Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Particulier, geen schadevrije jaren, wat kost verzekeren?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• astute
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 31-05 16:51
Hallo allen,

Ik woon op dit moment nog in het buitenland voor werk, maar kom na 4 jaar buitenland straks terug in Nederland, hopelijk eind Juli.

Ik ben dan in de markt voor een nieuwe of 2de hands gezinsauto, en ik wil heel graag iets elektrisch rijden.
Helaas kan ik van de zaak geen leasebak krijgen, dus wordt het particuliere aanschaf.

Aanschaf daargelaten, ik ben vooral erg benieuwd naar wat ik kwijt ben qua verzekering.
Ik heb horrorverhalen gelezen over het verzekeren van een Tesla, geldt dit ook voor andere elektrische auto's, bijvoorbeeld een Polestar 2 of ID3?

En heeft iemand enig idee wat ik kwijt ga zijn aan een Tesla Model 3 LR verzekeren, met 0 schadevrije jaren?
Laatste vraag, hoe zit het als ik een Tesla Model S 2de hands koop voor ongeveer 45 mille, loopt het dan ook in de papieren, of is dat wel een haalbare kaart?

Auto's welke ik nu overweeg zijn de Polestar 2, Tesla Model 3, en eventueel VW ID3 of Ford Mach-E.

Pickle Rick!

Beste antwoord (via astute op 24-05-2020 16:11)

• fonsoy
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 13-06 22:04
Het hangt erg van je leeftijd af.
Maar ook zonder schadevrije jaren heeft het weinig zin om een auto met een hoog vermogen en/of gewicht aan te schaffen. Je betaalt een flinke risico-opslag. Als je een tesla aanschaft val je daar zeker binnen dus ben je flink aan de beurt bij de verzekering.
Als het je om de centen gaat koop dan een B-segment auto (al dan niet elektrisch).

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Alle reacties

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 10:48
Op de sites van verscheidene autoverzekeraars kun je een model invoeren in plaats van kenteken. Heb je dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• astute
Acid Vendetta schreef op zondag 24 mei 2020 @ 15:44:
Op de sites van verscheidene autoverzekeraars kun je een model invoeren in plaats van kenteken. Heb je dat al geprobeerd?
Nee, nog niet. Ik kom overal een kentekenveld tegen...kan je mij een verzekeraar aanwijzen?

Pickle Rick!

Acties:
  • +17Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 08:12
Foi, dit is wel een nieuw dieptepunt in zelf enige moeite doen zeg. Heb je al eens gekeken wat er naast vrijwel elk kenteken veld staat? Een link naar formulier om een model auto in te voeren ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

astute schreef op zondag 24 mei 2020 @ 15:46:
[...]

Nee, nog niet. Ik kom overal een kentekenveld tegen...kan je mij een verzekeraar aanwijzen?
Zo'n beetje alle vergelijkingssites hebben deze functie, independer, pricewise, hoyhoy etc.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 1294558

[...]

https://www.independer.nl/autoverzekering/intro.aspx

Kan ook zonder kenteken.

Verzekeraar< Ohra, NN, etc etc. Beetje moeite doen. ;)

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 1294558 op 24-05-2020 15:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 10:48
[...]

ANWB bijvoorbeeld. Je moet waarschijnlijk bij meerdere aanbieders vaak net even verder kijken dan de frontpage waar alleen het kenteken veld staat.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 13-06 22:04
Het hangt erg van je leeftijd af.
Maar ook zonder schadevrije jaren heeft het weinig zin om een auto met een hoog vermogen en/of gewicht aan te schaffen. Je betaalt een flinke risico-opslag. Als je een tesla aanschaft val je daar zeker binnen dus ben je flink aan de beurt bij de verzekering.
Als het je om de centen gaat koop dan een B-segment auto (al dan niet elektrisch).

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Nu online
[...]

Aan een kenteken komen is niet zo moeilijk. Die database is openbaar.
https://opendata.rdw.nl/
Bijvoorbeeld een witte Tesla Model 3 met trekhaak: H894RZ

Acties:
  • 0Henk 'm!

• astute
Naar @Acid Vendetta zijn reactie ben ik nog eens gaan kijken.
Na wat verzekeraars geprobeerd te hebben er een paar gevonden waar ik via het model een offerte kon krijgen
ANWB slikt overigens geen Tesla, verzekeren ze niet geven ze aan.

