Krijg printer niet verbonden met PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-06 11:57

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Gisteren heb ik een tweedehands HP LaserJet Pro M1536dnf aangeschaft. Het aansluiten wil echter nog niet echt lukken. Ik heb de manual erbij gepakt en ik wil hem via het netwerk aansluiten. Wanneer ik dat echter probeer te doen volgens de instructies, dan gebeurd er weinig wanneer ik hem automatisch op het netwerk probeer aan te melden. Wanneer ik op de OK knop klik dan duurt het een seconde of 2 en staat er een * bij wat aan moet duiden dat het klaar is volgens mij maar vervolgens zie ik nergens een IP adres en kan ik hem ook niet vinden via Windows. Ik zou hem handmatig kunnen proberen aan te melden maar ik heb geen idee welke subnet mask e.d. ik dan zou moeten gebruiken.

Weet iemand raad?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:23
Al een wat ouder model. Je weet zeker dat die functie nog werkt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Probeer eerst om hem met USB aan te sluiten. Als dat lukt heb je toegang tot het systeem menu van de printer en kan je ook je netwerkinstellingen controleren of aanpassen. Goede kans dat er nu een vast IP nummer in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Uszka schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:40:
Al een wat ouder model. Je weet zeker dat die functie nog werkt?
Ja, deze werkte naar behoren (zakelijk gebruikt en werd via netwerk mee gewerkt).
synoniem schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:47:
Probeer eerst om hem met USB aan te sluiten. Als dat lukt heb je toegang tot het systeem menu van de printer en kan je ook je netwerkinstellingen controleren of aanpassen. Goede kans dat er nu een vast IP nummer in staat.
Ik heb de netwerk settings reeds gereset (dat leek me logisch om te doen aangezien ik hem in een nieuw netwerk heb geplaatst). De software die erbij hoort (gedownload van de HP website) bood ook de optie om wireless te verbinden, wat gek is want dat ondersteunt deze printer niet. Ook maar even die optie geprobeerd en toen met kabel aangesloten, echter kon hij toen de netwerk instellingen niet in de printer plaatsen (lijkt me logisch). Ik kan hem nu wel met USB proberen aan te sluiten, maar hoe kan ik dan de instellingen inkijken vanaf mijn PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
Ik ken dit specifieke model niet maar in de regel wordt bij de HP managementsoftware meegeleverd. Bij de oudere modellen vaak in de vorm van het schermpje van de printer die op je pc wordt ge-emuleerd en je alle instellingen kan aflopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
synoniem schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:39:
Ik ken dit specifieke model niet maar in de regel wordt bij de HP managementsoftware meegeleverd. Bij de oudere modellen vaak in de vorm van het schermpje van de printer die op je pc wordt ge-emuleerd en je alle instellingen kan aflopen.
Zojuist verbonden via USB, en helaas zie ik nergens de optie om instellingen in te zien. Hoewel ik "HP Toolbox" heb geselecteerd tijdens het installeren, kan ik deze applicatie nu niet starten. Of is het geen applicatie? Heb wel een los stukje software om te scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:06
Netwerk zou je vanuit het menu op de printer moeten kunnen instellen. Daarna zou iig windows 10 dat ding ook zonder extra HP software moeten ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:53
dhcp (of iets van automatic config) aan op printer? zodat hij automatisch ip krijgt?

kan je hem vinden met een ip scanner?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
LankHoar schreef op zondag 24 mei 2020 @ 14:27:
[...]

Zojuist verbonden via USB, en helaas zie ik nergens de optie om instellingen in te zien. Hoewel ik "HP Toolbox" heb geselecteerd tijdens het installeren, kan ik deze applicatie nu niet starten. Of is het geen applicatie? Heb wel een los stukje software om te scannen.
Zit er ook niets in je systemtray op je taakbalk? Of via Printers en dan rechtermuisknop 1 van de 2 printereigenschappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
_JGC_ schreef op zondag 24 mei 2020 @ 14:29:
Netwerk zou je vanuit het menu op de printer moeten kunnen instellen. Daarna zou iig windows 10 dat ding ook zonder extra HP software moeten ondersteunen.
In het menu van de printer zelf zegt hij dat hij automatisch verbonden zou moeten zijn met het netwerk (die optie selecteerde ik). Ik zie echter geen IP adres ofzo.
Tens schreef op zondag 24 mei 2020 @ 14:35:
dhcp (of iets van automatic config) aan op printer? zodat hij automatisch ip krijgt?

kan je hem vinden met een ip scanner?
Network Settings > TCP/IP Config > Automatic is wat ik geselecteerd heb.

IP Scanner draait (duurt lang, staat al zeker 25 minuten aan en is nog enkel op 4%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

LankHoar schreef op zondag 24 mei 2020 @ 15:08:
[...]

In het menu van de printer zelf zegt hij dat hij automatisch verbonden zou moeten zijn met het netwerk (die optie selecteerde ik). Ik zie echter geen IP adres ofzo.

[...]

IP Scanner draait (duurt lang, staat al zeker 25 minuten aan en is nog enkel op 4%).
en print ie wel ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Via USB print hij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-06 15:56

ResuCigam

BOFH

Kunnen andere apparaten op je netwerk wel automatisch een IP adres krijgen? Oftewel is er een DHCP server actief?

En je netwerk scan zou niet zo lang mogen duren, wat is het bereik van je netwerk en wat heb je ingesteld?

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Als het goed is kan je ook een pagina met instellingen laten printen, wat geeft die aan mbt netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-02 11:23
[...]

[...]

Als die scan al zolang duurt is er mogelijk iets anders aan de hand op je netwerk vermoedt ik.

Ik zou adviseren alle netwerk devices eens te herstarten en dan nogmaals een scan te doen.

Ook een andere UTP kabel proberen kan geen kwaad zou ik zeggen.

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
[...]

[...]

Heb je toevallig een instelling waarmee je kan/moet kiezen tussen ethernet en WLAN? Als die op WLAN staat zonder de goede gegevens gaat hij nooit een ipnummer krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Het is gelukt! De oplossing was zoals zo vaak weer eens veel te simpel. Hoewel ik de netwerk kabel een paar keer heb nagekeken op het goed aangesloten zitten, is deze door het schuiven en inspecteren toch weer los geschoten (het klemmetje is afgebroken, waarschijnlijk tijdens het schuiven van de printer gebeurd, dus zit nogal los nu, wist ik nog niet). Deze zit er nu weer goed in en nu vind hij de printer probleemloos :) Bedankt voor de hulp allen!
Really? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
OK heb nu wel een ander probleem: de document feeder pakt geen documenten. Wanneer ik een klein bundeltje (stuk of 5) papieren probeer te scannen via de feeder, dan maakt hij kort een soort schokkend geluid, en dan krijg ik de foutmelding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sHBfX4UDHx4AdY9vVuptWXJofLM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xZwpd2sTxw6Ki3RqmZSK6qtT.png?f=user_large

https://support.hp.com/us-en/document/c02713441/
Deze tips heb ik al opgevolgd, en zie zo niets vreemd aan de rollertjes (draaien ook prima mee wanneer je het aansturende deel draait), maar helaas blijf ik deze foutmelding krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:45

De Nelis

en anders maar niet...

LankHoar schreef op zondag 24 mei 2020 @ 16:08:
OK heb nu wel een ander probleem: de document feeder pakt geen documenten. Wanneer ik een klein bundeltje (stuk of 5) papieren probeer te scannen via de feeder, dan maakt hij kort een soort schokkend geluid, en dan krijg ik de foutmelding:

[Afbeelding]

https://support.hp.com/us-en/document/c02713441/
Deze tips heb ik al opgevolgd, en zie zo niets vreemd aan de rollertjes (draaien ook prima mee wanneer je het aansturende deel draait), maar helaas blijf ik deze foutmelding krijgen.
Je zegt een klein bundeltje van 5 pakt hij niet, wel als je meer vellen doet?
Zo nee dan denk ik toch dat er iets met de aansturing is, of er zit iets in de feeder, een stukje papier bijvoorbeeld. Kun je een klep omhoog trekken bij de sheet feeder?

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:16

Pierre

Van nature lui!

Misschien zijn de rolletjes glad ipv ruw?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@De Nelis nee ook niet met meer papier, helaas. Heb net al e.e.a. geprobeerd. De klep kan inderdaad omhoog, en toen heb ik de rollers schoongemaakt met gedestilleerd water op een doekje (zoals in de HP link die ik stuurde werd gesuggereerd), dit had geen effect.

@Pierre ze zijn niet superglad, ook niet zeer ruw. Het lijkt er echter sterk op dat ze niet eens draaien, alsof dat schokkende geluid betekend dat het ergens verder in het systeem al niet goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Ik gok dat je ADF onderhoud nodig heeft. Q5997A is de kit die je daarvoor kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
_JGC_ schreef op zondag 24 mei 2020 @ 18:26:
Ik gok dat je ADF onderhoud nodig heeft. Q5997A is de kit die je daarvoor kan bestellen.
Ai, die kits kosten bijna net zoveel als de printer zelf gekost heeft. Eens nadenken of ik dat de moeite waard vind.

Pagina: 1