Toon posts:

Nieuw scherm, maar geen signaal via DisplayPort

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fre_
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-03 20:12
dag iedereen,

ik heb onlangs een nieuwe QHD-monitor aangeschaft, een BENQ-pd3200q.
Deze heeft volgende aansluitingen: DVI, HDMI, Displayport en Mini-displayport.

Mijn al iets oudere pc is voorzien van een MSI Z97 gaming 3 moederbord en een intel i7 4770 processor. Videokaart is geïntegreerd: intel HD 4600. Het moederbord is voorzien van een displayport. Ik draai Windows 10 in legacy mode.

Het was mijn bedoeling om dit scherm aan te sluiten via displayport, volgens de specs voor mijn processor zou dit geen probleem mogen zijn:
Zie: https://ark.intel.com/con...cache-up-to-3-90-ghz.html

Max Resolution (HDMI 1.4): 4096x2304@24Hz
Max Resolution (DP): 3840x2160@60Hz

Toch heb ik een probleem: als ik mijn pc aansluit via de mini-displayport of de gewone displayport, dan geeft mijn monitor de boodschap “no input signal”. Zowel tijdens het opstartproces als in Windows 10.
Als ik aansluit via DVI of HDMI is er wel een signaal.

Ik heb totaal geen ervaring met displayport, daarom mijn vraag of het gebruik van displayport ook niet gewoon plug and play is, of moeten er speciale instellingen gedaan worden hiervoor?

Wat ik tot nu toe gedaan heb:
- pc meerdere malen gereboot, voeding van scherm ook meerdere losgekoppeld en weer aangesloten.
- Laatste beschikbare bios geïnstalleerd
- Laatste drivers voor de intel HD 4600
- Alle besturingsprogramma’s van Benq die werden meegeleverd op cd-rom geïnstalleerd.
- Meerdere (2) displayport kabels uitgetest.

Helaas blijft de monitor melden dat er geen input signaal is via Displayport of Mini-displayport.
Iemand enig idee wat ik nog verder kan uittesten voor ik moet besluiten dat er iets scheelt aan het scherm of mijn pc? Ik heb helaas geen tweede pc met displayport of een extra schem waarmee ik kan uittesten.

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _SuperTed_
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-11-2022
Ik heb een Dell scherm dat niet automatisch input detecteert, m.a.w. ik moet in de beeldscherminstellingen handmatig de input selecteren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daanwth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 00:12
Dit moederbord heeft geen mini-displayport?

Andere monitor werkt wel op de DP?

Je hoeft geen instellingen oid te wijzigen, is net als elke andere input plug en play

iPhone 14 Pro Deep Purple // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fre_
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-03 20:12
Ik ben ondertussen aan een ander scherm geraakt met displayport, maar ook daar geen signaal.
Verschillende kabels gebruikt.
Er scheelt dus iets aan de displayport van mijn moederbord.

Bedankt voor de reacties.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee