Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jochel
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 16-10-2020
Ik heb een Lenovo ideapad L340 gaming met i7 processor en GTX1650 kaart. Deze heb ik nu 2 maanden ongeveer. Nu heb ik de eerste weken zonder problemen de webcam gebruikt voor school. Maar nu ineens doet hij het niet meer. Ik zie wel een lampje dat de camera aan staat maar het beeld is zwart. Dit is in alle programma's zo.

Ik heb al van alles gedaan. Zo heb ik in apparaatbeheer gekeken voor updates en er zelf eentje handmatig uitgevoerd. Daarna opnieuw opgestart. En (ik weet niet of het zinvol is) gekeken of geforce een update had. Ik had laatst ook problemen met de audio en dat lag aan een van de drivers. Dat is opgelost door de computerboer.

Wat kan ik nog meer doen? Als ik het zelf niet opgelost krijg ga ik naar de computerboer, maar ik probeer het graag eerst zelf :)

(ik hoop trouwens dat dit topic hier goed staat!)

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Even voor de zekerheid: staat het schuifje van de webcam wel open?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jochel
g0tanks schreef op zondag 24 mei 2020 @ 13:20:
Even voor de zekerheid: staat het schuifje van de webcam wel open?
Ghehe, er zit geen schuifje voor :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GemengdeDrop
  • Niet online

GemengdeDrop

Mét salmiakzout

volgens google:

https://forums.lenovo.com...e-light-is-on/m-p/3482303

Lenovo notebooks hebben een "privacy mode" . Die moet uit misschien , tenminste als die per ongeluk aan staat :P
De lenovo settings app waaraan gerefereerd word in de link heet tegenwoordig lenovo vantage.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jochel
Ik heb inmiddels de Lenovo vantage app erop staan, direct wat updates gedraaid, en gekeken naar de privacy mode maar die staat goed. Denk dat het toch een ritje naar de computerboer wordt...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jochel
Nou, dat was het meest nutteloze bezoek aan de computerboer ooit. (Gelukkig) Bleek de killswitch uit te staan. En ik heb me nooit afgevraagd wat dat knopje was ghehe. Ik was van mijn vorige pc nog gewend dat dit een soort lock systeem was als je m dicht deed, dus vandaar :P MAar het is gelukkig opgelost :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
jochel schreef op zondag 24 mei 2020 @ 14:22:
Nou, dat was het meest nutteloze bezoek aan de computerboer ooit. (Gelukkig) Bleek de killswitch uit te staan. En ik heb me nooit afgevraagd wat dat knopje was ghehe. Ik was van mijn vorige pc nog gewend dat dit een soort lock systeem was als je m dicht deed, dus vandaar :P MAar het is gelukkig opgelost :D
Wat bedoel je met killswitch? Toch dat schuifje voor de webcam?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jochel
Ja haha, zo noemde de computerboer dat. Ben ik ff blij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Dat zijn die ribbeltjes net boven de camera?
(klik voor groter)

[Voor 6% gewijzigd door sypie op 31-05-2020 14:16]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True