Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC wordt geconfigureerd voor iemand die vooral de pc gebruikt om video's te bewerken met 4k kwaliteit. Hij gebruikt hiervoor Magix Video Pro X. Verder heeft hij veel USB attributen, externe HDs, meerdere video camera's, drones. Zijn huidige PC bevat een aantal SSD kaarten die hij in de toekomst wilt overnemen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum budget +- 2,000 eu, maar ik denk dat we voor rond de 1000-1500 zeker een solide PC kunnen krijgen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- SSDs merken momenteel nog onbekend
- Eventueel 2x DVD branders, maar die kunnen ook extern worden gebruikt.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Onderaan heb ik de huidige configuratie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het lieft AMD qua processor.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten of de moederbord niet overkill is, ik zie er zelf veel toekomst in:
- veel USB connecties + laatste generaties
- 2x M.2.0 sloten
- SATA verbindingen
Verder verwacht ik niet dat hij een mid-high range videokaart nodig heeft met de gekozen AMD 7 serie. De case neemt hij over van mij, maar wilde ik nog even noemen. Mochten daar specifieke opmerkingen over zijn.
Hoor graag de mening van de mede tweakers omdat ik nog een amateur in dit soort configs ben.
De PC wordt geconfigureerd voor iemand die vooral de pc gebruikt om video's te bewerken met 4k kwaliteit. Hij gebruikt hiervoor Magix Video Pro X. Verder heeft hij veel USB attributen, externe HDs, meerdere video camera's, drones. Zijn huidige PC bevat een aantal SSD kaarten die hij in de toekomst wilt overnemen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum budget +- 2,000 eu, maar ik denk dat we voor rond de 1000-1500 zeker een solide PC kunnen krijgen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- SSDs merken momenteel nog onbekend
- Eventueel 2x DVD branders, maar die kunnen ook extern worden gebruikt.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Onderaan heb ik de huidige configuratie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het lieft AMD qua processor.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten of de moederbord niet overkill is, ik zie er zelf veel toekomst in:
- veel USB connecties + laatste generaties
- 2x M.2.0 sloten
- SATA verbindingen
Verder verwacht ik niet dat hij een mid-high range videokaart nodig heeft met de gekozen AMD 7 serie. De case neemt hij over van mij, maar wilde ik nog even noemen. Mochten daar specifieke opmerkingen over zijn.
Hoor graag de mening van de mede tweakers omdat ik nog een amateur in dit soort configs ben.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 299,- | € 299,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte X570 Aorus PRO | € 269,- | € 269,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G | € 259,- | € 259,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R6 USB-C Window Matzwart | € 155,- | € 155,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 147,34 | € 147,34 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 106,23 | € 106,23 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 1TB | € 219,90 | € 219,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.455,47 | ||