Allianz, Model 3, 186 euro.
InsureMyTesla, 273 euro

(overigens was die InsureMyTesla geen makkelijk proces om een offerte te krijgen)

Een Polestar 2 komt uit op 155 euro bij Allianz.

Flinke verschillen.

[Voor 20% gewijzigd door astute op 24-05-2020 16:19]

Pickle Rick!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• astute
Wat ik nu ook ontdek is een 2de hands Tesla Model S niet aan te raden is.
Auto uit 2016 (150k op de teller), dagwaarde 45.000 euro, maar kost toch 350 euro per maand om te verzekeren...

Pickle Rick!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr.D78
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 14-06 17:13
Wat een bedragen, out-of-the-box: private lease een mogelijkheid?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• astute
Overigens, op Pricewise, Independer en HoyHoy loop ik vast.
Als ik een kenteken van een Model S intyp komt er niet terug.
En als ik een Model 3 wil opzoeken zonder kenteken kan ik type kiezen. (veld blijft inactief)

Pickle Rick!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• renegrunn
astute schreef op zondag 24 mei 2020 @ 16:18:
ANWB slikt overigens geen Tesla, verzekeren ze niet geven ze aan.
Waar zie je dat? Ik krijg gewoon prijzen terug van de ANWB voor een Model 3: 96 voor WA en 234 voor volledig casco.

Edit: wat voor browser gebruik je? Voor zowel Pricewise, Independer en HoyHoy kan ik prima het formulier invullen en prijzen krijgen.

[Voor 18% gewijzigd door renegrunn op 24-05-2020 16:44]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• astute
Mr.D78 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 16:32:
Wat een bedragen, out-of-the-box: private lease een mogelijkheid?
Goede suggestie, heb het uitgezocht en ben gaan rekenen.

Polestar 2 private lease is 822 euro per maand voor 4 jaar contract.
Een Tesla Long Range is rond de 1100 euro per maand voor 4 jaren.

Oftewel: ±48.000 euro aan lease voor een Tesla,
Versus koop: ±68.880 inclusief verzekering

Lijkt me dat de auto wel meer dan 20 mille aan restwaarde heeft, en dat dus private lease niet echt de moeite waard is.

[Voor 3% gewijzigd door astute op 24-05-2020 16:45]

Pickle Rick!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• astute
renegrunn schreef op zondag 24 mei 2020 @ 16:39:
[...]

Waar zie je dat? Ik krijg gewoon prijzen terug van de ANWB voor een Model 3: 96 voor WA en 234 voor volledig casco.
Ik krijg deze melding na het invoeren van een Model 3 of Model S:

Helaas kun je jouw auto niet online bij ons verzekeren. Dat komt o.a. doordat de auto niet aan onze beveiligingseisen voldoet. Wil je weten of een WA dekking wel mogelijk is? Neem dan contact met ons op via 088 269 22 22.

Pickle Rick!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 10:00
[...]

Edit: wat voor browser gebruik je? Voor zowel Pricewise, Independer en HoyHoy kan ik prima het formulier invullen en prijzen krijgen.
Hangt van de motor af. de 340KW model 3 of 540KW S-P100D durven ze niet aan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jadjong
astute schreef op zondag 24 mei 2020 @ 16:43:
[...]

Goede suggestie, heb het uitgezocht en ben gaan rekenen.

Polestar 2 private lease is 822 euro per maand voor 4 jaar contract.
Een Tesla Long Range is rond de 1100 euro per maand voor 4 jaren.

Oftewel: ±48.000 euro aan lease voor een Tesla,
Versus koop: ±68.880 inclusief verzekering

Lijkt me dat de auto wel meer dan 20 mille aan restwaarde heeft, en dat dus private lease niet echt de moeite waard is.
Private lease is het vooruitschuiven van jouw gebrek aan schade-verleden. Je kan de jaartjes zonder schade bij private soms meenemen naar de nieuwe verzekeraar maar niet niet allemaal doen daar aan mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• renegrunn
Nvm

[Voor 99% gewijzigd door renegrunn op 24-05-2020 16:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• astute
[...]

Probleem gevonden. Als je bouwmaand op mei zet, dan toont hij geen types.

Tussen de 250-280 euro voor volledig casco

[Voor 21% gewijzigd door astute op 24-05-2020 17:25]

Pickle Rick!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• astute
jadjong schreef op zondag 24 mei 2020 @ 16:46:
[...]

Hangt van de motor af. de 340KW model 3 of 540KW S-P100D durven ze niet aan.
Ik heb de Model 3 LR AWD ingevoerd, die pakte hij niet...
Ook de 85D Model S lustte hij niet.

