Toon posts:

Versterker ground boot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nathanot14
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 24-05-2020
Goedemiddag,

Ik ben speakers en een subwoofer in mijn boot aan het installeren en ben nu de versterker aan het monteren. Normaal gesproken in een auto ground je de versterker gewoon aan het chassis, maar aangezien mijn boot van polyester is gemaakt gaat dat in dit geval niet lukken. Grounden aan de accu gaat ook niet echt lukken aangezien mijn versterker in de punt staat en de accu helemaal achterin. Ook lees ik veel dat de ground kabel niet te lang mag zijn. De meegeleverde ground kabel is ook maar zo 60cm lang. Nou heb ik wel een metalen frame waar het raam aan zit bevestigd waar ik de kabel aan zou kunnen monteren. Het frame kan je zien als een stalen buis van ongeveer 2.2 meter lang met een doorsnee van 3 cm. Zou dit een groot genoeg oppervlak zijn om aan te grounden of is dit te klein?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 04-08 13:04
nathanot14 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 15:43:
Goedemiddag,

Ik ben speakers en een subwoofer in mijn boot aan het installeren en ben nu de versterker aan het monteren. Normaal gesproken in een auto ground je de versterker gewoon aan het chassis, maar aangezien mijn boot van polyester is gemaakt gaat dat in dit geval niet lukken. Grounden aan de accu gaat ook niet echt lukken aangezien mijn versterker in de punt staat en de accu helemaal achterin. Ook lees ik veel dat de ground kabel niet te lang mag zijn. De meegeleverde ground kabel is ook maar zo 60cm lang. Nou heb ik wel een metalen frame waar het raam aan zit bevestigd waar ik de kabel aan zou kunnen monteren. Het frame kan je zien als een stalen buis van ongeveer 2.2 meter lang met een doorsnee van 3 cm. Zou dit een groot genoeg oppervlak zijn om aan te grounden of is dit te klein?
In een auto 'ground' je de versterker aan het chassis omdat dat eigenlijk de min pool is van je accu.

Je moet in dit geval dus gewoon een extra kabel trekken vanaf je accu naar je versterker, gebruikelijk is om rood voor de plus te gebruiken en zwart voor de min.

Dat die kabel niet te lang moet zijn zal wel gebaseerd zijn op het spanningsverlies, maar bij een voldoende dikke kabel lijkt me dit geen probleem.

Wat dat raam betreft, als dat gekoppeld is aan de min van je accu maakt het niet uit hoe groot het is, dan zou dat kunnen. Maar ik zou opteren voor een losse voeding direct vanaf de accu en niet gaan rommelen. Overgangen zijn weerstand en weerstand wil je niet hebben.

[Voor 9% gewijzigd door DjaRoel op 24-05-2020 15:54]

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee