Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe zet ik mijn oude data over naar een nieuwe pc?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SpaOrange
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-08-2022
Goedemiddag Tweakers,

Via mijn andere topic ben ik op zoek naar een nieuwe high-end gaming pc. Op dit moment heb ik nog twee pc's staan (1 uit 2010 en de andere uit 2016) waarvan beide nog harde schijven in de pc's zitten. De data van de oude schijven zou ik graag overzetten op de nieuwe pc (dus niet de harde schijven inbouwen).

Bestaat er een tool of USB oplossing waarbij de data van de interne SSD drives uit mijn oude pc's kan overzetten naar de SSD drives in mijn nieuwe pc, zonder deze fysiek in te bouwen?

Beste antwoord (via SpaOrange op 24-05-2020 13:38)

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Inderdaad een SATA-dock met USB3 aansluiting en je kan elke schijf naar je nieuwe pc kopiëren zonder ze in te bouwen.

Alle reacties

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:48
Computers allemaal op hetzelfde netwerk aansluiten, en dan via het netwerk kopiëren?

Heb je zelf al iets bedacht/geprobeerd/gezocht? Ik kan legio opties bedenken, maar we zien graag eerst wat eigen inzet, zodat we niet van alles op gaan noemen wat je al overwogen hebt ;)

The devil is in the details.

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:40
USB stick? Externe harde schijf? Sata naar usb kabeltje? DVD? Floppy?

Acties:
  • Beste antwoord

• synoniem
  • Niet online
Inderdaad een SATA-dock met USB3 aansluiting en je kan elke schijf naar je nieuwe pc kopiëren zonder ze in te bouwen.

• SpaOrange
Hahn schreef op zondag 24 mei 2020 @ 13:35:
Computers allemaal op hetzelfde netwerk aansluiten, en dan via het netwerk kopiëren?

Heb je zelf al iets bedacht/geprobeerd/gezocht? Ik kan legio opties bedenken, maar we zien graag eerst wat eigen inzet, zodat we niet van alles op gaan noemen wat je al overwogen hebt ;)
Bedankt voor je reactie. Ik was er vergeten bij te vermelden dat beide systemen niet meer werken aangezien bij de pc uit 2010 de videokaart eruit is gehaald en bij het systeem uit 2016 is er geen mogelijkheid meer om deze te verbinden met een beeldscherm.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:48
Opgebaarde schreef op zondag 24 mei 2020 @ 13:38:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik was er vergeten bij te vermelden dat beide systemen niet meer werken aangezien bij de pc uit 2010 de videokaart eruit is gehaald en bij het systeem uit 2016 is er geen mogelijkheid meer om deze te verbinden met een beeldscherm.
Dat is cruciale informatie. Maar je geeft nog geen antwoord op mijn andere vraag: wat heb je al zelf bedacht/gevonden/overwogen?

The devil is in the details.

• SpaOrange
Hahn schreef op zondag 24 mei 2020 @ 13:39:
[...]

Dat is cruciale informatie. Maar je geeft nog geen antwoord op mijn andere vraag: wat heb je al zelf bedacht/gevonden/overwogen?
Ik heb de oude harde schijven uit de pc 2010 overgezet in mijn huidige pc. Helaas mocht dit niet werken, aangezien mijn huidige desktop volledig geassembleerd is & ik niet de technische kennis in huis heb om dit werkende te krijgen.

Daarnaast heb ik geprobeerd om de pc via netwerk aan te sluiten + een andere videokaart erin gezet, maar ik kreeg het beeld niet werkende om onduidelijke redenen (wss te oude videokaart). De optie voor een Docking station is wel een goede suggestie.

https://www.bol.com/nl/p/...hdd-ssd/9200000074616766/

bv?

• synoniem
  • Niet online
Opgebaarde schreef op zondag 24 mei 2020 @ 13:41:
[...]

Ik heb de oude harde schijven uit de pc 2010 overgezet in mijn huidige pc. Helaas mocht dit niet werken, aangezien mijn huidige desktop volledig geassembleerd is & ik niet de technische kennis in huis heb om dit werkende te krijgen.

Daarnaast heb ik geprobeerd om de pc via netwerk aan te sluiten + een andere videokaart erin gezet, maar ik kreeg het beeld niet werkende om onduidelijke redenen (wss te oude videokaart). De optie voor een Docking station is wel een goede suggestie.

https://www.bol.com/nl/p/...hdd-ssd/9200000074616766/

bv?
Ja die is prima hoewel er ook goedkopere te koop zijn bij BOL. Zou er wel een nemen met een aan/uit schakelaar.
Pagina: 1