De Standard range 3 heb ik niet geprobeerd...

Pickle Rick!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dirk33
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 00:20
Waarom zoek je niet op Marktplaats.nl of Autoscout24.nl naar praktisch nieuwe auto's met de specs die je wil? Daar zitten kentekens op die je in kan voeren.

Maar een dure, snelle en zware auto verzekeren zonder schadevrije jaren = kost veel geld. Kom je niet onderuit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 11:04

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

De vraag is of je wel met 0 SVJ begint.

Je vraagt een nieuwe verzekering aan, volgens mij is het dan gebruikelijk dat je al begint met enige korting en niet de volle 100% betaald.

Dat is anders dan als je met 0 jaren in RoyData staat, dat kan namelijk betekenen dat je wél schade hebt gereden, maar tredes bent teruggezakt. Een negatief aantal SVJ is minder praktisch, de kans is groot dat je dan alleen nog maar bij De Vereende (eerder bekend onder de naam Rialto) terecht kunt en dat wil je niet. (Lees: Bijzondere voorwaarden en een bizar hoge premie.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jadjong
Dirk33 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 17:20:
Waarom zoek je niet op Marktplaats.nl of Autoscout24.nl naar praktisch nieuwe auto's met de specs die je wil? Daar zitten kentekens op die je in kan voeren.

Maar een dure, snelle en zware auto verzekeren zonder schadevrije jaren = kost veel geld. Kom je niet onderuit
Eigenlijk zijn die EV's nog best goedkoop, als je een vergelijkbare benzine-variant pakt zoals een M5 of E63 dan betaal je nog 100.- extra premie vanwege diefstalgevoeligheid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mapro
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 13-06 23:54
Weet niet uit welk land je komt maar als je even zoekt is het misschien mogelijk schade vrije jaren uit het buitenland mee te nemen. Wel afhankelijk van het land waar je vanaf komt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 06:54
unezra schreef op zondag 24 mei 2020 @ 17:38:
De vraag is of je wel met 0 SVJ begint.
Nee, dat is geen vraag. Je begint op 0.
Je vraagt een nieuwe verzekering aan, volgens mij is het dan gebruikelijk dat je al begint met enige korting en niet de volle 100% betaald.
Dat is wat anders, 0 SVJ hoeft niet te betekenen 0% korting. Vaak begin je al met iets van 40% korting. Willekeurig voorbeeld van Google:

In principe staat het een verzekeraar vrij om je een hoger kortingspercentage te geven, dus als je kunt aantonen dat je in het buitenland al x jaar schadevrij rijdt moet je daar zeker een telefoontje aan wagen.

Maar ook al kom je met je verzekeraar overeen dat je 80% korting krijgt, op je polisblad zullen nog steeds 0SVJ staan. Dat kan niet anders als er bij Roy-Data geen SVJ bekend zijn.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 00:43
astute schreef op zondag 24 mei 2020 @ 17:15:
[...]

Ik heb de Model 3 LR AWD ingevoerd, die pakte hij niet...
Ook de 85D Model S lustte hij niet.

De Standard range 3 heb ik niet geprobeerd...
Veel verzekeraars eisen een bepaald alarmsysteem vanaf een bepaalde cataloguswaarde van de auto. Als de verzekering ook diefstal dekt.
Een tesla heeft een alarm, startblokkering en een GPS tracering. Maar omdat dat software functies zijn en geen losse hardware, keuren ze dit niet goed.

Het is ook niet voor niets dat Tesla zelf verzekeringen is gaan aanbieden. Helaas nu nog alleen in Californië

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mapro
Xander schreef op zondag 24 mei 2020 @ 18:37:
[...]

Nee, dat is geen vraag. Je begint op 0.

[...]

Dat is wat anders, 0 SVJ hoeft niet te betekenen 0% korting. Vaak begin je al met iets van 40% korting. Willekeurig voorbeeld van Google:
[Afbeelding]

In principe staat het een verzekeraar vrij om je een hoger kortingspercentage te geven, dus als je kunt aantonen dat je in het buitenland al x jaar schadevrij rijdt moet je daar zeker een telefoontje aan wagen.

Maar ook al kom je met je verzekeraar overeen dat je 80% korting krijgt, op je polisblad zullen nog steeds 0SVJ staan. Dat kan niet anders als er bij Roy-Data geen SVJ bekend zijn.
Soms is het mogelijk schade vrije jaren uit het buitenland mee te nemen naar hier. De stelling dat je op 0 SVJ begint is in zo’n geval niet juist

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 06:54
Mapro schreef op maandag 25 mei 2020 @ 18:32:
[...]

