Versterker ground boot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathanot14
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 24-05-2020
Goedemiddag,

Ik ben speakers en een subwoofer in mijn boot aan het installeren en ben nu de versterker aan het monteren. Normaal gesproken in een auto ground je de versterker gewoon aan het chassis, maar aangezien mijn boot van polyester is gemaakt gaat dat in dit geval niet lukken. Grounden aan de accu gaat ook niet echt lukken aangezien mijn versterker in de punt staat en de accu helemaal achterin. Ook lees ik veel dat de ground kabel niet te lang mag zijn. De meegeleverde ground kabel is ook maar zo 60cm lang. Nou heb ik wel een metalen frame waar het raam aan zit bevestigd waar ik de kabel aan zou kunnen monteren. Het frame kan je zien als een stalen buis van ongeveer 2.2 meter lang met een doorsnee van 3 cm. Zou dit een groot genoeg oppervlak zijn om aan te grounden of is dit te klein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11:42
nathanot14 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 15:43:
Goedemiddag,

Ik ben speakers en een subwoofer in mijn boot aan het installeren en ben nu de versterker aan het monteren. Normaal gesproken in een auto ground je de versterker gewoon aan het chassis, maar aangezien mijn boot van polyester is gemaakt gaat dat in dit geval niet lukken. Grounden aan de accu gaat ook niet echt lukken aangezien mijn versterker in de punt staat en de accu helemaal achterin. Ook lees ik veel dat de ground kabel niet te lang mag zijn. De meegeleverde ground kabel is ook maar zo 60cm lang. Nou heb ik wel een metalen frame waar het raam aan zit bevestigd waar ik de kabel aan zou kunnen monteren. Het frame kan je zien als een stalen buis van ongeveer 2.2 meter lang met een doorsnee van 3 cm. Zou dit een groot genoeg oppervlak zijn om aan te grounden of is dit te klein?
In een auto 'ground' je de versterker aan het chassis omdat dat eigenlijk de min pool is van je accu.

Je moet in dit geval dus gewoon een extra kabel trekken vanaf je accu naar je versterker, gebruikelijk is om rood voor de plus te gebruiken en zwart voor de min.

Dat die kabel niet te lang moet zijn zal wel gebaseerd zijn op het spanningsverlies, maar bij een voldoende dikke kabel lijkt me dit geen probleem.

Wat dat raam betreft, als dat gekoppeld is aan de min van je accu maakt het niet uit hoe groot het is, dan zou dat kunnen. Maar ik zou opteren voor een losse voeding direct vanaf de accu en niet gaan rommelen. Overgangen zijn weerstand en weerstand wil je niet hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door DjaRoel op 24-05-2020 15:54 ]

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat