Ik ben een elektronische ballast aan het vervangen in een TL-bak die niet goed meer opstart. Helaas geen simpele starter...
Even een overzicht van de oude (nog aangesloten) en de nieuwe (los):
:strip_exif()/f/image/QqXeNUTvXKou0WZa8W3UIZIq.jpg?f=fotoalbum_large)
Een een detail van de kant waar het om gaat:
:strip_exif()/f/image/JWmVxnRl0iKSneOVHHGWnYJc.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik begrijp de symbolen op de nieuwe ballast helaas niet en wil zeker weten dat ik het goed aansluit. Is er hier iemand die wel begrijpt hoe ik de ballast zou kunnen vervangen?
Ik heb de nummers in een tabel gezet. 7 en 8 zijn doorgelust op de oude, daarom hebben we dus 2x3 draadjes die aangesloten moeten worden.
Ik gok dat het zo aangesloten moet worden:
Maar ik wil dus niet gokken, het zou jammer zijn als er meteen iets kapot gaat.
Dus mijn vraag: wie weet hoe dit werkt en wil helpen de onderstaande tabel in te vullen?
Ik realiseer me dat dit een beetje tussen elektronica en huisinstallaties in zit, dus ik weet niet precies waar ik het moet zetten.
Even een overzicht van de oude (nog aangesloten) en de nieuwe (los):
:strip_exif()/f/image/QqXeNUTvXKou0WZa8W3UIZIq.jpg?f=fotoalbum_large)
Een een detail van de kant waar het om gaat:
:strip_exif()/f/image/JWmVxnRl0iKSneOVHHGWnYJc.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik begrijp de symbolen op de nieuwe ballast helaas niet en wil zeker weten dat ik het goed aansluit. Is er hier iemand die wel begrijpt hoe ik de ballast zou kunnen vervangen?
Ik heb de nummers in een tabel gezet. 7 en 8 zijn doorgelust op de oude, daarom hebben we dus 2x3 draadjes die aangesloten moeten worden.
Ik gok dat het zo aangesloten moet worden:
oud | nieuw |
5 | 5 |
6 | 6 |
9 | 1 |
10 | 2 |
11 | 3 of 4 |
12 | 3 of 4 |
Maar ik wil dus niet gokken, het zou jammer zijn als er meteen iets kapot gaat.
Dus mijn vraag: wie weet hoe dit werkt en wil helpen de onderstaande tabel in te vullen?
oud | nieuw |
5 | X |
6 | X |
9 | X |
10 | X |
11 | X |
12 | X |
Ik realiseer me dat dit een beetje tussen elektronica en huisinstallaties in zit, dus ik weet niet precies waar ik het moet zetten.