Soms is het mogelijk schade vrije jaren uit het buitenland mee te nemen naar hier. De stelling dat je op 0 SVJ begint is in zo’n geval niet juist
Bij mijn weten is die stelling wel juist.

Wel zijn verzekeraars vaak bereid om je op een hogere trede in te schalen met bijbehorend hoger kortingspercentage. Komt bijna neer op hetzelfde. Alleen heb je niet officieel de schadevrije jaren, dit merk je weer wanneer je bijvoorbeeld naar een andere verzekeraar overstapt.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mapro
https://www.independer.nl...ije-jaren/buitenland.aspx

Zoals ik hier lees zijn er maatschappijen die daadwerkelijk de schade vrije jaren overnemen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• astute
Mapro schreef op maandag 25 mei 2020 @ 22:03:
https://www.independer.nl...ije-jaren/buitenland.aspx

Zoals ik hier lees zijn er maatschappijen die daadwerkelijk de schade vrije jaren overnemen
Dit is mooi nieuws, alhoewel ik niet weet of ze ook de statement uit Maleisie accepteren.

In ieder geval de moeite waard om te proberen. Mijn vrouw heeft heel veel schadevrije jaren hier, ben benieuwd.

Pickle Rick!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 10:13
als je verzekering te duur wordt kan je ook kijken naar private lease daar heb je bij veel aanbieders geen schadevrrije jaren nodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• astute
wd200 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 08:25:
als je verzekering te duur wordt kan je ook kijken naar private lease daar heb je bij veel aanbieders geen schadevrrije jaren nodig.
Bedankt voor de suggestie, ik had hierboven al een reactie gegeven over private lease. De kosten voor private lease voor 4 jaar wegen niet op tegen wat je kwijt ben na 4 jaar aanschaf en verzekeringspremies. (even van uitgaande dat je geen andere kosten maakt)

Pickle Rick!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 14-06 15:43
astute schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:29:
[...]

Bedankt voor de suggestie, ik had hierboven al een reactie gegeven over private lease. De kosten voor private lease voor 4 jaar wegen niet op tegen wat je kwijt ben na 4 jaar aanschaf en verzekeringspremies. (even van uitgaande dat je geen andere kosten maakt)
Zit onderhoud niet ook bij private lease erin? Die moet je er nog even bij optellen bij aanschaf om een juist vergelijk te maken. Die bandjes elk jaar vernieuwen loopt ook in de papieren bij zo'n EV.

Define R5 - Asus Maximus VII Ranger - I7 4790k @ 4,7 GHz/1.275v - 16 GB ram - RX6800 - 250GB Samsung Evo 840 - 3 x Samsung 860 EVO 250 GB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• astute
Joenino schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:07:
[...]

Zit onderhoud niet ook bij private lease erin? Die moet je er nog even bij optellen bij aanschaf om een juist vergelijk te maken. Die bandjes elk jaar vernieuwen loopt ook in de papieren bij zo'n EV.
Je hebt gelijk hoor, maar ik ben niet zo’n sportieve rijder, bandjes zal wel meevallen. Verder zijn die auto’s redelijk onderhoudsvrij.

Pickle Rick!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wd200
Al denk ik ook bij EV dat de dealer je elk jaar wil zien voor onderhoud en behoud garantie.

Beurtje voor een tesla kost 700 euro per jaar dacht ik..

• astute
wd200 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 22:49:
Al denk ik ook bij EV dat de dealer je elk jaar wil zien voor onderhoud en behoud garantie.

Beurtje voor een tesla kost 700 euro per jaar dacht ik..
Onderhoud bij Tesla is volgensmij eens per 2 of 3 jaar afhankelijk van het model.

Pickle Rick!

• wd200
astute schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 07:23:
[...]

Onderhoud bij Tesla is volgensmij eens per 2 of 3 jaar afhankelijk van het model.
Heeft mijn auto een jaarlijkse onderhoudsbeurt nodig?
Uw Tesla heeft geen jaarlijkse onderhoudsbeurt en vloeistofverversingen nodig. Raadpleeg de meest actuele onderhoudsaanbevelingen in de gebruikershandleiding voor uw Tesla.

*bron: Tesla website

zal dus km afhankelijke zijn denk ik.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True