Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PloxKevin
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 13-10 03:40
Hey iedereen,

Ik heb een vraag over een upgrade die ik in de nabije toekomst zou willen maken. Momenteel heb ik dus de G.Skill 16GB memory set. Ik merk dat ik toch in sommige situaties net te kort kom. Ik wilde kijken naar 32 GB, maar dan worden mijn dus een paar opties gepresenteerd.

Deze had ik in mijn gedachten.
  1. Identieke memory kopen en bij de oude memory sticks gebruiken
  2. Compleet nieuw setje kopen, en de oude verkopen.
Ik wilde eigenlijk wel bij G. Skillz kijken en qua prijs maakt het mij verder niet al te veel uit. Ik moet zeggen dat de 4000MT/s misschien iets te veel was voor mijn moederbord, omdat ik het nooit fatsoenlijk werkend kreeg zonder dat mijn systeem instabiel werd, dus momenteel werk ik met een lagere (minder optimale) geheugenfrequentie. Het was een soort van impulsaankoop die helaas niet zo goed werkte.

Ik heb de onderdelen die ik nu in mijn bezit hebt gelinkt met dit artikel.

Alvast bedankt voor de hulp!

[Voor 5% gewijzigd door PloxKevin op 24-05-2020 15:30]

Beste antwoord (via PloxKevin op 24-05-2020 19:50)

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 00:19
Ondanks 2 jaar oud zou ik toch even op de QVL kijken.

https://download.gigabyte...aorus-gaming-5_180420.pdf

Daar zie je ook dat het met 4 reepjes lastiger wordt.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Als je oc'ed geheugen gebruikt is het voor de stabiliteit van de oc meestal aan te raden 2 reepjes te gebruiken en niet 4. Kopen en verkopen dus.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 00:19
Ondanks 2 jaar oud zou ik toch even op de QVL kijken.

https://download.gigabyte...aorus-gaming-5_180420.pdf

Daar zie je ook dat het met 4 reepjes lastiger wordt.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True