTech20
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 18-04 13:43
beste mede-tweakers,

ben nog niet helemaal bekent met dit platform :? ,
maar ik dacht ik vraag hier gewoon om advies voor een nieuwe telefoon.

ik dacht zelf aan een telefoon rond de 300 euro maar duurder mag ook of 2e hands i dont care really, met andriod 10
en een goede camera nfc en draadloos opladen(het liefst ook reverse opladen voor mijn galaxy buds :) ) zou fijn zijn maar is niet nodig

ik zat zelf al te denken aan:
-realme 6 (pro), de software ziet er fijn uit camera is denk ik goed maar geen verstand van
pricewatch: Realme 6 Pro Blauw
-galaxy a71, software vind ik minder zelfde met de camera maar op vraag en aanbod staan hele leuke prijzen
https://tweakers.net/smar...a71_p1080426/vergelijken/

ik heb zelf de Motorola moto e5
pricewatch: Motorola Moto E5 Goud
dus ja echt tijd voor een nieuwe
maar ik zou dus vooral een telefoon willen met een goede camera en werkgeheugen want google fotos wilt geen fotos meer opslaan dus dat zou mischien daaraan liggen?! ininegeval alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LPEspecial
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-04 00:24
Voorkeur is vaak persoonlijk, maar hierbij mij 2 cents:

Realme 6 Pro lijkt een prima toestel, vanuit de eerdere modellen van Realme lijkt update beleid ook prima in orde. Zelf ben ik ook serieus naar dit toestel aan het kijken, maar ik wil graag nog effe wachten totdat ik meer gebruikers ervaringen kan lezen (8GB+128GB, android 10 bij launch, 90 Hz scherm).
Klein nadeel is dat het merk Realme alleen via eigen kanalen verkoopt, dus geen korting in combinatie met een verlenging abonnement bij bijvoorbeeld Belsimpel.

Ben zelf geen fan meer van Samsung, neutraal advies ga ik daar niet op geven.

Ook te overwegen is de OPPO A9 2020 (219 euro bij Coolblue). Afgelopen week gekocht voor mijn vader, ziet er prima uit voor de prijs (4GB, android 9 bij launch).

Natuurlijk is het in deze prijsklasse ook prima mogelijk om bij het Motorola eco-systeem te blijven met bijvoorbeeld de G8 plus of de One Vision. (4GB, android 9 bij launch).

[Voor 14% gewijzigd door LPEspecial op 25-05-2020 08:44]

LPEspecial

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 29-05 13:57
Dat Google Foto's geen foto's meer opslaat ligt in ieder geval niet aan het werkgeheugen.

Als je rond de 300 euro wilt uitgeven kan je beter niet de Oppo A9 of Realme 6i (ongeveer gelijk) nemen, want die hebben beiden een HD-scherm.

Voor een goede camera en software zou ik toch wel voor de 6 Pro gaan.

ETS2 2021 "Heart of Russia" DLC kaart: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1M4nYlxJEsQ12v0KXBVwuHoKGuB8NQhH9&usp=sharing

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TimTech20
en had de realme 6 pro nou ook nfc of dat niet @Potenscia ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Potenscia

ETS2 2021 "Heart of Russia" DLC kaart: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1M4nYlxJEsQ12v0KXBVwuHoKGuB8NQhH9&usp=sharing

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:40
Als je je toestel gaat gebruiken icm een abonnement, kan het lonen om je abonnement te verlengen, @TimTech20.

Zo is de OnePlus 7T ver boven je budget op dit moment, maar mocht je T-Mobile klant of KPN klant zijn en verleng je je abonnement via Belsimpel, dan kan je een OnePlus 7T krijgen voor minder dan 300 euro. En het abonnement is even duur als een sim-only.
Vind ik de beste all-rounder die je kan krijgen voor dit geld. Wireless charging is imho letterlijk het enige dat 'ie mist :+

Ik heb zelf geen ervaring met Realme, maar in jouw budget zou ik daar ook serieus naar kijken. Ook veel smartphone voor je euro.
maar ik zou dus vooral een telefoon willen met een goede camera en werkgeheugen want google fotos wilt geen fotos meer opslaan dus dat zou mischien daaraan liggen?!
Les 1: koop geen nieuwe hardware als je het echte probleem niet weet :P straks geef je een paar honderd euro uit om uiteindelijk niks op te lossen.

Geen foto's kunnen opslaan ligt nooit aan je werkgeheugen. Eerder aan je opslaggeheugen. Mogelijk kan je dat met een SD-kaartje verder uitbreiden. Gezien je het verder over google foto's hebt, heb je het hier over cloud-backup van foto's? Zorg dan dat je je foto's niet in volle kwaliteit back-upt in de Google Foto's app, want dan mag je van Google maar een beperkt aantal gigabyte vullen. Wil je wel de maximale scherpte behouden, dan zal je moeten betalen voor meer opslagruimte, of de foto's ergens anders back-uppen.

Qua camera ga je er overigens sowieso wel op vooruit, welk toestel je ook koopt :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TimTech20
@Richh ik heb sinds een paar maanden een abbonoment van 2 jaar afgesloten bij Youphone maar thuis hebben we KPN dus de 7t wordt het niet denk ik maar toch bedankt! :)

er zit een SD-kaartje en heb nog z'n halve GB vrij op mijn apparaat
en heb nog maar 3% gebruikt als ik op volle kwaliteit klik dus dat zal het ook niet wezen :X :?
heb je het hier over cloud-backup van foto's?
ja :)
Qua camera ga je er overigens sowieso wel op vooruit, welk toestel je ook koopt :P
en dat hoop ik maar _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Richh
@TimTech20 misschien kan je wat screenshots delen over wat er precies mis gaat? Met de exacte melding in de juiste app?

Zonde van dat abo :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TimTech20

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Richh
En wat is er volgens jou precies aan de hand?

Volgens mij is 'ie gewoon bezig met backuppen, daar is weinig mis mee..
Waarschijnlijk is hij nu niet aan het back-uppen omdat je geen wifi hebt.

Je voor- en achternaam staan zo vol op internet, pas daar mee op.

[Voor 6% gewijzigd door Richh op 25-05-2020 18:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TimTech20
ja maar dat wil die dus niet doen hij blijft zeggen voorbereiden maar dat stopt maar niet heb de app een paar keer opnieuw geinstalleerd maar heb soms alleen google fotos geopend voor een paar uur werkte nog niet en de fotos blijven opstapelen dat dus 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:09
En hoe staan de instellingen? Gratis hoge kwaliteit? Of origineel met beperkte ruimte?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TimTech20
En hoe staan de instellingen? Gratis hoge kwaliteit? Of origineel met beperkte ruimte?
nu staan op: origineel met beperkte ruimte

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:09
TimTech20 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 19:21:
[...]

nu staan op: origineel met beperkte ruimte
Dan heb je kans dat je ruimte vol is, verander naar hoge resolutie, en dat zou het moeten oplossen. Of neem een abonnement voor extra ruimte, dat werkt ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-06 10:52
swhnld schreef op maandag 25 mei 2020 @ 21:18:
[...]

Dan heb je kans dat je ruimte vol is, verander naar hoge resolutie, en dat zou het moeten oplossen. Of neem een abonnement voor extra ruimte, dat werkt ook.
Dit idd. En check voor de zekerheid of je de app wel op de achtergrond laat draaien. Anders stopt ie elke keer als je naar een ander scherm gaat.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TiePie
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-05 17:57
TimTech20 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 16:24:
beste mede-tweakers

ik heb zelf de Motorola moto e5
pricewatch: Motorola Moto E5 Goud
dus ja echt tijd voor een nieuwe
maar ik zou dus vooral een telefoon willen met een goede camera en werkgeheugen want google fotos wilt geen fotos meer opslaan dus dat zou mischien daaraan liggen?! ininegeval alvast bedankt _/-\o_
Mocht je het interessant vinden ik zit er over na te denken om mijn motorola one vision blauw te verkopen.
Aangezien ik mijn zinnen heb gezet op de Poco f2 pro

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10:30
TimTech20 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 18:16:
ja maar dat wil die dus niet doen hij blijft zeggen voorbereiden maar dat stopt maar niet heb de app een paar keer opnieuw geinstalleerd maar heb soms alleen google fotos geopend voor een paar uur werkte nog niet en de fotos blijven opstapelen dat dus 8)7
Misschien omdat je 4G aan hebt staan?

• TimTech20
de app doet het intussen weer want moet nog 111 bestanden backuppen i.p.v. 2119 bestanden!
Mocht je het interessant vinden ik zit er over na te denken om mijn motorola one vision blauw te verkopen.
Aangezien ik mijn zinnen heb gezet op de Poco f2 pro
en nee sorry ik zou dan eerder voor de nieuwe realme 6s gaan sorry! :X

• TimTech20

weet iemand of je slomotion kan filmen met de realme 6 pro @Potenscia ?

• TimTech20
met de camera aan de achterkant bedoel ik dan

• Potenscia
De Realme 6 Pro kan, voor zover ik weet, in 1080p 120 fps en 720p 240 fps slow motion filmen. Over 480 en 960 fps kan ik niets vinden.
Aan de voorkant alleen 1080p 120 fps.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee