Toon posts:

TS, Subbed, Unsubbed , wat

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje. Vaak als je op de movies sites bent (om natuurlijk een backup te vinden voor je eigen gekochte cd >:) ) dan zie je achter de bestanden vaak TS staan wat betekent dit en wat is er beter Subbed en Unsubbed (wat houd dit in?)

Alvast Bedankt,]]

Groeten Stevio

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:12

Sick Nick

Drop the top!

subbed and unsubbed

vertaling voor mensen zonder engelse kennis (wat doen die eigenlijk op internet :? )

ondertiteld en niet ondertiteld

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-03 14:18
Ik weet niet waar TS voor staat, maar dat is een vcd kwaliteit film (vaak met chinese ondertitels).

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 21:54

cruncher

wanna crunch someone?

TS staat voor TeleSync oftewel iemand zit met zijn videocamera in een bioscoop te filmen.
Films worden in Japan vaak nog eerder uitgebracht dan in USA dus vandaar die japanse ondertiteling en af en toe wat gebrabbel tussendoor van het publiek....

Ohja de ondertiteling wordt soms weggehaal door daar een zwarte balk voor te zetten of gewoon domweg het onderste deel van de film weg te knippen, vandaar unsubbed...

can you read my mind?

Verwijderd

Whaaaaaazup hoorde ik laatst door DokterDolittle heen ;(... voor mij maar MPG movies :)

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-03 21:39
TS is wat anders dan cam.
Cam is gigantische bagger en TS is iets minder. Een cam is gewoon opgenomen in een bioscoop, video en geluid. Bij een telesync is het geluid afkomstig van de koptelefoon uitgang bij die stoelen en is dus wat beter, maar het blijft bagger :r

Verwijderd

Telesync kan best mooi zijn hoor, sommigen zijn haast niet te onderscheiden van screeners, mits ze met een goede camera vanaf bijvoorbeeld de projectiekamer zijn gefilmd.
Ik heb alleen een schijt hekel aan van die films die vanuit een hoek zijn gefilmd en dan ingezoomd zodat je geen schuine balken ziet :'(

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn screeners dan?

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Cams: Opgenomen met videocamera, met losse hand of statief. Kwaliteit varieert enorm. Ook plek vanaf gefilmd word varieert; ik heb wel vaker cams gezien die schuin vanaf een of andere slechte plek in het theater gefilmd zijn.

Telesync: Videocamera opgesteld in de projectiekamer, geluid afgetapt van de geluidsinstallatie van de bios. Over het algemeen van vrij goede kwaliteit.

Screener: Testband met de film erop die word verstuurd naar recensenten en andere mensen die de film moeten zien voordat ie in de bios is.

DVDRip: Lijkt me duidelijk.

SVCD: Een DVDrip in SVCD formaat ( = min of meer DVD format op CD gebrand).

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook wel eens ergens Telecine zien staan is dat hetzelfde als Telesync? en zijn screeners het beste in kwaliteit, als we er van uit gaan dat er nog geen dvdrip beschikbaar is.

Verwijderd

Op dinsdag 07 augustus 2001 11:53 schreef Xtentic het volgende:
Whaaaaaazup hoorde ik laatst door DokterDolittle heen ;(... voor mij maar MPG movies :)
Op het moment dat die beer met ze kop onder water staat? die vissen Wazzuppen dan... "Hey it's archie,Yo Archie, WHAZAAAAAAAAAAAAAPP!!!" dat doen ook in de bios...

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Op dinsdag 07 augustus 2001 19:27 schreef Stevio4u het volgende:
Ik heb ook wel eens ergens Telecine zien staan is dat hetzelfde als Telesync? en zijn screeners het beste in kwaliteit, als we er van uit gaan dat er nog geen dvdrip beschikbaar is.
Telecine's heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord... maar sinds DVDrips bestaan download ik ook bijna nooit meer cam/TS/screeners meer.

Screeners hebben als nadeel dat ze vaak extra shit door het beeld hebben... Een tijdtellertje, beeldvullende teksten van het type "THIS IS NOT A LEGITIMATE COPY", kleuren zwart/wit of geinverteerd om de x minuten, etc.
Ik irriteer me hier zodanig aan dat ik liever een goeie telesync heb dan een slechte screener...

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Verwijderd

Topicstarter
Hoewel dit topic wel al een beetje oud is , weet ik nu wel wat Telecine is. Het is zeg maar een film opgenomen in de projectiekamer van een bios , geluid direct van de installatie af en ook op 1 of andere manier word de film digitaal vastgelegd (in een soort digital-box ofzo). Volgens mij is dit het dus, zo ongeveer als ik het fout heb hoor ik het graag

gr. Stevio
Pagina: 1