Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Corrosie in draadloos toetsenbord door batterijen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JT
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 18-06 23:29
Lekker stom maar ik heb lang batterijen laten zitten wat corrosie heeft veroorzaakt, Toetsenbord opengeschroeft, contactveertje opgeschuurd maar hij gaat nog steeds niet aan. Het printje heeft allemaal witte wazige plekken. Kan dit de oorzaak zijn voor het zelfs niet aan gaan en is hier wat aan te redden? Soldeerpunten lijken nog schoon dus opnieuw solderen lijkt me niet nuttig,

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theuser
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 12-06 23:37
Meten is weten!

Heb je nu wel de batterij spanning op je printje ??
Soms wil nog wel eens de draad door oxideren dus als op de print geen spanning aankomt nieuwe draad solderen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JT
theuser schreef op zondag 24 mei 2020 @ 14:03:
Meten is weten!

Heb je nu wel de batterij spanning op je printje ??
Soms wil nog wel eens de draad door oxideren dus als op de print geen spanning aankomt nieuwe draad solderen.
Ach ja, waarom dacht ik daar zelf niet aan. Straks eens meten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 17-06 00:24
Of de aan/uit-schakelaar maakt geen contact :).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 13:22

MsG

Forumzwerver

Met 97% alcohol en een tandenborstel kan je dit soort aanslag wel wat wegkrijgen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 11:43

Tens

functie elders

print loshalen en in de ultrasoon met Freon deden we vroeger. (schijnt niet meer te mogen, iets met gezondheid).

Eerst schoonmaken met bv pcb cleaner en een kwastje voordat je er spanning op zet.

Gezondheidsclaim in afwachting van Europese goedkeuring

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 14:26

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Lijkt me overigens niet dat die plekken op dat printplaatje daadwerkelijk van de batterij af komen? Is er niet gewoon een keer een glas drinken of zo overheen gegaan?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 09:26
Misschien is het dat poeder dat normaal in de batterij zit? Als de batterij is gaan lekken. (Geen idee hoe oud ze zijn).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JT
Ik heb dit nooit geupdatet zie ik nu...Anyhow, doorgemeten, er kwam gewoon 3v bij de schakelaar. Toen bedacht ik mij. Wellicht is het ledje dat aan gaat bij het aanzetten (ook) gewoon defect. . Unify-software gestart, koppelen en klaar 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: oktober 2017
  • Nu online
JT schreef op maandag 1 juni 2020 @ 21:06:
Ik heb dit nooit geupdatet zie ik nu...Anyhow, doorgemeten, er kwam gewoon 3v bij de schakelaar. Toen bedacht ik mij. Wellicht is het ledje dat aan gaat bij het aanzetten (ook) gewoon defect. . Unify-software gestart, koppelen en klaar 8)7
Wel de boel even schoongemaakt? Anders kan het nooit heel lang duren, als ik dat zo zie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JT
WEBGAMING schreef op maandag 1 juni 2020 @ 21:33:
[...]

Wel de boel even schoongemaakt? Anders kan het nooit heel lang duren, als ik dat zo zie.
Ja :)
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True