Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Componentenupgrade voor de RTX 2060

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koen Niemeyer
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 25-05-2020
Ik zoek een?
Ik wil mijn computer (custom built) upgraden naar een Nvidea RTX 2060 videokaart maar ik weet niet wat de minimale specs ervoor zijn (zie onderin dit bericht mijn specs)

Wat is je budget?
Max 200 euro of meer als het moet

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee maakt niet uit

Specs
Voeding: Corsair CX 450
Videokaart: Nvidea Geforce GTX 1660
Processor: AMD ryzen 2600
Moederboard: ASRock B45OM Pro 4

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 07:20
Welke behuizing?

De pricewatch: Corsair CX450 heeft maar één 6+2 stekker, dus je moet een 2060 zoeken die ook maar één 6 óf 8 pin stekker nodig heeft (zijn er genoeg van).

[Voor 34% gewijzigd door mitsumark op 24-05-2020 15:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koen Niemeyer
Ik heb de Cylon mini zwart als behuizing en weet je misschien ook of ik iets nieuws nodig heb zoals een processor of voeding etc.

[Voor 73% gewijzigd door Koen Niemeyer op 25-05-2020 12:10]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 24-06 18:09
van een GTX 1660 naar een RTX 2060 is niet een heel erg grote performance jump.
Persoonlijk denk ik dat je beter kan wachten op eind dit jaar, dan releasen Nvidia&AMD hun nieuwe kaarten, waardoor je voor hetzelfde geld waarschijnlijk een veel betere deal kan scoren ;)

waarom wil je eigenlijk upgraden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koen Niemeyer
nice! dat wist ik niet, ik wil graag upgraden voor onderandere de RTX functies in games zoals minecraft maar ik wil ook graag een betere VR bril die mijn videokaart niet aankan en de RTX 2060 leek mij een goeie keuze

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 20:29

Thomg

Aww yiss

2060 is wel erg traag voor RTX in minecraft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koen Niemeyer
Daarom denk ik ook dat ik ga wachten tot eind van het jaar en kijk dan naar een betere zoals @PEBKAC al zij

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PEBKAC
Koen Niemeyer schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:21:
Daarom denk ik ook dat ik ga wachten tot eind van het jaar en kijk dan naar een betere zoals @PEBKAC al zij
Ik zou ook even doorsparen, zodat je straks echt een goede kaart kunt kopen. We weten nog niet precies hoever Raytracing bij de nieuwe Nvidia kaarten is gevorderd, maar het zal ongetwijfeld beter zijn :) Om nu fatsoenlijk te kunnen gamen met raytracing zit je minimaal aan een RTX 2080 (Super, Ti).

Minecraft met raytracing zou trouwens wel kunnen met een RTX 2060, maar het houd ook niet over ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koen Niemeyer
Ga ik doen @PEBKAC bedankt allemaal voor de hulp! dan heb ik nog wel een vraagje, weet je misschien wat dan de slimste optie is (graag de naam van de video kaart)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PEBKAC
Koen Niemeyer schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:37:
Ga ik doen @PEBKAC bedankt allemaal voor de hulp! dan heb ik nog wel een vraagje, weet je misschien wat dan de slimste optie is (graag de naam van de video kaart)
Geen idee, er zijn verder nog geen namen bekend. Zodra de videokaarten er zijn, zullen er ongetwijfeld benchmarks uitkomen op Tweakers, YouTube etc. Het is beter tegen die tijd even te kijken, zodat je prijs/prestatie kunt vergelijken.

Ook zal de huidige generatie videokaarten in prijs zakken, dat zou ook nog interessant kunnen wezen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VoedoeAndVodka
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 23:52
Gebruik een shaderpack tot je een nieuwe grafische kaart hebt? Dat maakt al een wereld van verschil.
vb: https://sonicether.com/seus/
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True