Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Na inmiddels 10 jaar geleden een BBG systeem te hebben aangeschaft is het tijd voor wat nieuws.
Bedoeld voor thuiswerken & gamen (1440P). Zoek naar best bang for buck en een systeem dat, net als de vorige, weer een tijd mee kan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit zelf rond de EUR 1.800 te denken inclusief randapparatuur, maar heb geen harde grens, moet vooral toekomstvast zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een muis, verder niet noemenswaardig:)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie samenstelling:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen specifieke voorkeuren, de behuizing van be quiet! vind ik er wel gaaf uitzien.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Vooral een toekomstvast systeem weer, bang for buck.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Eerlijk advies over de samenstelling. Ben geen echte hardware-fan die alles er vanaf weet maar dit heb ik samengesteld op basis van de BBG en de eerder gegeven adviezen hier op dit forum.
Heb nog wel de volgende vragen:
- De nieuwe moederborden die eraan schijnen te komen (B550), is dat het wachten waard? Ik zelf denk van niet, is altijd wel iets om op te wachten maar wil graag jullie eerlijke advies hierover horen.
- Moederbord heb ik nu de Mortar Max versie van genomen, de Tomahawk MAX wordt ook vaak aanbevolen, wat zou daar het voordeel van zijn of is de Mortar Max versie beter?
- Geheugen, ik heb nu een kitje van 3.200MT/s, ik had hiervoor een kit van vengeance van 3.600MT/s op mijn lijstje staan. Is die snelheid de meerprijs waard of merk je daar toch weinig van en kan je beter later extra geheugen inprikken?
- Monitor vind ik onwijs lastig, kan hier op forum ook beperkt info over ultra wide en curved monitoren vinden. Ik denk dat dit de best-bang-for-buck monitor is op het moment (100hHz, op 144Hz monitor loop ik helemaal leeg
) maar wat zijn jullie ervaringen? Curved ja/nee (heb nu overigens een 24 inch monitor staan).
Alvast super bedankt voor het meedenken!
Na inmiddels 10 jaar geleden een BBG systeem te hebben aangeschaft is het tijd voor wat nieuws.
Bedoeld voor thuiswerken & gamen (1440P). Zoek naar best bang for buck en een systeem dat, net als de vorige, weer een tijd mee kan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit zelf rond de EUR 1.800 te denken inclusief randapparatuur, maar heb geen harde grens, moet vooral toekomstvast zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een muis, verder niet noemenswaardig:)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie samenstelling:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 169,- | € 169,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450M Mortar Max | € 102,25 | € 102,25 |
| 1 | Videokaarten | Powercolor Red Devil RX 5700 XT | € 480,- | € 480,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Zwart | € 98,91 | € 98,91 |
| 1 | Monitoren | Philips Brilliance 346P1CRH/00 Zwart | € 565,07 | € 565,07 |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Phantom Black | € 28,95 | € 28,95 |
| 1 | Toetsenborden | Cooler Master CK350 (Outemu Red) Qwerty US | € 64,99 | € 64,99 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 68,- | € 68,- |
| 1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-550 | € 79,90 | € 79,90 |
| 1 | Solid state drives | Corsair Force MP510 240GB | € 57,86 | € 57,86 |
| 1 | Solid state drives | Crucial P1 1TB | € 111,93 | € 111,93 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.826,86 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen specifieke voorkeuren, de behuizing van be quiet! vind ik er wel gaaf uitzien.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Vooral een toekomstvast systeem weer, bang for buck.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Eerlijk advies over de samenstelling. Ben geen echte hardware-fan die alles er vanaf weet maar dit heb ik samengesteld op basis van de BBG en de eerder gegeven adviezen hier op dit forum.
Heb nog wel de volgende vragen:
- De nieuwe moederborden die eraan schijnen te komen (B550), is dat het wachten waard? Ik zelf denk van niet, is altijd wel iets om op te wachten maar wil graag jullie eerlijke advies hierover horen.
- Moederbord heb ik nu de Mortar Max versie van genomen, de Tomahawk MAX wordt ook vaak aanbevolen, wat zou daar het voordeel van zijn of is de Mortar Max versie beter?
- Geheugen, ik heb nu een kitje van 3.200MT/s, ik had hiervoor een kit van vengeance van 3.600MT/s op mijn lijstje staan. Is die snelheid de meerprijs waard of merk je daar toch weinig van en kan je beter later extra geheugen inprikken?
- Monitor vind ik onwijs lastig, kan hier op forum ook beperkt info over ultra wide en curved monitoren vinden. Ik denk dat dit de best-bang-for-buck monitor is op het moment (100hHz, op 144Hz monitor loop ik helemaal leeg
Alvast super bedankt voor het meedenken!